کد خبر : 280188
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ - 08:46
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

استاندار اصفهان:

۱۳۰۰ مصوبه برای پیشرفت و آبادانی استان اصفهان اتخاذ شد

استاندار اصفهان گفت: در دولت سیزدهم یک هزار و ۳۰۰ مصوبه برای پیشرفت و آبادانی سراسر استان اتخاذ شده است.

۱۳۰۰ مصوبه برای پیشرفت و آبادانی استان اصفهان اتخاذ شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛سیدرضا مرتضوی در گردهمایی ائمه جمعه و جمعی از فضلا و اساتید سطوح عالی حوزه‌های علمیه اصفهان، اظهار داشت: دوران متفاوتی را از تاریخ جمهوری اسلامی و جهان طی می‌کنیم زیرا در عصر ما هیچ زمانی مانند اکنون جبهه حق و باطل روبروی هم صف‌آرایی نکرده بودند.

به نوشته مهر؛ استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در این شرایط بایستی انسجام ملی کشور ما به نحو شایسته ای متبلور شود و ضروری است در شرایطی که دشمن تمام تلاش خود را برای فتنه‌گری در جامعه و گسست فرهنگی به کار بسته است هوشمند و هوشیار رفتار کنیم.

مرتضوی ضمن اشاره به انتخابات پیش‌رو در اسفندماه سال جاری، گفت: حضور گسترده مردم در این انتخابات می‌تواند در تقویت جبهه حق نقش عظیمی را ایفا کند، از طرفی دشمن با استفاده از ابزار رسانه در تلاش است تا با ضعیف نشان دادن حضور مردم پای صندوق‌های رأی، اصل انسجام ملی جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرد.

وی افزود: تمام تلاش ما در استان و بدون شک در سطح ملی این است که طبق معنویات رهبر انقلاب، انتخابات در چهار راهبرد اساسی امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت برگزار شود.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در این شرایط وظیفه همگانی ما روشنگری اذهان عمومی است، ملتی که در قلب مردمش نور زنده باشد رشد و تعالی خواهد یافت.

مرتضوی ادامه داد: در مقابل اگر جو ناامیدی و حسرت در گوش مردم طنین‌انداز شود، ضربات بسیاری به انسجام ملی وارد خواهد شد.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم وارث مجموعه خوبی نبود و شرایط را به نحوی تحویل گرفت که مردم در ناامیدی به سر می‌بردند و می‌توانیم از دو سال پایانی دولت دوازدهم، دوران بی دولتی یاد کنیم که اندک ارتباطی میان رئیس جمهور حتی با کابینه دولت بود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تلاش کردند به خلاءهای دولت قبل نپردازند و در مقابل تلاش کردند تا کارهای زمین مانده دولت‌های قبل را به ثمر برسانند و تعیین تکلیف کنند.

مرتضوی با بیان اینکه اما امروز در شرایطی به سر می‌بریم که نرخ بیکاری کاهش یافته است، گفت: در صادرات غیرنفتی وضعیت ما در سال ۱۳۹۹، ۳۵ میلیارد دلار بوده اما در سال ۱۴۰۰ این میزان به ۵۳ میلیارد دلار افزایش یافت و صادرات نفت ما از حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت به بالغ بر یک و نیم میلیون بشکه رسیده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم نرخ رشد نقدینگی به حدود ۲۶ درصد رسیده است و در تلاش هستیم تا پایان سال به ۲۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: این فرایند نتیجه تلاش و همراهی بخش‌های مختلف تولیدی، اقتصادی و … کشور است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در استان اصفهان نیز از ابتدا تلاش شد تا طبق یک برنامه جمعی پیش رویم و با رویکرد مناسبی امور را ساماندهی کنیم.

مرتضوی ضعف در ارتباط مردمی را یکی از نقاط ضعف دولت گذشته عنوان کرد و گفت: تلاش کردیم در دولت سیزدهم تراز جدیدی را از ارتباطات مردمی تعریف کنیم.

استاندار اصفهان افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بنده به عنوان استاندار در ۱۶ برنامه ارتباط چهره به چهره با مردم استان اصفهان حضور یافتم و این در شرایطی است که ملاقات‌های مردمی در دستورکارهای اولویت‌دار معاونان استانداری است و مدیران کل استان نیز موظف هستند ساعاتی را در هفته به مردم اختصاص دهند و در سفرهای شهرستانی نیز این مهم تحقق می‌یابد.

مرتضوی ضمن اشاره به حضور مستمر در سامانه ارتباط مردمی (سامد) خاطرنشان کرد: همچنین میزهای خدمت در استان فعال شده‌اند و دیدار با اقشار مختلف جامعه برگزار و مستمراً برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون پنج جلسه بزرگ دانشجویی در استان برگزار کردیم که در نخستین جلسه این سلسله نشست‌ها از طرف دانشجویان و اساتید عنوان شد در هشت سال گذشته هیچ‌گونه نشستی با دانشجویان استان برگزار نشده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در مسیر حرکت استان در دولت سیزدهم سفرهای شهرستانی برنامه‌ریزی و حدود یک هزار و ۳۰۰ مصوبه برای پیشرفت و آبادانی سراسر استان اتخاذ شد.

مرتضوی اظهار داشت: یکی از مواردی که در استان دنبال شده برنامه‌ریزی برای حضور مستمر وزار و مقامات کشوری در استان است.

اخبار مرتبط:
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ کاهش یافت.

پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند
پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزیجات و صیفیجات یاریگر این انجمن هستند.

اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است
اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان در تامین درآمد مالیاتی رُتبه دوم اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم کشور را دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است