کد خبر : 287073
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - 17:53
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

خضریان: باید به فکر افزایش مشارکت در انتخابات بعدی باشیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران علی‌رغم داشتن انتقادات و گلایه‌ها در انتخابات شرکت کردند چون اعتقاد مردم اصلاح امور در داخل و نه خارج از کشور است.

خضریان: باید به فکر افزایش مشارکت در انتخابات بعدی باشیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: علی خضریان با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه و شکست پروژه تحریم گفت: جامعه ایران همواره نسبت به تعیین سرنوشت خود حساس بوده و در مقاطع مختلف نشان داده که برخلاف پیش‌بینی‌ها عمل می‌کند؛ انتخابات ۱۱ اسفندماه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: مردم ایران علی رغم داشتن انتقادات و گلایه‌ها در انتخابات شرکت کردند؛ چون اعتقاد مردم پیگیری اصلاح امور در داخل و نه خارج از کشور است لذا آنها با حضور در پای صندوق‌های رأی «تغییر» را پیگیری کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: تخریب‌های گروه‌های سیاسی نسبت به یکدیگر هم تأثیر منفی بر روی مشارکت گذاشت؛ در چنین شرایطی تلاش دشمن کاهش میزان مشارکت نسبت به انتخابات مجلس یازدهم در سال ۱۳۹۸ بود که این اتفاق رخ نداد.

خضریان در عین حال گفت: باید برای افزایش مشارکت در انتخابات‌ آینده، مجلس دوازدهم و دولت فعلی و مسئولان به دنبال رفع مشکلات مردم باشند. رقابت‌های انتخاباتی نباید تبدیل به دشمنی‌ها شود. از امروز همه منتخبان مردم باید در کنار یکدیگر با ایده‌های حکمرانی کارآمد به فکر رفع مشکلات مردمی باشند که با حضور در پای صندوق‌های رأی، دشمن را ناامید کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در خاتمه گفت: همچنین تلاش نخبگان، افراد مرجع و مسئولان داشتن رویکرد صدای واحد، امیدبخش، مسئولیت‌پذیر و به دور از سیاست‌های فامیلی و سیاست ورزی‌های رفاقتی در مناصب باید باشد تا در انتخابات بعدی شاهد حضور چشمگیرتر مردم باشیم.

اخبار مرتبط:
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟

نماینده مجلس ششم گفت: در مقام قضا و اجرا قانون هیچ خودی و غیرخودی معنا ندارد و این تبعیض ناروا و از محرمات قطعی است. برخورد مومنانه دیگر چیست؟ برخورد مومنانه یعنی در چارچوب قانون اتهام را رسیدگی کنند. حتی امام علی هم در محکمه حاضر می‌شد و به قاضی نهی می‌کرد که هیچ تبعیضی میان او و مدعی یهودی نباشد.

فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود
فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی کشورمان گفت: متاسفانه شاهدیم که در برخی موارد که قانون هم وجود دارد، زور قانون به صاحبان قدرت نمی‌رسد اما برای بخشی از مردم، برخوردکنندگان خود را از قانون بالاتر می‌بینند.

سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد
سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد

یک سایت اصولگرا نوشت: مجلس دوازدهم مانند مجلس یازدهم انقلابی باشد؛ یعنی پایبند به اصول واقعی انقلاب اسلامی. دوم آنکه میانه‌رو و تعقل‌گرا باشد که اگر چنین نباشد طبیعتا هزینه‌های تصمیمات رادیکال را مردم خواهند پرداخت. در کنار داشتن چنین روحیه‌ای باید بتواند نسبت درستی با دولت برقرار کند؛ به این معنی که مجلس حامی بی‌قید و شرط دولت نباشد و از آن سو خود را رقیب سیاسی دولت هم فرض نکند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است