کد خبر : 277390
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - 21:57
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

باهنر: امیدواریم قبل از آنکه رهبری را از دست بدهیم خودمان از دنیا برویم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سخنانم درباره بیت و آقا تقطیع شد، گفت: نزدیک انتخابات خبرگان چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند؛ اگر از این اقدام قصد و غرضی داشته‌اند خداوند همه ما را ببخشد و اگر هم از روی بی توجهی این کار را انجام داده‌اند باید قصور را جبران کنند.

باهنر: امیدواریم قبل از آنکه رهبری را از دست بدهیم خودمان از دنیا برویم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روایت دقیق از موضع‌گیری اخیر خود مطرح کرد و گفت: اصل صحبت به این شکل بود که من خیلی وقت قبل، خدمت یکی از مقامات بزرگ رسیده بودم و با وی صحبت کردم. صحبت اینگونه آغاز شد؛ خداوند سایه مقام معظم رهبری را بر سر ما مستدام بدارد و خودشان بتوانند انقلاب را تحویل آقا امام زمان (عج الله) بدهند و عمر پربرکتشان طولانی‌تر و پربرکت‌تر باشد.

مساله بعد که بیان شد این بود، حضرت امام (ره) در سال‌های آخر عمر خود سه، چهار تصمیم مهم را گرفتند که تقریبا اگر هر کدام از این تصمیمات را نمی‌گرفتند شاید آینده نظام جمهوری اسلامی مساله‌دار می‌شد و بنده آن موارد را شمردم. به عنوان مثال ایشان قائم مقام خود را عزل کردند یا اینکه قانون اساسی به این شکل اصلاح شد که نیاز نیست رهبری مرجعیت علی الاطلاق داشته باشد و در حد اینکه اهل استنباط باشد کفایت می‌کند.

باهنر با بیان اینکه مساله پذیرش قطعنامه بسیار مهم بود و حضرت امام که بسیار بر دفاع مقدس تاکید داشتند، اما بالاخره به موقعیتی رسیدند که صراحتا فرمودند من جام زهر را می‌نوشم و قطعنامه را می‌پذیرم، خاطر نشان کرد: همانطور که گفتم اگر امام (ره) هر کدام از این اقدامات را انجام نداده بودند، بعد از رحلت ایشان مشخص نبود چه اتفاقی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بیفتد و هر کدام از این موارد را که تصور می‌کردیم از جمله آنکه اگر قائم مقام عزل یا اگر قانون اساسی اصلاح نمی‌شد و اگر قطعنامه پذیرفته نمی‌شد، این موارد مصیبت بزرگی برای نظام بود.

وی اضافه کرد: بنده عرض کردم ما اکنون با یکسری مشکلات رو به رو هستیم و حضرت آقا برای این موضوعات بعد از خودشان چه فکری کرده‌اند. خدا آن روز را برای ما نیاورد و امیدواریم ما آن روز را درک نکنیم و قبل از آنکه ایشان را از دست بدهیم خودمان از دنیا برویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حضرت آقا هم به‌شدت آینده‌نگر هستند، تاکید کرد: من یکبار این سخن را گفته‌ام و الان هم تکرار می‌کنم که من واقعا در مملکت با چراغ گشته‌ام، اما احدی را غیر از شخص مقام معظم رهبری ندیده‌ام که در فکر ۲۰ و ۵۰ سال آینده انقلاب و نظام باشند. آقا در بیانیه گام دوم فرمودند که ۴۰ سال ابتدای انقلاب این کار‌ها را انجام داده‌ایم و خوب است که ۴۰ سال دوم نیز مسیری را مشخص کنیم که فاصله میان واقعیت‌ها و ایده‌ال‌هایمان کم شود، چراکه اکنون در جا‌هایی بین واقعیت‌های جامعه و ایده‌ال‌ها فاصله افتاده است.

باهنر با بیان اینکه من سوال کردم که آقا باید برای بعد از خودشان رهنمود‌ها و راهنمایی‌ها ارائه کنند و پیش‌بینی‌هایی انجام دهند، تصریح کرد: اصل موضوع این بود، اما متاسفانه رسانه‌ها آمدند و فقط یک جمله را تیتر کردند که آیا آقا برای بعد از خودشان فکری کرده‌اند یا خیر! نزدیک انتخابات خبرگان چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند؛ اگر از این اقدام قصد و غرضی داشته‌اند خداوند همه ما را ببخشد و اگر هم از روی بی توجهی این کار را انجام داده‌اند باید قصور را جبران کنند.

موضع گیری اخیر «محمد رضا باهنر» درباره بیت و رهبر انقلاب بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

در این مطلب به نقل از او آمده بود: به آقای حجازی گفتم ان‌شاءلله خدا سایه حضرت آقا را بر سر ما مستدام بدارد، اما آقا و بیت برای بعد از آقا چه فکری کردند؟» همین بخش از سخنان او سوژه کانال‌های خبری شده بود!

اخبار مرتبط:
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟

نماینده مجلس ششم گفت: در مقام قضا و اجرا قانون هیچ خودی و غیرخودی معنا ندارد و این تبعیض ناروا و از محرمات قطعی است. برخورد مومنانه دیگر چیست؟ برخورد مومنانه یعنی در چارچوب قانون اتهام را رسیدگی کنند. حتی امام علی هم در محکمه حاضر می‌شد و به قاضی نهی می‌کرد که هیچ تبعیضی میان او و مدعی یهودی نباشد.

فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود
فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی کشورمان گفت: متاسفانه شاهدیم که در برخی موارد که قانون هم وجود دارد، زور قانون به صاحبان قدرت نمی‌رسد اما برای بخشی از مردم، برخوردکنندگان خود را از قانون بالاتر می‌بینند.

سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد
سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد

یک سایت اصولگرا نوشت: مجلس دوازدهم مانند مجلس یازدهم انقلابی باشد؛ یعنی پایبند به اصول واقعی انقلاب اسلامی. دوم آنکه میانه‌رو و تعقل‌گرا باشد که اگر چنین نباشد طبیعتا هزینه‌های تصمیمات رادیکال را مردم خواهند پرداخت. در کنار داشتن چنین روحیه‌ای باید بتواند نسبت درستی با دولت برقرار کند؛ به این معنی که مجلس حامی بی‌قید و شرط دولت نباشد و از آن سو خود را رقیب سیاسی دولت هم فرض نکند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است