کد خبر : 287687
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - 13:05
دسته‌بندی : اجتماعی، برگزیده ها
چاپ

عضو شورای شهر تهران خطاب به سخنگوی شهرداری: سه سال است که مردم را گرفتار کرده‌اید

تشکری‌هاشمی گفت: سخنگوی شهرداری تهران صحبت‌های مششعی داشته و گفته باید گذشتگان در این خصوص توضیح دهند و از آنجایی که بنده نیز جزئی از گذشتگان هستم به سخنگوی محترم که به نمایندگی از شهرداری صحبت می‌کند می‌گویم قطار نو در هنگام حرکت فرسوده می‌شود و هر انسان عاقلی می‌داند که قطار نو را تعمیر نمی‌کنند شما سه سال است که مدیریت شهر را در دست گرفته‌اید و نمی‌توانید از گذشتگان صحبت کنید شما سه سال را از دست داده‌اید و مردم را گرفتار کرده‌اید و عذرخواهی فایده‌ای ندارد باید آستین بالا بزنید کارخانه واگن سازی را سه شیفت کنید، قطعات خریداری کنید تا مشکلات مردم حل شود.

عضو شورای شهر تهران خطاب به سخنگوی شهرداری: سه سال است که مردم را گرفتار کرده‌اید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهر نوشت: سیدجعفر تشکری‌هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور دویست و بیستمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز باز هم در خصوص  مترو نکاتی را عرض می‌کنم گفت: در چند روز گذشته شاهد افتتاح ورودی یکی از ایستگاه‌های مترو تهران بودیم و گزارش‌هایی از تکمیل ایستگاه‌های ناقص نیز  منتشر شده است  که از این جهت لازم می‌دانم از پرسنل و پیمانکاران شرکت مترو تشکر و قدردانی داشته باشم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اما حسب وظیفه نظارتی که به عنوان عضو و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران دارم باید در خصوص مشکلات  ناوگان مترو  نیز صحبت داشته باشم اظهار کرد:  کمتر شهروندی است که از  خرابی‌های این روزهای مترو تهران اطلاع نداشته باشد، سریال خرابی‌های مترو پیوسته شده  و در  حالی که هنوز از حادثه‌ای  بیرون نیامده‌ایم شاهد حادثه دیگر هستیم و کلکسیونی از انواع حوادث در ماه‌های  اخیر  در مترو تهران به وقوع پیوسته است.

تشکری هاشمی افرود: از قفل شدن ترمز و اختلال در خط گرفته تا عمل نکردن ترمز در خط تست تا آتش سوزی در پست برق مترو تهران نمونه‌هایی از اتفاق‌هایی هستند‌ که در  روز‌های گذشته به وقوع پیوستند این خرابی‌های و اشکالاتی که هر روز به وقوع می‌پیوندند و گاهاً چهره‌ زننده‌ای برای  سامانه پیشرو  حمل و نقل انبوه بر، مترو به وجود می‌آورند باعث شده تا  نگرانی‌های جدی برای ما ایجاد شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ضمن اشاره به حادثه آتش سوزی در ایستگاه مترو میدان شوش بیان کرد: در فیلمی که منتشر شد مشاهده کردیم  مسافران در حریم ریلی که دارای برق فشار قوی است رها شده‌اند، این حوادث  زیبنده شهروندان تهرانی نیست.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه درخصوص خرابی مترو تهران بارها تذکر داده‌ام گفت:  هر وسیله نقلیه‌ای پس از مدتی کار دچار استهلاک می‌شود و باید به آن رسیدگی کرد به عنوان مثال وقتی یک دوچرخه خریداری می‌شود به تعمیر و نگهداری از آن توجه  میکنیم و نمی‌توان فرض کرد وسیله‌ای وجود دارد که به صورت مادام العمر کار می‌کند. وقتی یک کالای کم بها نیاز به نگهداشت و تعمیرات دارد قطعا تجهیزاتی که چند صد میلیارد قیمت دارند باید به طور مرتب مورد بازدید کنترل و تعمیرات پیشگیرانه قرار گیرند

وی با بیان اینکه در سال جاری مبلغ ۱۵۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی واگن‌ها تخصیص داده شدگفت:  دلیل این کار این بود که می‌دانستیم عمر مفید واگن‌های خریداری شده  به پایان رسیده  و  دچار نقص شده‌اند و باید به فوریت مورد تعمیرات اساسی قرار گیرند. امروز  باید از راهبران مترو که با جان و دل تلاش می‌کنند و بسیاری از  چالش ها را  مدیریت می‌کنند تشکر کنم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: رفع ایرادات تکلیفی است که باید بیش از هر موضوعی به آن توجه داشته باشیم. مجموعاً سه رام قرار DC  و ۱۶ رام قرار ‌AC  و در مجموع ۱۳۳ واگن اورهال شده‌اند و اگر بخواهیم آن را یک بازسازی اساسی در نظر بگیریم یعنی حدود ۵۰۰-۶۰۰ میلیارد تومان و  یک سوم منابع برای اورهال خرج شده است.

