کد خبر : 277781
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ - 11:23
دسته‌بندی : اسلاید، برگزیده ها، سیاسی
چاپ

وزیر کشور: پزشکی قانونی آمار شهدای انفجار تروریستی در کرمان را ۸۴ نفر اعلام کرده است

وزیر کشور با بیان "اکنون وضعیت امنیتی‌ در کرمان آرام است"، گفت: عاملان انفجار تروریستی در قبضه قدرت دستگاه‌ها‌ی امنیتی ایران گرفتار خواهند شد.

وزیر کشور: پزشکی قانونی آمار شهدای انفجار تروریستی در کرمان را ۸۴ نفر اعلام کرده است

به گزارش سایت خبری مدارا: تسنیم نوشت: سردار احمد وحیدی در حاشیه عیادت از مجروحان انفجار تروریستی کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صمیمانه از کادر درمانی بیمارستان‌ها تشکر می‌کنیم که پس از انفجار روز گذشته تعداد قابل‌توجهی از مجروحان را درمان کردند و ۱۱۱ عمل جراحی به‌روی مجروحان انجام شده که کار بسیار ارزشمندی بوده است.

وی با بیان اینکه “براساس آخرین آمار اعلام‌شده پزشکی قانونی عدد شهدای ما ۸۴ نفر است”، گفت: البته تعدادی از عزیزان در بیمارستان و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که وضعیت مناسبی ندارند و ممکن است این آمار تغییر کند.

وزیر کشور با اعلام اینکه “۲۸۴ مصدوم داشتیم که تعداد قابل‌توجهی مرخص شدند”، افزود: در زمان حاضر ۲۲۰ نفر در مجموع بیمارستان‌های کرمان بستری هستند که تعداد زیادی از مجروحان حال عمومی خوبی دارند و یا احتیاج به عمل جراحی کوچکی دارند. تعداد زیادی سرپایی مداوا و ترخیص شده‌اند و تعدادی هم امروز مرخص می‌شوند و الحمدلله مشکل خاصی ندارند.

وزیر کشور تصریح کرد: همه کادر درمان بسیج شده‌اند تا سریعاً مشکل مجروحان برطرف شود و با حضور و استقرار وزیر بهداشت روند درمان مجروحان به‌خوبی در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت امنیتی کرمان، گفت: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی بر موضوع اشراف دارند و مسلط هستند و برنامه‌های خودشان را طبق روال پیش‌بینی‌شده انجام می‌دهند.

وی با ابراز اینکه همه چیز در کرمان عادی و آرام است و ماجرای روز گذشته محدوده گلزار شهدای کرمان در حال تجزیه و تحلیل و بررسی است”، ادامه داد: روز گذشته دو انفجار شدید با موج شدید و با مواد شدید‌الانفجار بین مردم رخ داد.

وزیر کشور با توضیح اینکه “بخش اعظم صدمات واردشده به‌دلیل ترکش‌ها و ساچمه‌های انفجار بود که به سر عزیزان ما اصابت کرده است”، افزود: حادثه تروریستی روز گذشته در کرمان، یک حادثه تلخ، بزدلانه و مزدورانه بوده است.

وی با بیان اینکه تروریست‌هایی که از شهید سلیمانی می‌ترسیدند نشان دادند که از هواداران، رهروان و عزاداران حاج قاسم هم می‌ترسند، گفت: این حادثه نشان‌دهنده عمق خباثت دشمنان است.

وحیدی خاطرنشان کرد: عاملان حادثه تروریستی روز گذشته در محدوده گلزار شهدای کرمان بی‌تردید در قبضه قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما گرفتار خواهند شد و سیلی محکمی دریافت خواهند کرد؛ عاملان و حامیان این حادثه تروریستی از خشم ملت ایران باید بترسند.

اخبار مرتبط:
بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات
بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات

بر اساس جداول منتشرشده از بودجه ۱۴۰۳ بودجه پیشنهادی دولت برای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان است. این رقم در لایحه بودجه سال گذشته، ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که افزایش بیش از ۳ برابری را تجربه کرده است. البته در همان سال نیز مجلس از رقم پیشنهادی دولت فراتر رفت و بودجه ۲۶۸ میلیارد تومانی برای این موسسه تصویب کرد.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟

نماینده مجلس ششم گفت: در مقام قضا و اجرا قانون هیچ خودی و غیرخودی معنا ندارد و این تبعیض ناروا و از محرمات قطعی است. برخورد مومنانه دیگر چیست؟ برخورد مومنانه یعنی در چارچوب قانون اتهام را رسیدگی کنند. حتی امام علی هم در محکمه حاضر می‌شد و به قاضی نهی می‌کرد که هیچ تبعیضی میان او و مدعی یهودی نباشد.

فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود
فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی کشورمان گفت: متاسفانه شاهدیم که در برخی موارد که قانون هم وجود دارد، زور قانون به صاحبان قدرت نمی‌رسد اما برای بخشی از مردم، برخوردکنندگان خود را از قانون بالاتر می‌بینند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است