کد خبر : 273597
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - 16:50
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: اشتباهی به افزایش سن بازنشستگی رأی دادم

ذوالنوری در خصوص رای موافق به افزایش سن بازنشستگی و مخالفت با آن تشریح کرد: در این مورد موضوع به گونه‌ای مطرح ‌شد که بعضا نمایندگان به درستی متوجه بحث نشدند و حین رای‌گیری و با توجه به زمان بسیار محدود آن، به موضوع مورد بحث رای اشتباه داده ‌شد؛ در این خصوص هم چنین بوده که بنده و برخی نمایندگان به دلیل تداخل مباحث متوجه نشده و به اشتباه رای دادیم.

نماینده مجلس: اشتباهی به افزایش سن بازنشستگی رأی دادم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خانه ملت نوشت: مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، در مراسمی که شامگاه ۱۳ آذرماه به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: در خصوص مشکلات دانشگاه‌ها تلاش شده تا آنچه به من منتقل شده تماما بررسی شود و در دستور کار قرار بگیرد و اگر مسئله‌ای ترتیب اثر داده نشده مبنی بر بی اطلاعی ما نسبت به آن مسئله است.

وی با بیان اینکه اگر نماینده به وظیفه اصلی نظارت بر رانت متعهد شود، دستاورد به قدری است که دیگر فقر و فقیری نخواهد ماند که پس از آن نیاز به معرفی وام ۵ میلیون تومانی باشد، اضافه کرد: تمرکز بر گلوگاه‌های فساد کار نماینده مجلس است نه چک کردن خرابی تیر برق و مشکلات آسفالت خیابان؛ من بیان کردم و همچنان بر آن هستم که نباید مردم را فقیر کنیم و بعد به آن‌ها وام دهیم که هیچ سودی در رفاه مردم نخواهد داشت اما مخالف وام قرض الحسنه نبوده و نیستم..

ذوالنوری بیان کرد: در جلسه بانک‌های خصوصی با استاندار قم مطرح کردم که نباید از منابع مردم و حساب تولیدکنندگان خرد و اعتماد آنان به بانک‌ها سوءاستفاده کرد و در نهایت سرمایه را در قسمت‌های پر سودتری خرج کرد.

نماینده مردم قم در خصوص رای موافق به افزایش سن بازنشستگی و مخالفت با آن تشریح کرد: در این مورد موضوع به گونه‌ای مطرح ‌شد که بعضا نمایندگان به درستی متوجه بحث نشدند و حین رای‌گیری و با توجه به زمان بسیار محدود آن، به موضوع مورد بحث رای اشتباه داده ‌شد؛ در این خصوص هم چنین بوده که بنده و برخی نمایندگان به دلیل تداخل مباحث متوجه نشده و به اشتباه رای دادیم که وقتی موضوع مشخص شد شخصا هم به صورت علنی و هم از طریق نامه به دبیر شورای نگهبان اعلام کردم که این مصوبه ایراداتی دارد و شرعا نیز اشکال دارد.

وی اضافه کرد: این اشتباه صورت گرفته و از اعتراف به آن نه ابایی دارم و نه خجالت می‌کشم؛ لذا با صدای رسا اشتباه خود را اعلام کرده و بابت آن عذرخواهی می‌کنم. یکی از اعضای داوطلب سامانه شفافیت مجلس هستم که همه مردم در تمام نقاط کشور می‌توانند با مراجعه به این سامانه تمامی آراء صادر شده بنده در مجلس را مشاهده کنند و از همین رو از اعتراف به اشتباهات خود ابایی ندارم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مطالبات و سوالات بسیار دانشجویان، آمادگی خود را جهت حضور در جلسات، هر ۱۵ روز یکبار و با زمان سه ساعتی به صورت تریبون آزاد با حضور تمام دانشجویان مطالبه‌گر اعلام می‌کنم. نه گفتن به سوالات و ابراز ناآگاهی و ندانستن را عیب نمی‌دانم و به همین سبب از حضور در چنین جلساتی ابایی ندارم. تا جایی که بتوانم پاسخ قانع‌کننده برای سوالات ارائه خواهم داد و هر جا که پاسخ سوالی را ندانم به صورت شفاف آن را اعلام خواهم کرد.

نماینده مردم قم همچنین عنوان کرد: با مسئله گرانی بنزین به جد مخالفم و اعلام می‌کنم که درحال‌حاضر بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون لیتر کسری بنزین در کشور داریم و بنزین را وارد می‌کنیم و بنزین یک‌دلاری را و به قیمت سه هزار تومن می‌فروشیم.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که منابع فسیلی را مدیریت کنیم و از انرژی‌های جایگزین جهت این کسری بنزین استفاده کنیم؛ چراکه مردم توان و بضاعت گرانی بنزین را ندارند و تمام تلاش دولت بر این است که فشار را از دوش مردم کاسته و بر دوش خود بیفزاید. مسئله خودروی برقی را هم که مطرح شد به جد پیگیری می‌کنیم و در اسرع وقت پس از اعلام نتیجه تمام توضیحات مربوط به آن را اعلام خواهیم کرد.

اخبار مرتبط:
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟
حجت‌الاسلام انصاری‌راد: ماست‌مالی‌ کردن پرونده کاظم صدیقی به نفع حاکمیت نیست / برخورد مومنانه یعنی چه؟ مگر شما از امام علی(ع) بالاتر هستید؟

نماینده مجلس ششم گفت: در مقام قضا و اجرا قانون هیچ خودی و غیرخودی معنا ندارد و این تبعیض ناروا و از محرمات قطعی است. برخورد مومنانه دیگر چیست؟ برخورد مومنانه یعنی در چارچوب قانون اتهام را رسیدگی کنند. حتی امام علی هم در محکمه حاضر می‌شد و به قاضی نهی می‌کرد که هیچ تبعیضی میان او و مدعی یهودی نباشد.

فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود
فلاحت‌پیشه: متاسفانه قوانین کشور فقط برای مَردم نوشته می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی کشورمان گفت: متاسفانه شاهدیم که در برخی موارد که قانون هم وجود دارد، زور قانون به صاحبان قدرت نمی‌رسد اما برای بخشی از مردم، برخوردکنندگان خود را از قانون بالاتر می‌بینند.

سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد
سایت اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید حامی بی‌قید و شرط دولت باشد

یک سایت اصولگرا نوشت: مجلس دوازدهم مانند مجلس یازدهم انقلابی باشد؛ یعنی پایبند به اصول واقعی انقلاب اسلامی. دوم آنکه میانه‌رو و تعقل‌گرا باشد که اگر چنین نباشد طبیعتا هزینه‌های تصمیمات رادیکال را مردم خواهند پرداخت. در کنار داشتن چنین روحیه‌ای باید بتواند نسبت درستی با دولت برقرار کند؛ به این معنی که مجلس حامی بی‌قید و شرط دولت نباشد و از آن سو خود را رقیب سیاسی دولت هم فرض نکند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است