کد خبر : 282969
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ - 11:13
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

سوده نجفی: زنان شایستگی های بیشتری دارند و باید در همه زمینه‌ای شرایط فعالیت برای آنها فراهم شود

معاون بانوان شورای ائتلاف تهران گفت: قطعا زنان شایستگی های بیشتری دارند و باید در همه زمینه‌ای شرایط فعالیت برای آنها فراهم شود. ضعف‌ها و انتقاداتی نیز از سوی جامعه زنان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

سوده نجفی: زنان شایستگی های بیشتری دارند و باید در همه زمینه‌ای شرایط فعالیت برای آنها فراهم شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: سوده نجفی با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت: انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش اساسی و مهمی در سرنوشت نه تنها ایران اسلامی بلکه جهان داشت و امروز ما دامنه این اثرگذاری را مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دست آوردهای بزرگی به پشتوانه حمایت مردم در عرصه های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و ورزشی توسط مردان و زنان در این سال ها داشته است، ادامه داد: زنان به عنوان نیمی از جامعه و مسئول تربیت نیم دیگری از جامعه با شکل گیری انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف دستاوردهای قابل توجه ای کسب کردند که حاصل نگاه انقلاب اسلامی به اهمیت حضور زنان در جامعه بود.

معاون بانوان شورای ائتلاف تهران با اشاره به بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان افزود: میزان باسوادی زنان، حضور ورزشکاران زن در ورزش های قهرمانی، میزان حضور زنان در عرصه فرهنگ و هنر، رشد چشمگیر حضور زنان در مشارکت های مدنی و سیاسی به گونه ای بوده است که میزان حضور زنان در شوراهای اسلامی شهر و روستا ۳ برابر و حضور در مجلس شورای اسلامی ۶ برابر رشد داشته است. قطعا زنان شایستگی های بیشتری دارند و باید در همه زمینه‌ای شرایط فعالیت برای آنها فراهم شود. ضعف‌ها و انتقاداتی نیز از سوی جامعه زنان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام حزب نسل نو با اشاره به بحث انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتخابات امسال انتخابات مهمی است و باید در خصوص تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت آن همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تأکید داشتند تلاش کنیم و همه افراد و نخبگان در این زمینه وظیفه دارند. این نظام و کشور مربوط به همه افراد است و باید در خصوص انتخابات به ویژه انتخابات اخیر تلاش‌ها و توجه لازم صورت گیرد.

نجفی با اشاره به این که یکی از مولفه‌های مهم در هر کشوری محیط زیست آن است و تمدن های بزرگ و زیادی به واسطه موضوع محیط زیست و وجود آب شکل گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: در دهه های اخیر مشکلات محیط زیستی در همه کشورهای دنیا به وجود آمده و منجر به تغییرات اقلیمی شده است که در این مشکلات، عوامل انسانی و غیر انسانی هر دو به صورتی نقش داشته‌اند. در ایران نیز این مسئله وجود داشته و متأسفانه می‌توان گفت که به دلیل درک نامناسب و عدم آگاهی نسبت به اهمیت محیط زیست این مسئله دچار کم توجهی هایی شده است. غافل از اینکه این مسئله که موضوع راهبردی است، در آینده می‌تواند سایر مولفه‌های مهم را به خطر بیندازد.

وی گفت: باید حساسیت و توجه کافی به مسئله محیط زیست صورت گیرد و افکار عمومی را نسبت به پیامدهای آن آگاه کرد تا این موضوع به مسئله ملی تبدیل و همه خود را در برابر محیط زیست مسئول و دارای وظایفی بدانیم. موضوع محیط زیست موضوع ثانویه نیست که نسبت به آن نگاه های سطحی داشت؛ بلکه باید در عمل نیز به این موضوع معتقد بود و تلاش و برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی از موضوعات اصلی زیست محیطی شهر تهران مسئله آلودگی هوا است که بخشی از این موضوع ناشی از منابع آلاینده متحرک که خودروها و موتورسیکلت ها هستند، می باشد. سال های گذشته دولت و مجلس شورای اسلامی در این راستا قانونی به نام قانون هوای پاک را تصویب کردند که در آن ۲۷ دستگاه مرتبط با آلودگی هوا وظایف و تکالیفی بر عهده دارند؛ اما در عمل متأسفانه بسیاری از دستگاه‌ها کوتاهی و ترک فعل کردند که باید قوه قضاییه این موضوع را پیگیری کند.

نجفی در پایان گفت: امروز مسئله هوا و برخورداری از هوای سالم و پاک در کشور دیگر به قانون نیاز ندارد؛ بلکه باید در عمل قانون موجود به درستی اجرا شود که اگر این قانون از سوی همه دستگاه ها به درستی اجرا می شد ما شاهد این تعداد آلودگی هوا از روزهای سال که در تهران هستیم، نبودیم.

 

اخبار مرتبط:
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود

روزنامه همشهری نوشته است: تمام کنش اعتراضی دانشجویان آمریکایی صرفا برپایی چادر در محوطه فضای سبز دانشگاه بوده است؛ همین! نه تخریبی، نه تلاشی برای تسخیر ساختمانی، نه تهدیدی، نه آزار و مزاحمتی برای کسی و نه هیچ کنش رادیکال و خشونت آمیز دیگری.

دکتر یزدانی: به نظر می‌رسد علت خودکشی خانم دکتر آل‌سعیدی ناامیدی نسبت به آینده است / خودکشی یک پزشک فوق متخصص
دکتر یزدانی: به نظر می‌رسد علت خودکشی خانم دکتر آل‌سعیدی ناامیدی نسبت به آینده است / خودکشی یک پزشک فوق متخصص

دکتر یزدانی می‌گوید: دکتر تیمورزاده از فعالین صنفی که آشنایی با خانم دکتر داشته و در این باره در اینستاگرامشان هم نوشته‌اند دیروز به من گفت ایشان بسیار فرد فعالی بودند، اما طی چند مرحله در پیام‌هایی که با دکتر تیمورزاده رد و بدل می‌کرده به ایشان می‌گوید آیا راهی برای مهاجرت هست که دیگر نیازی به تحصیل مجدد نداشته باشم؟ در ماجرا مرگ دکتر بخشی، خانم دکتر آل سعیدی به دکتر تیمورزاده پیام می‌دهد که باید یک کار جمعی انجام دهیم.

مَردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کرده‌اند
مَردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کرده‌اند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است