کد خبر : 292144
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ - 14:53
دسته‌بندی : برگزیده ها، سلامت
چاپ

مینو محرز: عفونت‌های تنفسی در بین مردم افزایش پیدا کرده / آخرین سویه کووید همچنان در کشور ما شیوع دارد

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: آخرین سویه کووید که در کشور ما شیوع دارد همان سویه‌ای است که بعد از تعطیلات سال نو میلادی به دنبال افزایش سفر در همه دنیا، ایجاد شد که مجددا با افزایش سفر‌ها و دید و بازدید بیشتر شد.

مینو محرز: عفونت‌های تنفسی در بین مردم افزایش پیدا کرده / آخرین سویه کووید همچنان در کشور ما شیوع دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ میزان نوشت: مینو محرز درباره افزایش شیوع عفونت‌های تنفسی در نوروز گفت: به طور کلی در ایام عید نوروز از آنجایی که هم سفر‌ها و هم دید و بازدید‌ها افزایش پیدا می‌کند به ویژه اینکه دید و بازدید همراه با دست دادن و روبوسی کردن است قطعا با افزایش موارد ابتلا به عفونت‌های تنفسی مواجه هستیم و به همین دلیل امسال نیز با افزایش شیوع این بیماری‌ها رو به رو بودیم و هم اکنون ابتلا به کووید تا حدی بیشتر شده و علاوه بر آن آدونو ویروس‌ها که سرفه‌های شدیدی را به همراه دارند و سایر عفونت‌های تنفسی نیز شیوع دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه راه انتقال این بیماری‌ها تجمع است و در ایام نوروز هوا آنقدر گرم نشده بود که از تهویه مناسب استفاده شود ادامه داد: انتظار افزایش تعداد بیماران را داشتیم و در حال حاضر نیز افزایش مراجعه بیماران به مراکز درمانی کاملا محسوس است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه آخرین سویه کووید که در کشور ما شیوع دارد همان سویه‌ای است که بعد از تعطیلات سال نو میلادی به دنبال افزایش سفر در همه دنیا، ایجاد شد، افزود: شیوع این سویه مدتی در کشور کاهش یافته بود که مجددا با افزایش سفر‌ها و دید و بازدید بیشتر شد، اما خوشبختانه سویه جدید کووید خفیف‌تر از سویه‌های قبلی است البته منجر به بستری و ایجاد درگیری ریه در تعدادی از مبتلایان شده است، ولی خدا را شکر این بیماران به درمان خوب پاسخ دادند و با مرگ و میر بالا مواجه نبودیم.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه موارد ابتلا به آنفلوآنزا کاهش پیدا کرده، اما همچنان شیوع کووید و آدونو ویروس را داریم، بیان کرد: مردم باید همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به ویژه در دیدار با بزرگتر‌ها و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای داند، رعایت کنند چرا که عفونت‌های تنفسی که در زمستان شایع بودند همچنان ادامه دارند و این روند تا زمانی که هوا گرم‌تر شود و سفر‌ها کاهش یابد ادامه دارد.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است
نماینده مجلس: تعطیلی شنبه خلاف اسلام است

احمدحسین فلاحی مدعی شد: «در فرهنگی دینی ما ،تعطیلی شنبه نداریم. جمعه را تعطیل کرده‌اند چون آداب خاصی دارد. تعطیلی جمعه هم به این دلیل است که هم به آداب این روز و هم به کارهای دیگرشان برسند.»

با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد
با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، با انتشار بیانیه‌ای خواستار روشن شدن وضعیت مهدی افشارنیک روزنامه‌نگار اقتصادی شد.

اقراریان: درخواست مشخص ما از زاکانی، شفافیت قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین است / اگر نگرانی ندارید چرا قرارداد را شفاف نمی‌کنید؟
اقراریان: درخواست مشخص ما از زاکانی، شفافیت قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین است / اگر نگرانی ندارید چرا قرارداد را شفاف نمی‌کنید؟

عضو شورای شهر تهران گفت: ن احساس می‌کنم نگرانی نسبت به شفافیت قرارداد چین وجود دارد. وقتی ما یک بحث فنی داریم، چرا مسائل را سیاسی می‌کنند؟ ادبیات دوگانه‌سازی انقلابی و ضد انقلابی در شورا توسط دوستان صورت می‌گیرد. شما شکل صحبت زاکانی را ببینید؛ ما از همان لحظه شاهد هستیم که برخی از رسانه‌هایی که از منابع عمومی استفاده می‌کنند، به جای تمرکز بر کار حرفه‌ای خود، با رویکرد‌فامیل بازی سعی می‌کنند یک روایت مخدوش به افکار عمومی از جلسه مخابره کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است