کد خبر : 283422
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - 10:36
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

حقیقت‌پور: متأسفانه مجلس دوازدهم هم در اختیار انقلابیون دوآتشه خواهد بود / تندروهای داخل کشور از خارج دستور می‌گیرند

نامزد انتخابات مجلس دوازدهم گفت: «عده‌ای احساس می‌کنند مملکت برای خودشان است و به راحتی در صداوسیما می‌آیند و می‌گوید مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست. آنها که حزب‌الله را در انحصار گرفته‌اند و ادعای ولایت‌مداری می‌کنند بگویند که اقداماتشان در همه این سال‌ها چه قدر به کشور لطمه زد؟ و من هیچ بعید نمی‌دانم دستور‌ها به افراطی‌ها از خارج از کشور صادر می‌شود».

حقیقت‌پور: متأسفانه مجلس دوازدهم هم در اختیار انقلابیون دوآتشه خواهد بود / تندروهای داخل کشور از خارج دستور می‌گیرند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: میانه‌روی چیست و چرا همه عقلا و دلسوزان می‌گویند اگر بناست کشور در مسیر درست حرکت کند، لازم است میانه‌روی در حوزه سیاست گسترش یابد؟ و اگر میانه‌روی در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای تصمیم‌ها وجود نداشته باشد و تندروی جای آن را بگیرد، کشور چه آسیب‌هایی را متحمل می‌شود؟

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی، درباره این موضوع گفت: «میانه‌روی در حوزه خارجی یعنی تعامل با همه دنیا بر پایه تأمین منافع ملی و در حوزه داخلی یعنی مدارا با مردم برای تأمین عزت و کرامت ملی. اگر این دو موضوع را در دستور کار خود قرار دهیم، چه در داخل و چه در خارج از کشور سیاست‌هایمان به بهترین شکل پیش می‌رود و منافع ملی تأمین می‌شود. تندروی و کندروی در حوزه داخلی و خارجی منافع ملی را به خطر می‌اندازد».

او ادامه داد: «اکنون برای مهار جریانات تندرو باید اراده‌ای ملی شکل بگیرد و همه در انتخابات مجلس شرکت کنند تا تندروها نتوانند در مجلس قدرتی به دست بیاورند. تندروها ضربات زیادی به کشور زدند. تندروی‌های آنها در جریان برجام و موانعی که آنها ایجاد کردند ۴۰۰میلیارد دلار خسارت به کشور زد زیرا چرا ما باید نفتمان به قیمتی بسیار ارزان‌تر از قیمت اصلی‌اش بفروشیم؟ چرا این همه هزینه بیمه، کشتی‌رانی، جابه‌جایی پول در عرصه بین‌المللی باید به مردم ایران تحمیل شود؟ دلیل همه اینها تندروی عده‌ای افراطی بوده است. همین تندروها سفارت عربستان را آتش زدند یا از دیوار سفارت انگلستان بالا رفتند و باعث شدند هزینه‌های گزافی در عرصه دیپلماتیک به کشور تحمیل شود. همین‌ها بسیاری از نیروهای مذهبی و سیاسی ریشه‌دار را خانه‌نشین کردند و اجازه نمی‌دهند همه کسانی که قانون اساسی و انقلاب اسلامی را قبول دارند در مدیریت کشور سهم داشته باشند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «عده‌ای احساس می‌کنند مملکت برای خودشان است و به راحتی در صداوسیما می‌آیند و می‌گوید مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست. آنها که حزب‌الله را در انحصار گرفته‌اند و ادعای ولایت‌مداری می‌کنند بگویند که اقداماتشان در همه این سال‌ها چه قدر به کشور لطمه زد؟ و من هیچ بعید نمی‌دانم دستور‌ها به افراطی‌ها از خارج از کشور صادر می‌شود».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «متأسفانه مجلس دوازدهم هم تک‌ضلعی خواهد بود و بار دیگر در اختیار همین انقلابیون دوآتشه قرار خواهد گرفت که کاش اینطور نمی‌شد و همه شاهد مجلسی چندضعلی می‌شدیم اما در بر همین پاشنه خواهد چرخید؛ مگر مردم پای کار بیایند و حضوری گسترده در انتخابات داشته باشند تا از میان همین افرادی که هستند نیروهایی کارآمد و میانه‌رو  را انتخابات کنند».

اخبار مرتبط:
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟

نماینده مجلس ششم گفت: در مقام قضا و اجرا قانون هیچ خودی و غیرخودی معنا ندارد و این تبعیض ناروا و از محرمات قطعی است. برخورد مومنانه دیگر چیست؟ برخورد مومنانه یعنی در چارچوب قانون اتهام را رسیدگی کنند. حتی امام علی هم در محکمه حاضر می‌شد و به قاضی نهی می‌کرد که هیچ تبعیضی میان او و مدعی یهودی نباشد.

فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود
فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی کشورمان گفت: متاسفانه شاهدیم که در برخی موارد که قانون هم وجود دارد، زور قانون به صاحبان قدرت نمی‌رسد اما برای بخشی از مردم، برخوردکنندگان خود را از قانون بالاتر می‌بینند.

سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد
سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد

یک سایت اصولگرا نوشت: مجلس دوازدهم مانند مجلس یازدهم انقلابی باشد؛ یعنی پایبند به اصول واقعی انقلاب اسلامی. دوم آنکه میانه‌رو و تعقل‌گرا باشد که اگر چنین نباشد طبیعتا هزینه‌های تصمیمات رادیکال را مردم خواهند پرداخت. در کنار داشتن چنین روحیه‌ای باید بتواند نسبت درستی با دولت برقرار کند؛ به این معنی که مجلس حامی بی‌قید و شرط دولت نباشد و از آن سو خود را رقیب سیاسی دولت هم فرض نکند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است