کد خبر : 279290
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - 17:20
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

اسحاق جهانگیری: در دولت روحانی ۳ بار قیمت بنزین را تغییر دادیم / ۴ سال است که تورم بالای ۴۰% داریم

حسن روحانی در هفتمین مراسم سالگرد هاشمی رفسنجانی با گرامیداشت یاد و خاطره هاشمی با بیان اینکه هیچ قدرتی نتوانست هاشمی را خانه‌نشین کند؛ گفت: مطمئنم در هر شرایطی بود هاشمی در صحنه سیاست بود، حرف می‌زد، کنشگر بود، سخن می‌گفت.

اسحاق جهانگیری: در دولت روحانی ۳ بار قیمت بنزین را تغییر دادیم / ۴ سال است که تورم بالای ۴۰% داریم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی روز پنج‌شنبه در دو شهر تهران و قم برگزار شد. در این دو مراسم که یاران و همراهان هاشمی حضوری چشم‌گیر داشتند، یاد هاشمی گرامی داشته شد و در سخنرانی‌هایی که بیان شد از خسران نبود او سخن گفته شد. اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت دوازدهم در موسسه اسراء قم برگزار شد. جهانگیری طی سخنانی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی الگوی خود را امیرکبیر قرارداد و هدفش همواره توسعه ایران عزیز بود، اظهار کرد:«آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی همیشه به‌ دنبال توسعه پایدار بود، توسعه‌ای که باعث شده بود، ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف افزایش یابد.» وی تصریح کرد:«نظام تصمیم‌گیری در ایران با ضعف‌هایی مواجه است که به دلیل آن نمی‌توان به موقع تصمیم گرفت و این موضوع باعث ابرچالش‌هایی در سطح کشور شده است. اصلاحات در کشور نیازهایی دارد که اولین آن این است مدیرانی این اصلاحات را بر عهده بگیرند که مورد قبول اکثریت ملت باشند.»

در ادامه این سخنرانی، جهانگیری با تاکید بر اینکه آیت‌الله هاشمی در یک بعد مشاور امین و دلسوز امام و رهبری بود و از طرفی دیگر همیشه برای مشورت‌ کردن با دیگران گوش شنوا داشت، گفت:«همین صداقت و دلسوزی باعث شد، آیت‌الله هاشمی به این نتیجه برسد که جنگ باید متوقف شود و به امام (ره) گفت من قطعنامه را می‌پذیرم و بعد اگر خواستید من را محاکمه کنید. امروز متاسفانه دروغگویی در کشور افزایش یافته است، مسئولینی وجود دارند که به مقام بالادستی خود گزارش دروغ می‌دهند اما آیت‌الله هاشمی هرگز به دنبال این مباحث نرفت.» وی ادامه داد: ما در بزرگان نیاز به این داریم که بزرگی واسطه وصل مردم به نظام باشد، آیت‌الله هاشمی در دو دهه اخیر زندگی خود بسیار کوشید تا هیچ قشری از مردم حتی مسئولین از نظام جدا نشوند.

در دولت روحانی ۳ بار قیمت بنزین را تغییر دادیم

همچنین در ادامه این مراسم، جهانگیری با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: ۵ سال است که تورم بالای ۴۰ درصد مردم را تحت فشار قرار داده‌ است؛ ما در دوره‌ای که مسئولیت مدیریت کشور را برعهده داشتیم، تلاش کردیم تا سفره مردم کوچک‌تر نشود، امروز مردم در جزئیات سفره خود دچار مشکلات فراواتی هستند. مجلسی که امروز در پایان آن هستیم ابتدا مدعی بودند که ما جهشی هستیم تا مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم اما امروز اینطور نشد. وی افزود:« امروز معتقد هستیم و عقل و تدبیر حکم می‌کند که جنگ باید از کشور دور شود، از عقلا تقاضا داریم با مسائل احساسی برخورد نکرده و با واکنش‌های خود کشور عزیزمان را درگیر ماجرای جنگ نکنند.» وی با بیان اینکه اصلاحات ما باید از این شروع شود که اعتماد اقشار مختلف مردم را جلب کرده و سرمایه اجتماعی کشور را دوباره ترمیم کنیم، گفت:«ما در دولت آقای روحانی ۳ بار قیمت بنزین را تغییر دادیم، در سال ۹۳ و ۹۴ سرمایه اجتماعی دولت در اوج خود قرار داشت، این افزایش نرخ بنزین را در جاهای مختلف همچون حوزه سلامت و بهداشت هزینه کردیم بدون اینکه تغییری در تورم ایجاد شود؛ در سال ۹۸ نیز بنزین را افزایش دادیم و امروز با قاطعیت می‌گویم که یک ریال از آن افزایش را در بودجه دولت خرج نکردیم.» همچنین معاون دولت سیزدهم عنوان کرد:«بعد از سرمایه اجتماعی، تعامل با دنیا باید مهم‌ترین اولویت یک دولت باشد، حل مسائل با دنیا یعنی اینکه همه کشورهای شرقی و غربی تعامل خود را با کشور ما افزایش دهند. ایران کشور پرظرفیتی است و همه شرکت‌های دنیا علاقه‌مند به حضور در این کشور هستند اما ما باید موانع پیش‌روی آن‌ها را برداریم تا شاهد حضور شرکت‌های بزرگ دنیا در کشورمان باشیم. زیرساخت‌های کشور، تجربه و نیروی انسانی ایران از مهم‌ترین ارکانی هستند که می‌توانند ایران را به توسعه برسانند».

اخبار مرتبط:
قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، طلا و سکه در بازار امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در جداول زیر ببینید.

داماد محسن رضایی، مدیرعامل بانک شهر ماند
داماد محسن رضایی، مدیرعامل بانک شهر ماند

با تصمیم اعضای هیئت مدیره و موافقت بانک مرکزی، سیدمحمدمهدی احمدی داماد محسن رضایی بار دیگر به عنوان مدیرعامل بانک شهر معرفی شد.

قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، طلا و سکه در بازار امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در جدول زیر ببینید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است