کد خبر : 271421
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - 05:23
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

وزیر نیرو :

حقابه محیطزیست اصفهان متناسب با مخزن سد زاینده‌رود رهاسازی می‌شود

وزیر نیرو گفت: حقابه محیط‌زیست اصفهان و تالاب گاوخونی متناسب با بارش و منابع مخزن سد زاینده رود رهاسازی می‌شود.

حقابه محیطزیست اصفهان متناسب با مخزن سد زاینده‌رود رهاسازی می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید علی اکبر محرابیان در جمع خبرنگاران در اصفهان با بیان اینکه زاینده رود حوضه‌ای است که بر اثر بارگذاری‌های سال‌های گذشته و ناترازی منابع و مصارف دارای تنش‌های بسیاری بوده است، اظهار داشت: از شروع دولت سیزدهم و آبان ۱۴۰۰ که خدمت مردم اصفهان رسیدیم، تصمیم گرفتیم با مطالعه یک برنامه جامع که هم بخش منابع و هم مصارف را بتواند تراز کند، کار را آغاز کنیم.

به نوشته مهر؛ وی ادامه داد: در این چارچوب ۲ اقدام اساسی یکی مدیریت منابع آب (اقدامات غیرسازه‌ای) و دیگری اقدامات سازه‌ای برای اجرای پروژه‌هایی که بتوانیم منابع آب حوضه را تقویت کند در دستور کار قرار گرفت.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با مدیریت مناسبی که طی سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ انجام شد طی سه سال توانستیم آب را در بخش کشاورزی شرق و غرب اصفهان رهاسازی کنیم و در عین حال در موضوع آب شرب نیز با تقویت مناسب منابع آن، تنش‌های آبی سال‌های قبل را کاهش دادیم.

محرابیان افزود: در سال آبی جاری نیز با رهاسازی به هنگام آب در آبان ماه شاهد هستیم بخش کشاورزی و محیط زیست اصفهان حقابه خود را استفاده کند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم سال به سال منابع حوضه آبریز زاینده رود را تقویت و منابع آب موجود را به نفع مطلوب مدیریت کنیم.

وزیر نیرو در پاسخ به چگونگی تخصیص حقابه‌های تالاب بین‌المللی گاوخونی و محیط‌زیست اصفهان در برنامه منابع و مصارف، گفت: اتفاق خوبی که رخ داده این است که تمامی رهاسازی‌ها بر اساس منابع و مصارف است و بخش قابل توجه مصارف ما محیط زیست است که متناسب با بارش‌ها و موجودی منابع و مخرن سد انجام خواهد شد.

محرابیان افزود: باید توجه داشت که با ناترازی قابل توجه منابع و مصارف در حوضه زاینده‌رود رو به رو هستیم که امید است با برنامه‌هایی که در دستور کار داریم این ناترازی سال به سال کاهش یابد.

اخبار مرتبط:
ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان
ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از این مبلغ از محل اعتبارات ملی تأمین شده و برای ایمن‌سازی به ۱۰ برابر این اعتبار نیاز داریم.

موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان از افتتاح و آغاز بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است