کد خبر : 289500
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - 13:55
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

سایت اصولگرا درباره ماجرای درمانگاه قم: آن خانم و روحانی با هم مصالحه کردند

دو طرف ماجرا یعنی آن طلبه و آن زن هر دو تنها یک شهروند عادی بوده و هستند و ظاهرا ساعتی بعد از این ماجرا با یکدیگر مصالحه کرده اند. این یعنی جریان ضدایرانی مترصد هرگونه تنش و چالش بین مردم عادی برای موج سواری است

سایت اصولگرا درباره ماجرای درمانگاه قم: آن خانم و روحانی با هم مصالحه کردند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جهان نیوز نوشت: درباره ماجرای «درمانگاه قم» نیاز بود تا زمان بیشتری برای فروکش کردن هیجانات سپری شود تا بتوان چند نکته منطقی مطرح کرد:

یک: ماجرای فرار یکی از مسئولین درمانگاه، ارسال فیلم باکیفیت همراه با صدای واضح به اینترنشنال و نوع پوشش خبری سنگین با روایت اول «حمله به یک زن در درمانگاه با حجاب اجباری» همگی موید همان گفته معاون دادستان قم بود که با انتشار این فیلم یک طراحی برای تفرقه افکنی و فتنه انگیزی در جامعه را داشتند.

دو: این نشان می دهد که جریان مقابل ملت ایران هنوز امید دارد تا با بحث حجاب و تقابل بین مردم و انتشار فیلم هایی از این دست بتواند آرامش جامعه ایرانی را دوباره متزلزل کند. همزمان با انتشار این فیلم برخی عوامل رسانه ای که در هدف خود ناکام مانده بودند اذعان می کردند که این فیلم می توانست باعث فوران خشم جامعه و جرقه جنگ داخلی شود.

سه: برخلاف بند یک، اتفاقا دو طرف ماجرا یعنی آن طلبه و آن زن هر دو تنها یک شهروند عادی بوده و هستند و ظاهرا ساعتی بعد از این ماجرا با یکدیگر مصالحه کرده اند. این یعنی جریان ضدایرانی مترصد هرگونه تنش و چالش بین مردم عادی برای موج سواری است.

چهار: قطعا نوع رفتار زن حاضر در فیلم اعم از فعل حرام کشف حجاب و یا هتاکی بی شرمانه و نوع برخورد پرخاشگرانه شدیدا محکوم است اما گرفتن فیلم و عکس و یا تظاهر به این کار برای ترساندن فرد متخلف هم حداقل در این ماجرا پسندیده نیست. اساسا بحث گرفتن تصویر خود باعث واکنش خواهد شد.

پنج: مبحث گرفتن فیلم و عکس برای بار اول از سوی عوامل بیگانه نظیر مصی علینژاد مطرح شد تا مومنین را از وظیفه دینی خود بترساند در حالی که وظیفه شرعی با این بازی های سطحی فراموش نمی شود. ماجرای تصویربرداری با منطق امر به معروف سازگار نیست.

شش: اشتباه بسیاری از مومنین در بحث امر به معروف و نهی از منکر آن است که منتظر اثر می مانند در حالی که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در موضوع امر به معروف و نهی از منکر «باید گفت و رد شد و منتظر اثر نماند». آن چیز که مهم است تکرار این موضوع یعنی تذکر از سوی سایرین است. با این تفسیر بحث چند بار تذکر و در مرحله بعد فیلم گرفتن و یا تظاهر به آن قطعا مورد تائید نیست.

هفت: اساسا برای تذکر می توان شرایط هم سنجید؛ فضای درمانگاه، خستگی، نگرانی، نوزاد در آغوش و… شاید قابلیت اغماض برای تذکر و یا استفاده از روش های دیگر هم داشته باشد.

هشت: تعلل مسئولین در وضع و اجرای قوانین مرتبط با عفاف و حجاب هم بحث دیگری است و اینگونه چالش ها را قطعا به حداقل خواهد رساند. دشمن در فتنه زن زندگی آزادی با برنامه وارد شد و قطعا از این سمت هم باید با برنامه مقابله شود؛ امری که مسئولان ما در آن همت ویژه‌ای نگذاشتند.

اخبار مرتبط:
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟

نماینده مجلس ششم گفت: در مقام قضا و اجرا قانون هیچ خودی و غیرخودی معنا ندارد و این تبعیض ناروا و از محرمات قطعی است. برخورد مومنانه دیگر چیست؟ برخورد مومنانه یعنی در چارچوب قانون اتهام را رسیدگی کنند. حتی امام علی هم در محکمه حاضر می‌شد و به قاضی نهی می‌کرد که هیچ تبعیضی میان او و مدعی یهودی نباشد.

فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود
فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی کشورمان گفت: متاسفانه شاهدیم که در برخی موارد که قانون هم وجود دارد، زور قانون به صاحبان قدرت نمی‌رسد اما برای بخشی از مردم، برخوردکنندگان خود را از قانون بالاتر می‌بینند.

سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد
سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد

یک سایت اصولگرا نوشت: مجلس دوازدهم مانند مجلس یازدهم انقلابی باشد؛ یعنی پایبند به اصول واقعی انقلاب اسلامی. دوم آنکه میانه‌رو و تعقل‌گرا باشد که اگر چنین نباشد طبیعتا هزینه‌های تصمیمات رادیکال را مردم خواهند پرداخت. در کنار داشتن چنین روحیه‌ای باید بتواند نسبت درستی با دولت برقرار کند؛ به این معنی که مجلس حامی بی‌قید و شرط دولت نباشد و از آن سو خود را رقیب سیاسی دولت هم فرض نکند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است