تشکری هاشمی افزود : طبق برخی از خبرها  متوجه شده‌ایم  برای اورهال  واگن‌های مترو از قطعات کارکرده استفاده شده است . با جاری شدن قرارداد ۶۳۰ واگن به طور قطع دیگر  شرکت واگن سازی توانایی اورهال قطارها را ندارد و فرصت بازسازی نیز از دست خواهد رفت، قرارداد ۵۰۰ میلیاردتومانی  خرید قطعات نیز هنوز به نتیجه نرسیده و ۲۵ درصد پیش قرارداد آن پرداخت نشده است.

وی ضمن اشاره به صحبت‌های روز گذشته سخنگوی شهرداری تهران مبنی بر اینکه خرابی‌های امروز مترو نتیجه عدم فعالیت  در ۷ سال گذشته است گفت:  سخنگوی شهرداری تهران صحبت‌های مششعی داشته و گفته باید گذشتگان در این خصوص توضیح دهند و از آنجایی که بنده نیز جزئی از گذشتگان هستم به سخنگوی محترم که به نمایندگی از شهرداری صحبت می‌کند می‌گویم قطار نو در هنگام حرکت فرسوده می‌شود و هر انسان عاقلی می‌داند که قطار نو را تعمیر نمی‌کنند شما سه سال است که مدیریت شهر را در دست گرفته‌اید و نمی‌توانید از گذشتگان صحبت کنید شما سه سال را از دست داده‌اید و مردم را گرفتار کرده‌اید و عذرخواهی فایده‌ای ندارد باید آستین بالا بزنید کارخانه واگن سازی را سه شیفت کنید، قطعات خریداری کنید تا مشکلات مردم حل شود.

اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: قالیباف برای ریاست مجلس از بیرون از خانه ملت حمایت می‌شود / طرح‌های صیانت، حجاب و اصلاح قانون انتخابات، سفارشی از بیرون بودند
نوری‌قزلجه: قالیباف برای ریاست مجلس از بیرون از خانه ملت حمایت می‌شود / طرح‌های صیانت، حجاب و اصلاح قانون انتخابات، سفارشی از بیرون بودند

نماینده مردم بستان‌آباد در خانه ملت گفت: این احتمال وجود دارد که ریاست قالیباف از بیرون مجلس شارژ شود و من این را رد نمی‌کنم اما در مورد اینکه بگوییم شانس کدام کاندیدا برای کسب کرسی ریاست مجلس بیشتر است، نکته این است که هنوز در جمع منتخبین این موضوع را باز نکردیم و صحبت نکردیم.

علی مجتهدزاده: چرا اعضای کمیسیون حقوقی مجلس باید نسبت به ماجرای صدور حکم اعدام توماج بی‌تفاوت باشد؟ / صدور چنین احکامی باعث وهن دستگاه قضایی است
علی مجتهدزاده: چرا اعضای کمیسیون حقوقی مجلس باید نسبت به ماجرای صدور حکم اعدام توماج بی‌تفاوت باشد؟ / صدور چنین احکامی باعث وهن دستگاه قضایی است

یک حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: من هم مانند بسیاری از همکاران حقوقدان خودم معتقدم این حکم می‌شکند، اما باید به این پرسش پاسخ داده شود که هزینه‌های غیر قابل جبرانی که از رهاورد یک چنین احکامی در عرصه داخلی و خارجی ایجاد می‌شود چگونه جبران پذیر خواهد شد؟

سایت نزدیک به قالیباف: تندروها می‌خواهند عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کنند
سایت نزدیک به قالیباف: تندروها می‌خواهند عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کنند

رسانه فردانیوز نزدیک به طیف قالیباف نوشت: طیف تندرو می‌خواهد عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کند؛ همان مخاطره‌ای که رهبر انقلاب هم بعد از برگزاری دور اول انتخابات به آن اشاره کردند. حالا بی‌تردید با حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات عرصه از تندروها گرفته می‌شود و کرسی‌های مجلس در اختیار عقلانیت انقلابی قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است