کد خبر : 280616
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ - 13:47
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

بررسی علت رفتن تصویر تلویزیون

تلویزیون، یکی از ابزارهای کاربردی و مهم در زندگی امروزی به شمار می‌آید که باتوجه‌به ارتقای فناوری، سطح جدیدی از تجربهٔ جذاب صدا و تصویر را به ارمغان می آورد. بااین‌حال، رفتن تصویر تلویزیون یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است برای کاربران پیش بیاید.

بررسی علت رفتن تصویر تلویزیون

برای حل این اختلال و یافتن تجربهٔ تماشای بهتر، تشخیص درست و موشکافانهٔ مشکل و تعمیر تخصصی تلویزیون، توصیه می شوداین اقدامات به هنگام، باعث افزایش عمر مفید تلویزیون شده و از هزینه های اضافه جلوگیری خواهد کرد.

به‌منظور حل مشکل رفتن تصویر تلویزیون و خلاص‌شدن از این اختلال مزاحم، توصیه می‌کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و به مطالب توجه کافی نشان دهید.

وقتی تصویر تلویزیون می‌رود، علت آن چیست؟

علت رفتن تصویر تلویزیون: صدا حاضر، تصویر غایب

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، رفتن تصویر تلویزیون، ممکن است برای هر بیننده‌ای به وجود بیاید و تماشای برنامهٔ موردعلاقه‌تان را مختل کند و حتی موجب نگرانی در مورد سلامت تلویزیون خانگی شودآیا باید نگران این مسئله بود؟ چه دلایلی باعث این اختلال نامحبوب خواهد شد؟ اگر ذهن شما هم درگیر پاسخ به این سوالات به‌ظاهر ساده اما پیچیده است، ادامهٔ مقاله مخصوص شما است.

ایراد در بک لایت تلویزیون

خرابی لامپ‌های تصویر در تلویزیون‌ها، یکی از عوامل شایع رفتن تصویر به‌ویژه در تلویزیون‌های ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی استبا خراب‌شدن لامپ‌های تصویر در تلویزیون، به‌تدریج تعداد لامپ‌های دارای اختلال افزایش می‌یابد و با خاموشی تمامی لامپ‌ها، تصویر به‌کلی می‌رود.

در تلویزیون‌ها با دو سری لامپ، در صورت خرابی یکی از سری ها در زمان روشنی تلویزیون، سری مخصوص به آن لحظاتی روشن و سپس خاموش می‌شوداگر مشکل تصویر ناشی از مشکلات بک‌لایت باشد، با تعویض آن‌ها مشکل کاملا حل می‌شود.

  • سوختگی پیکسل صفحه تلویزیون

پیکسل‌های سوخته، گاهی اوقات باعث رفتن تصویر در تلویزیون می‌شوندهر پیکسل، تشکیل شده از عناصر فسفری است و با استفاده طولانی، روشنایی و نور خود را از دست می‌دهداگر تصویر طولانی در وضعیت نمایش ثابت باشد، تصویر ممکن است مات باقی بماند و محو نشود.

در تلویزیون‌های پلاسما نیز اگر پیکسل‌ها به طور طولانی در حالت نمایش ثابت باشند، فسفرها روشنایی خود را از دست می‌دهند و فقط رنگ متناظر با آن‌ها نمایش داده می‌شود.

برای حل این مشکل، باید اوضاع پیکسل‌ها و فیلتر آن‌ها را موشکافانه بررسی کرد و در صورت نیاز، قطعهٔ آسیب دیده را تعویض کرد.

  • خرابی در پنل تلویزیون

مشکلات و خرابی در پنل تلویزیون می‌تواند به علل مختلفی مانند ضربه، رطوبت، استفاده نادرست و خرابی در بک‌لایت مرتبط باشد و در نهایت باعث رفتن تصویر تلویزیون شوداین خرابی به طور معمول به دلیل اختلالاتی در سلول‌های نوری و سیستم‌های الکترونیکی پنل ایجاد می‌شود.

اگر سلول‌های نوری پنل دچار اختلال شوند، تیرگی‌ها یا نقاط سیاه در تصویر ظاهر می‌شوند که تأثیری منفی بر وضوح و کیفیت تصویر دارنددر ضمن خطوط عمودی یا افقی در تصویر نیز از جمله علائم خرابی پنل هستند.

  • مشکل در مین برد تلویزیون

خرابی مین برد در تلویزیون، از مشکلات شایع در تلویزیون محسوب می‌شود که بر تصویر و کارکرد تلویزیون اثرگذار استمین برد، نقش اساسی در پردازش و اجرای دستورات بیننده ایفا می‌کند و اگر این قطعه دچار اختلال شود، ممکن است تلویزیون به‌صورت ناگهانی خاموش و روشن شود یا تصویر آن به‌ کل برود.

این مشکلات و اختلالات، معمولاً نیازمند تعمیر تخصصی توسط متخصصان هستند؛ بنابراین تعمیرات اصولی و حساس این قطعه لازم است تا به قطعات دیگر تلویزیون صدمه‌ای نزند و مشکلات رفع شوند.

