کد خبر : 295566
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - 12:14
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از این مبلغ از محل اعتبارات ملی تأمین شده و برای ایمن‌سازی به ۱۰ برابر این اعتبار نیاز داریم.

ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فرزاد دادخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل، اظهار داشت: ایمنی حمل و نقل مقوله‌ای پیچیده و کلاف مانندی است که عوامل، مسائل و مشکلات مختلفی دارد و با وجود اقدامات انجام شده، آمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی رو به افزایش است.

به نوشته فارس؛ وی افزود: رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ رانندگی و آموزش سرنشینان خودرو نقش موثری دارند، کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندکی، نیاز به عزم جدی و همگانی در کشور دارد.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: نقش خودرو و میزان استاندارد وسایل نقلیه، در کاهش حوادث ناشی از تصادفات حائز اهمیت است؛ در رعایت حداقل‌های موارد ایمنی مشکل وجود دارد، به طور مثال زنجیر چرخ در خودروهای تولید شده تعبیه نمی‌شود.

دادخواه تصریح کرد: با نصب برچسب شبرنگ، اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران و ارائه آموزش تلاش می‌کنیم تا به ارگان‌های متولی در جهت کاهش میزان تصادفات کمک کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان به میزان خرابی جاده‌های استان اشاره کرده و گفت: در چند سال گذشته حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان دچار مشکل شده بودند که ۳۰۰ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۱ اجرا و بهسازی شد.

وی افزود: به تازگی مصوبه نصب باسکول در خروجی همه معادن مصوب شده و همچنین همه بارهای خروجی از معادن باید دارای بارنامه باشند تا این روند به شکل قانونمند دنبال شده و از تخریب راه‌ها جلوگیری شود.

دادخواه با اشاره به اینکه در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت در استان منعقد شده است، افزود: بیش از ۳۰ درصد از عملیات روکش آسفالت اجرا شده و عملیات اجرایی راه‌های باقی مانده در سال جاری انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: عملیات راهسازی در محورهای مختلف از جمله اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد و چندین محور دیگر در حال انجام است اما اینکه در برخی محورها به دلیل بارندگی‌های اخیر، کارهای اجرایی به تاخیر افتاده است.

وی ادامه داد: رویه آسفالت جاده‌ها عمر مشخصی دارد و تردد ناوگان سنگین باعث می‌شود که عمر مفید این رویه کاهش یابد و سطح آسفالت را صیقلی می‌کند.

دادخواه با اشاره پروژه شش خطه شدن اتوبان فرودگاه و آزادراه معلم اعلام کرد: قرار است که پیمانکار اجرای این دو پروژه تا اوایل خرداد ماه مشخص شود و پس از آن عملیات اجرایی هر دو طرح آغاز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از این مبلغ از محل اعتبارات ملی تأمین شده و برای ایمن‌سازی به ۱۰ برابر این اعتبار نیاز داریم.

در ادامه این جلسه مجید ذهبیون، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، گفت: در استان اصفهان مسأله سرعت در جاده‌ها اولین عامل سنجش در حوزه ایمنی است، متوسط سرعت مکانی وسایل نقلیه در استان به صورت سالانه در حال افزایش است.

وی افزود: متوسط سرعت مکانی وسایل نقلیه در استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۵ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته که این میزان در ایام نوروز ۱۰ کیلومتر بر ساعت بود.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: این میزان افزایش متوسط سرعت مکانی تاثیر بسزایی در افزایش آمار و شدت تصادفات دارد. باید با تلاش همگانی در بحث آگاهی‌بخشی به مردم، از تبعات این افزایش سرعت جلوگیری شود.

ذهبیون افزود: میانگین سرعت وسایل نقلیه‌ای که سال گذشته از جاده‌های استان عبور کرده‌اند، ۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده که این میزان در سال جاری به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است و در صورت ادامه‌دار بودن این وضعیت، پیش‌بینی می‌شود که میزان تصادفات ۲۵ درصد افزایش یابد. بنابراین هرچقدر متوسط سرعت در کل شبکه کاهش یابد، میزان تصادفات نیز کاهش خواهد یافت.

اخبار مرتبط:
۹۵۶۱ حلقه چاه غیرمجاز در اصفهان پُر و مسدود شد
۹۵۶۱ حلقه چاه غیرمجاز در اصفهان پُر و مسدود شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از پر و مسدود شدن ۹۵۶۱ حلقه چاه غیرمجاز در این استان خبرداد.

برخورد پلیس با موتورسواری بانوان / روزانه چندین تبعه غیرمجاز از اصفهان طرد می‌شوند
برخورد پلیس با موتورسواری بانوان / روزانه چندین تبعه غیرمجاز از اصفهان طرد می‌شوند

اصفهان - فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: وظیفه پلیس دستگیری و ترد تبعه فاقد مجوز و افرادی است در مشاغل ممنوعه برای اتباع بکارگیری می‌شوند.

فوت راننده پیکان وانت بر اثر واژگونی در زازران
فوت راننده پیکان وانت بر اثر واژگونی در زازران

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از واژگونی یک دستگاه پیکان وانت و فوت راننده آن در جاده زازران خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است