کد خبر : 287854
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - 11:02
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

پِسرکُشی / مَردی پسرش را مردی پسرش را با ۱۴ ضربه چاقو کشت

متهم می‌گوید پسرش اعضای خانواده را اذیت می‌کرد و در نهایت در یک درگیری او را به قتل رساند.

پِسرکُشی / مَردی پسرش را مردی پسرش را با ۱۴ ضربه چاقو کشت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مردی که از آزارهای پسرش به ستوه آمده بود او را کشت و سپس با مراجعه به کلانتری خودش را معرفی کرد.

این مرد ۶۰ساله حدود ساعت ۶ بعدازظهر دیروز در حالی که مجروح بود، به کلانتری ۱۱۳ بازار رفت. ابتدا ماموران تصور کردند او در خیابان در معرض حمله و زورگیری قرار گرفته است، اما وقتی لب به سخن گشود، تعجب ماموران را برانگیخت و گروهی از ماموران همراه او به کوچه بن‌بستی رفتند که مرد مسن در آنجا زندگی می‌کرد تا درباره ادعای او را مبنی بر اینکه پسرش را به قتل رسانده است بررسی کنند.

ماموران وقتی دیدند این مرد حقیقت را گفته است، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران را در جریان ماجرا قرار دادند و پس از آن تحقیقات جنایی آغاز شد. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از حضور در محل حادثه، با جسدی غرق در خون روبه‌رو شدند که در اتاق نشیمن خانه افتاده بود. ابتدا متخصصان پزشکی قانونی بررسی خود را آغاز کردند و فهمیدند پسر ۳۷ساله با ۱۴ ضربه چاقو که به شکم و گردنش خورده به قتل رسیده است.

ماموران پلیس بعد از بررسی صحنه جرم، تحقیق از مادر خانواده و  همسایه‌ها را در دستور کار قرار دادند. مادر مقتول گفت: پسرم ناباب بود و دائم اذیت‌مان می‌کرد. یکی از کارهای آزاردهنده و دردسرساز او این بود که پول قرض و حتی نزول می‌کرد، اما خودش نمی‌توانست بدهی و سود نزول را برگرداند، آن موقع بود که سراغ ما می‌آمد و به ما فشار می‌آورد. ما هم در حدی که او بدهی داشت، پول نداشتیم. گاهی هم علاوه بر قرض پول تو جیبی هم از ما می‌گرفت. وقتی پولی نداشتیم و به او پاسخ منفی می‌دادیم، شروع به اذیت می‌کرد و شیشه و وسایل را می‌شکست. شب قبل هم پسرم در را شکسته بود. او امروز هم دوباره چاقو برداشت و ما را تهدید به مرگ کرد. به پدرش گفت یا پول می‌دهی یا تو را می‌کشم. من فوری از خانه بیرون رفتم تا از همسایه‌ها کمک بگیرم. در همین فاصله کوتاه او به پدرش حمله کرد و با هم درگیر شدند که در نهایت کشته شد.

همسایه‌ها هم گفته‌های این زن را تایید کردند و از استمرار آزار و اذیت‌های پسر خانواده خبر دادند.

متهم نیز در بازجویی‌ها گفت: من بازنشسته هستم و غیر این پسر یک دختر هم دارم. این پسر علاوه بر ما آسایش خواهرش را هم سلب کرده بود و از او هم به‌زور پول می‌گرفت. پسرم به ما فشار می‌آورد و من دیگر خسته شده بودم. هم آبرویم رفته بود و هم باید پول می‌دادم. همسایه‌ها می‌دیدند چقدر ما را اذیت می‌کرد. او شب قبل هم با من درگیر شد و در اتاق خواب را شکست که با میانجیگری همسایه ماجرا تمام شد. امروز که دخترم سر کار رفت از ترس برادرش به خانه برنگشت. پسرم ناگهان چاقو برداشت و با ما درگیر شد، مادرش ترسید و رفت از همسایه‌ها کمک بگیرد، اما در همان فاصله او در حمله به من،‌ مرا زخمی کرد. من هم چاقو را از او گرفتم و می‌خواستم یکی دو ضربه به او بزنم. هدفم قتل نبود، اما ضربه‌ها به جاهای مختلف خورد و پسرم فوت شد. بعد هم که به کلانتری رفتم و خودم را معرفی کردم.

در پایان تحقیقات اولیه جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و مرد ۶۰ساله به دلیل جراحاتی که در درگیری با پسرش به او وارد شده بود برای درمان به بیمارستان انتقال یافت و بازپرس جنایی دستور بازداشت او را به اتهام قتل صادر کرد.

اخبار مرتبط:
مَردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کرده‌اند
مَردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کرده‌اند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

عضومجلس خبرگان: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب‌نشینی کند
عضومجلس خبرگان: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب‌نشینی کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همگی باید در کنار فرماندهی انتظامی، حساب شده و با حمایت مردمی این طرح را اجرا کنید و انتظامی تحت هر شرایطی نباید از این طرح عقب نشینی کند.

شهرداری درختان کنار باغ موزه قصر قطع کرد
شهرداری درختان کنار باغ موزه قصر قطع کرد

طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است