  • آب‌خوردگی صفحه تلویزیون

آب‌خوردگی تلویزیون، به‌عنوان یکی از مشکلات رایج، می‌تواند باعث رفتن کامل تصویر تلویزیون شودبرای جلوگیری از حادثهٔ آب‌خوردگی، تلویزیون را در مکان خشک و دور از مایعات قرار دهیددر صورت وقوع این مشکل غیر منتظره، با سرعت تلویزیون را از برق جدا کنید و برای حداقل ۴۸ ساعت آن را روشن نکنید تا آب را به داخل دستگاه نفوذ نکند.

مراقبت از تلویزیون خانگی خود از آب‌خوردگی و حوادث این‌چنینی، می‌تواند هزینه‌ها و مشکلات ناشی از تعمیرات را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد و عمر مفید تلویزیون شما را افزایش دهد.

رفتن بی‌موقع و ناگهانی تصویر تلویزیون

حل مشکل رفتن تصویر تلویزیون

همان‌طور که می‌دانیم، مشکلات تلویزیونی ناشی از آب‌خوردگی و خرابی‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری، پس از عبور از عمر مفید دستگاه به وجود می‌آینداصلاحات مداوم و موقت می‌توانند از اختلال جدی‌تر جلوگیری کنند و دوره عمر تلویزیون را افزایش دهند.

آیا راه‌حل موقتی خانگی برای حل مشکل رفتن تصویر تلویزیون وجود دارد؟ بلهبرای رفع مشکلات به‌خصوص تصویر رفته، ابتدا باید علت مشکل را مشخص و سپس اصلاحات لازم را انجام داداگر مشکل از قطعاتی مانند بک‌لایت، مین برد، برد پاور یا پنل آمده باشد، تعمیر یا تعویض آنها ممکن است مشکل را حل کنداما حل این مشکل، کار هرکسی نیست و تجربه و تخصص بالایی می‌طلبدتعمیرات باید توسط متخصصین ماهر انجام شود و در صورت آسیب جدی، تعویض قطعات ضروری است.

جمع‌بندی

در این مقاله، به بررسی علل اصلی رفتن تصویر تلویزیون پرداختیم و تأکید کردیم که اقدامات جدی لازم است تا مشکلات رفتن تصویر تلویزیون را حل کنیماین قبیل مشکلات ممکن است ناشی از مسائل مختلفی باشندبرای رفع این مشکلات، تحلیل دقیق علت مشکل و انجام تعمیرات لازم توسط افراد متخصص ضروری استامیدواریم این نکات به شما در تعیین و رفع مشکلات تصویر تلویزیون کمک کنند و تجربهٔ شیرین تماشای تصاویر موردعلاقه‌تان را به شما بازگرداند.

اخبار مرتبط:
خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی

شومیز و تونیک نوعی بلوز زنانه است که در مدل‌ها، اندازه‌ها و در جنس‌های مختلف در قیمت‌های متنوع تولید می‌شود. با خرید شومیز مجلسی و اسپرت زنانه می‌توانید در دورهمی‌های دوستانه و یا جشن‌های رسمی استایلی زیبا برای خود بسازید.

تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟
تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟

ارتباط با مشتریان بخش مهمی از شرکت شما است. اگر راهی داشته باشید که به آنها نشان دهید چه محصولات و خدماتی را می توانید به آنها ارائه دهید کمک می کند. نمی توان انکار کرد که بروشورها و کاتالوگ‌ها بهترین راه برای نمایش محصولات یا خدمات شما، جذب چشم‌اندازهای جدید و ارائه تماس مستقیم برای اقدام برای مشتریان بالقوه شما است. خب حال اینکه از کاتالوگ استفاده کنید یا بروشور در ادامه این وبلاگ از مدرن طرح به تفاوت بروشور و کاتالوگ می پردازیم، تا نیاز خود را بهتر بشناسید.

بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم
بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم

برای پاسخ دادن به سؤال بعد از برنده شدن در لاتاری کی به مصاحبه دعوت میشویم؟ ابتدا باید با لاتاری آشنا شویم. لاتاری آمریکا یک برنامه مهاجرتی است که به شهروندان دیگر کشورها امکان مهاجرت به ایالات متحده آمریکا را فراهم می‌کند. در این برنامه، شهروندان دیگر کشورها ازجمله ایرانی‌ها، می‌توانند شانس دریافت ویزای مهاجرتی به آمریکا را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

یک پاسخ به “بررسی علت رفتن تصویر تلویزیون”

  1. سینا سلطانی گفت:

    من تصور میکنم که اگر مین برد و قطعات برد اصلی آسیب دیده باشه تعمیر تلویزیون امکان پذیر و به صرفه باشه و اگر پیکسل ها یا کلا ال سی دی مشکل پیدا کرده باشه تعمیر یا غیر ممکنه یا بسیار هزینه بر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است