کد خبر : 286591
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ - 13:30
دسته‌بندی : اجتماعی، برگزیده ها
چاپ

معین‌الدین سعیدی: ۴۰۰ هزار نفر درگیر سیل در سیستان و بلوچستان هستند / مَردم به شدت دچار مشکل هستند

نماینده مجلس، درباره سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان به «انتخاب» گفت: متأسفانه با بارندگی‌های وحشتناک اخیر که از توفان گونو هم سخت‌تر بود. در شهرستان‌های جنوب استان به شدت دچار سیل هستیم. زیرساخت مدیریت بحران وجود ندارد و از طرفی هم تمام راه‌های اصلی مخصوصا در شهرستان‌های چابهار و کنارک و قصر قند مسدود شده‌اند. در این شرایط ما انتظار داریم که مقداری به مردم توجه کنند و انتخابات همه چیز را تحت تأثیر قرار ندهد.

معین‌الدین سعیدی: ۴۰۰ هزار نفر درگیر سیل در سیستان و بلوچستان هستند /  مَردم به شدت دچار مشکل هستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سیل در جنوب سیستان فاجعه آفریده است و مردم در راهبدان این سیل گرفتار شده‌اند. از طرفی مدیریت بحران استان و دیگر نقاط کمک قابل توجهی به بازسازی مسیر‌ها نکرده و طبق شنیده‌های محلی، نیاز به بالگرد برای انتقال بیماران و بسته‌های معیشتی جدی است.

معین الدین سعیدی، نماینده مجلس، درباره سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: متأسفانه با بارندگی‌های وحشتناک اخیر که از توفان گونو هم سخت‌تر بود. در شهرستان‌های جنوب استان به شدت دچار سیل هستیم. زیرساخت مدیریت بحران وجود ندارد و از طرفی هم تمام راه‌های اصلی مخصوصا در شهرستان‌های چابهار و کنارک و قصر قند مسدود شده‌اند. در این شرایط ما انتظار داریم که مقداری به مردم توجه کنند و انتخابات همه چیز را تحت تأثیر قرار ندهد. من از هلال احمر و مدیریت بحران تقاضا دارم که عنایت داشته باشند و انتظار داریم ارتش با بالگرد‌هایشان مردم را تنها نگذارند. اینطور نشود که منطقه دشتیاری را آب برده باشد ومسئولین مرکز نشین را خواب؛ من خواهش دارم که توجه کنند و در بحث بالگرد و زیرساخت‌های لازم در حوزه بازکردن معابر و کمک‌های معیشتی که به شدت لازم داریم کمک کنند.

وی درباره تلفات این سیل بیان کرد: تا این لحظه فوتی نداشتیم، اما بحث جدی این است که مسیر‌ها، چون مسدود هستند، امکان یک دسترسی جدی وجود ندارد و شاید اتفاقاتی افتاده باشد، اما گزارشی نرسیده باشد. مردم به شدت پای کار هستند، ما قایق‌ها را آوردیم از طرف مجموعه‌های دست اندر کار کمکی نشده است. مادران باردار و بیماران به شدت دچار مشکل هستند.

سعیدی درباره نیاز‌های سیستان گفت: شرایط معیشتی بسیار سخت شده و مردم در بحث نان و بسته‌های غذایی به شدت دچار مشکل هستند و من همین الان سازمان هلال احمر برای پیگیری این قضایا آمده‌ام. نگرانی ما این است که با وجود انتخابات جان مردم را در نظر نگیرند و انتظار داریم تمام مجموعه‌ها در حوزه بحران کشور و سازمان حلال احمر کمک کنند. خواستم خواهشی کنم از عزیزانمان که در انتخابات هستند؛ ضمن آرزو یک انتخابات پرشور، انتظار داریم از عزیزانی که از فضای مجازی استفاده می‌کنند، بعدا دنبال محدود کردن فضای مجازی نباشند و از این بستر بتوانند برای کمک به مردم استفاده کنند.

اخبار مرتبط:
مهرداد لاهوتی: وزیری که میزان مصرف واقعی چای را نداند جای تاسف دارد / دست از سر کشاورزی بردارید
مهرداد لاهوتی: وزیری که میزان مصرف واقعی چای را نداند جای تاسف دارد / دست از سر کشاورزی بردارید

منتخب مجلس دوازدهم گفت: آقای وزیر جهاد در سفر به کشور سریلانکا چون هوس واردات در سر داشت از همانجا مصاحبه کرد که ۷۰ هزارتن واردات داریم آقای وزیر واقعا متاسفیم و لطفا به کشاورزان این آسیب را وارد نکنید و دست از سر کشاورزی بردارید.

عباس عبدی: در آینده حساسیت‌های کشورهای منطقه علیه ایران بیشتر خواهد شد
عباس عبدی: در آینده حساسیت‌های کشورهای منطقه علیه ایران بیشتر خواهد شد

از سوی دیگر تمرکز اطلاع‌رسانی مهم است و تندروهای بی‌مسوولیت را باید مهار کنند. یک نمونه آن سخنان نماینده تندروی مجلس که سعی کرد توجیه کند یا خالی‌بندی تکذیب شده فرد دیگری مبنی بر احضار شبانه سفیر سوییس از سوی نهاد نظامی! در پایان متذکر می‌شود که بدون تردید و در آینده حساسیت‌های کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای علیه ایران بیشتر خواهد شد و این به سود ایران نیست.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است