کد خبر : 272717
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۰ - 12:53
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: آمادگی داریم تا از ظرفیت‌ مجلس برای رونق گردشگری مقاومت استفاده کنیم

نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: آمادگی داریم تا از ظرفیت‌ مجلس شورای اسلامی برای معرفی و رونق گردشگری مقاومت استفاده کرده و در این راستا گام برداریم.

نماینده مجلس: آمادگی داریم تا از ظرفیت‌ مجلس برای رونق گردشگری مقاومت استفاده کنیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: نماینده مردم مشهد و کلات گفت: آمادگی داریم تا از ظرفیت‌ مجلس شورای اسلامی برای معرفی و رونق گردشگری مقاومت استفاده کرده و در این راستا گام برداریم.

نصرالله پژمانفر در پنجمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت که در هتل ولایت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در مجلس و حاکمیت نگاه این است که ظرفیت ما در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به قدری بالاست که آثار و برکات آن در مسائل اقتصادی نیز قابل لمس خواهد بود. حتی تجربه ظرفیت اقتصاد بدون نفت را نیز با حوزه گردشگری و صنایع‌ دستی می‌توانیم داشته باشیم.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی متنوعی را در کشور خود داریم و دنیا تشنه مصادیق فرهنگی ماست. شاید موضوع ایران‌هراسی که به‌شدت روی آن سرمایه‌گذاری شده، عدم سهل‌شدن ارتباط مردم دیگر کشورها با ایران باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ما پرچمدار جریان گفتمانی هستیم که می‌تواند همه انسان‌ها را در بن‌بست‌های فکری و اندیشه‌ای کمک کند و از طریق این گفتمان از بن‌بست‌ها خارج شوند. ما باید باب این مسئله را به هر شکلی باز کنیم. این گفتمان اجزای متعددی دارد و باید به آن توجه کنیم.

وی افزود: از روزی که ظلم‌های اسرائیل در حوادث اخیر در فلسطین شروع شد، شاهد نوعی گفتمان بودیم که در نهایت گفتمان سازش شکل گرفت. دنیا از نوعی گفتمان به گفتمانی دیگر عبور کرد و انقلاب اسلامی با موضوع دفاع مقدس، مقاومت و ایستادگی را به عنوان گفتمان خود انجام داد.

بر اساس گزارش شهرداری مشهد، پژمانفر بیان کرد: در مجلس آمادگی داریم تا به صورت جدی در حوزه معرفی مقاومت و گردشگری مقاومت بپردازیم و از آن رونمایی کنیم. زیرا بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، باید به سمت اقتصاد غیر دولتی حرکت کنیم.

خراسان غنی از ظرفیت گردشگری مقاومت است

در بخش دیگری از این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل طباطبایی، نماینده سابق رهبری در سوریه، اظهار کرد: گردشگری مقصدمحور است از این رو باید به تمامی پتانسیل‌های موجود در این حوزه‌ اشراف پیدا کرد.

وی با تاکید به متولیان امر در خصوص بهره‌گیری از پتانسیل‌های دانشگاهی در زمینه توسعه گردشگری مقاومت خاطرنشان کرد: استفاده مستمر از ظرفیت‌های دانشگاهی و نیروهای جهادی میدانی می‌تواند به رشد و توسعه در زمینه اقدامات گردشگری مقاومت کمک کند.‌

نماینده سابق رهبری در سوریه با بیان اینکه خراسان یکی از پایگاه‌های اصلی گردشگری با محوریت مقاومت است، عنوان کرد: حضور شهدای خراسان در دوران دفاع مقدس و شهدای فاطمیون در دفاع از حرم ظرفیت‌های بسیاری را برای خراسان و شهر مشهد به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه ‌مقاومت یک کانون الهی و یک تکلیف اسلامی برای مردم است، تصریح کرد: چنانچه مقاومت در جامعه وجود نداشته باشد ادامه حیات به نحوی که موجب سعادت شود ممکن نخواهد بود.

طباطبایی با بیان اینکه خداوند در مسیر ابلاغ قانون مقاومت اکتفا به خواص و رهبران نکرده بلکه دامنه مقاومت را به عموم جامعه توسعه داده است، گفت: در مرحله تدوین و ابلاغ این قانون خداوند جامعه را برای مسئله مقاومت تحریک و تشویق می‌کند.

نماینده سابق رهبری در سوریه با بیان اینکه مقاومت، اسلامی نیست بلکه بشری است، ادامه داد: قوانین الهی تنها برای مسلمانان نیست زیرا همه می‌دانیم که قوانین اسلامی در اصل قوانین بشری هستند.

اخبار مرتبط:
نماینده ادوار مجلس: گزارشی که دولت می‌دهد با آنچه در کف جامعه می گذرد منطبق نیست / تورم مهار نشده / هیچ نظارتی بر روی قیمت‌ها نیست
نماینده ادوار مجلس: گزارشی که دولت می‌دهد با آنچه در کف جامعه می گذرد منطبق نیست / تورم مهار نشده / هیچ نظارتی بر روی قیمت‌ها نیست

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ما هر روز در حال خرید هستیم، شب عید فطر رفتم کالایی را خریدم، فردای عید فطر هم وقتی رفتم دوباره آن را تهیه کنم متری 10 هزار تومان قیمتش بالاتر رفته بود. این نشان می دهد هیچ نظارتی بر قیمت ها وجود ندارد.

جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه که مشابه نوعی از پهپاد روسی است I بخوانید
جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه که مشابه نوعی از پهپاد روسی است I بخوانید

پهپاد انتحاری جدید سپاه ساختاری مشابه پهپاد «لنست» روسی دارد و در دسته مهمات پرسه‌زن جای می‌گیرد که کاربرد قابل توجهی در رزم زمینی و بخصوص عملیات‌های ضدکمین دارد.

انتقاد روزنامه جمهوری‌اسلامی از بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه: روحانیت را به حکومت وابسته نکنید / برخی از این نهادهای فرهنگی مذهبی اساساً خاصیتی ندارند
انتقاد روزنامه جمهوری‌اسلامی از بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه: روحانیت را به حکومت وابسته نکنید / برخی از این نهادهای فرهنگی مذهبی اساساً خاصیتی ندارند

بودجه‌های دریافتی حوزه‌ها بیش از آنکه صرف طلاب نیازمند شود به پشت‌میزنشینانی می‌رسد که حوزه‌های علمیه بدون آن میزها هم می‌توانند ادامه حیات بدهند و چه بسا حیات بهتر. با توجه به این واقعیت‌ها آیا بهتر نیست روحانیت خودش پیش‌قدم شود و از گرفتن بودجه دولتی خودداری کند؟

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است