کد خبر : 278361
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - 14:13
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

بیش از ۴۰ درصد نمایندگان اهل سنت ردصلاحیت شده‌اند / نماینده مجلس: نمی‌دانم ردصلاحیتم به امضای استیضاح وزیرکشور ربط دارد یا نه!

نماینده موافق استیضاح وزیر کشور می‌گوید: نمی‌دانم دولت در احراز صلاحیت‌ها نفوذ داشته یا خیر چراکه بنده فرد معتقدی هستم، از این‌رو نمی‌توانم بگویم دولت در نحوه احراز صلاحیت‌ها نقش داشته یا خیر. اما این نکته را می‌دانم که هیئت‌های اجرایی زیر نظر وزارت کشور و فرمانداری‌ها هستند و حتی معتمدین محلی توسط فرماندار برای حضور در هیئت‌های اجرایی دعوت می‌شوند.

بیش از ۴۰ درصد نمایندگان اهل سنت ردصلاحیت شده‌اند / نماینده مجلس: نمی‌دانم ردصلاحیتم به امضای استیضاح وزیرکشور ربط دارد یا نه!

به گزارش سایت خبری مدارا: خبرآنلاین نوشت: جلال محمودزاده، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی از رد صلاحیت بیش از ۴۰ درصد نمایندگان اهل سنت خبر داد و گفت این نحوه ردصلاحیت‌ها تأثیر منفی بر میزان مشارکت خواهد گذاشت.

اسماعیل حسینی‌زهی، از دیگر نمایندگان اهل سنت است که از حوزه انتخابیه خاش در مجلس یازدهم حضور دارد و مشمول این ردصلاحیت ها شده است. او در گفتگویی ابراز امیدواری می‌کند که مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و البته صلاحیتشم نیز از سوی هیات نظارت مرکزی تایید شود.

بخش هایی از گفت و گوی حسینی زهی را در ادامه می خوانید:

  • بنده ردصلاحیت شدم، اولاً بنده از ارکان جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم، در هر صورت تشخیص آنها این بوده که برای بنده عدم صلاحیت درج کردند، البته ما از طریق مراجعه قانونی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده، اعتراض می‌کنیم و در نهایت هر چه عزیزان تشخیص بدهند، گردن می‌نهیم. اما ضمن احترام به دستگاهایی که در مورد صلاحیت‌ها نقش دارند، امیدوارم آنچه حق است، صورت بگیرد.
  • از علت ردصلاحیتم نیز اطلاع ندارم از این‌رو اعتراض می‌کنم که بنده را بخواهند و علت ردصلاحیتم مشخص شود.
  • گفته اند اما باید بروم بپرسم که ببینم دقیقا چه نکاتی وجود دارد.
  • اکثریت افراد توسط هیئت اجرایی ردصلاحیت شده بودند و در حال حاضر هم افرادی از سوی هیئت های نظارت ردصلاحیت شدند بنابراین اعتراض می‌کنیم که مشاهده کنیم، چه می‌شود.
  • نمی‌دانم ردصلاحیتم تا چه اندازه به نطق‌هایم ارتباط دارد چراکه علم غیب ندارم و باید نشستی با عزیزان داشته باشم و ببینم ایراد چیست.
  • بله، بنده از جمله موافقان استیضاح وزیر کشور بودم.
  • نمی‌دانم موافقتم با استیضاح وزیر کشور تا چه اندازه بر روی روند احراز صلاحیتم موثر بوده است.
  • امیدوار هستیم که مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، به اشخاص توجه نکنند و در نهایت سرنوشت خود را تعیین کنند.
  • باید خود مردم در این مورد تصمیم بگیرند ما فقط انتظار داریم مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و شاهد مشارکت عالی باشیم.
  • انتظار نداشتم که دولت، هیئت نظارت و هیئت اجرایی به این صورت رفتار کنند.
  • نمی‌دانم دولت در احراز صلاحیت‌ها نفوذ داشته یا خیر چراکه بنده فرد معتقدی هستم، از این‌رو نمی‌توانم بگویم دولت در نحوه احراز صلاحیت‌ها نقش داشته یا خیر. اما این نکته را می‌دانم که هیئت‌های اجرایی زیر نظر وزارت کشور و فرمانداری‌ها هستند و حتی معتمدین محلی توسط فرماندار برای حضور در هیئت‌های اجرایی دعوت می‌شوند.
  • بنابراین در هیئت‌های اجرایی اگر چه عزیزان می‌گویند به ما ارتباطی ندارد اما بنده سالیان سال در هیئت اجرایی بودم و این هیئت از طرف دولت تعیین می‌شود و غالبا هیئت اجرایی باید در غالب استعلام‌ها اظهارنظر کند.
  • بله، زمان ثبت‌نام برای داوطلب شدن در انتخابات مجلس یازدهم صلاحیت بنده توسط هیئت نظارت رد و سپس تایید شدم. در این دوره نمی‌دانم مجدداً تأیید صلاحیت شوم یا خیر اما به استناد همان بندهایی که در دوره انتخابات قبلی مجلس زده بودند، ردصلاحیت شدم، از این‌رو امیدوارم حق و انصاف تحقق پیدا کند.
اخبار مرتبط:
ابراهیم رئیسی هَوای موسسه مصباح‌یزدی و پایداری‌چی ها را دارَد
ابراهیم رئیسی هَوای موسسه مصباح‌یزدی و پایداری‌چی ها را دارَد

دولت هوای موسسه پایداری‌ها را به خوبی داشته است. بالاخره هر چه که باشد، دولت ابراهیم رییسی، به دولت جبهه پایداری شهرت دارد؛ مُهر پایداری‌ ‌ بودن، به سبب نفوذ برخی بستگان سببی رییسی و افکار نزدیک او به پایداری و همچنین حضور عناصر منتسب به این تشکل سیاسی، بر پیشانی دولت خورده است.

حق‌شناس: اصلاح‌طلبان بین قدرت و مردم، مَردم را انتخاب کردند
حق‌شناس: اصلاح‌طلبان بین قدرت و مردم، مَردم را انتخاب کردند

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: در انتخابات آتی اگر وضعیت براساس همان روال گذشته باشد چیزی عوض نمی شود و مردم بیشتر از قبل از صندوق رای قهر می کنند اما اگر حاکمیت و عقلای تصمیم گیر نظام سیاسی به این نتیجه برسند که در فضای امروز کشور و بخصوص زمانی که کشور درگیر با بیگانگان است نقش مردم، حضورشان و مشارکت‌شان به عنوان یکی از مهمترین نمادهای استحکام نظام تعریف می‌شود توجه بیشتری به مسائل خواهند داشت.

علیرضابیگی: دوقطبی‌سازی حجاب حاصل عملکرد دولت است / وظیفه دولت فراهم کردن زیست و معیشت بهتر برای مردم است
علیرضابیگی: دوقطبی‌سازی حجاب حاصل عملکرد دولت است / وظیفه دولت فراهم کردن زیست و معیشت بهتر برای مردم است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: موضوعات زیادی باعث بی‌اعتمادی و رخت بستن امید در بین مردم شده است و متاسفانه امکان ابراز مخالفت برای خیلی‌ها وجود ندارد. حال کارکرد وزارت کشور، حجاب را به یک وسیله‌ای تبدیل کرده است که عده‌ای می‌خواهند با بی‌حجابی و بدحجابی ابراز مخالفت و لجاجت نسبت به رویه‌های دیگر داشته باشند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است