کد خبر : 289955
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - 20:34
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان:

بارش‌های رگباری اصفهان را فرا می‌گیرد/ افزایش ۴ درجه‌ای دما

اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه ناپایدار مرطوب و به نسبت قوی از عصر امروز و فعالیت آن طی ۴۸ ساعت پیش رو خبرداد.

بارش‌های رگباری اصفهان را فرا می‌گیرد/ افزایش ۴ درجه‌ای دما

لیلا امینی سایت خبری مدارا؛ با اشاره به ورود سامانه ناپایدار مرطوب از امروز بعدازظهر به استان اصفهان، اظهار داشت: این سامانه بارشی به نسبت قوی تا روز چهارشنبه یکم فروردین ماه در سطح استان فعال خواهد بود.

به نوشته مهر؛ وی ادامه داد: از امشب تا روز چهارشنبه شرایط جوی به صورت افزایش ابر، مه آلودی، رگبار باران همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه در مناطق سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست، اضافه کرد: وزش باد شدید و وقوع توفان لحظه‌ای و در مناطق شرقی و شمالی گردو خاک محلی پیش بینی می‌شود.

امینی افزود: اوج فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب و جنوب و مرکز استان اصفهان خواهد بود و طی ۴۸ ساعت آینده آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، کولاک برف، سقوط بهمن و خیزش گردو خاک و کاهش دید محتمل است.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا چهار درجه افزایش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته امینی، خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۹ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای چهار درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت آینده خواهند بود.

اخبار مرتبط:
اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است
اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان در تامین درآمد مالیاتی رُتبه دوم اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم کشور را دارد.

۶۹ هزار شغل جدید در استان اصفهان ایجاد شد
۶۹ هزار شغل جدید در استان اصفهان ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با اشاره به افزایش ظرفیت‌های اشتغال، گفت: حدود ۶۹ هزار شغل جدید سال گذشته در این استان ایجاد شد.

طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اجرای بیش از ۶۰۰ طرح پیشگیری از سیل در این استان در انتظار تامین اعتبار است و به ۶ هزار میلیارد ریال در سالجاری نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است