کد خبر : 271117
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - 20:10
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

وزیر نیرو:

حوضه زاینده رود متناسب با برنامه مدیریت می‌شود

وزیر نیرو گفت: حوضه زاینده رود امروز شرایطی دارد که متناسب با برنامه می‌توانیم آن را مدیریت کنیم.

حوضه زاینده رود متناسب با برنامه مدیریت می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی اکبر محرابیان عصر شنبه در جلسه‌ای که با حضور وزیر کشور و مدیران استانی و کشاورزان اصفهان ضمن آرزوی سرنگونی رژیم غاصب صهیونیستی، با بیان اینکه وزارت نیرو مشکلات حوضه‌های آبریز کشور را به دو روش حل و فصل می‌کند، اظهار داشت: تدوین برنامه و اقدامات سازه‌ای و اجرای پروژه‌ها و مدیریت و اقدامات غیر سازه‌ای برای مدیریت حوضه‌های آبریز کشور سبب می‌شود که با حداقل منابع، بیشترین مصرف را داشته باشیم.

به نوشته مهر؛ وی با بیان اینکه برنامه مدیریت حوضه آبریز زاینده رود تدوین شده است، افزود: اگر این برنامه عملی نشده برای این است که در میانه راه هستیم؛ از شما می‌خواهم که به حرف بنده اعتنا کنید زیرا در برنامه‌ای که برای حوضه زاینده رود تدوین شده تمامی مطالعاتی حتی مطالعات پیش از از انقلاب توسط مشاوران ما جمع آوری و تلاش شده که در قالب یک برنامه کاملاً تعادلی، بین منابع و مصارف تعادل ایجاد شود.

وزیر نیرو بر سه اصل عدالت، شفافیت و قانون گرایی در اجرای برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: برداشت در نقطه حوضه نه متناسب با فاصله بلکه باید متناسب با تخصیص و بر اساس عدالت انجام شود.

محرابیان با بیان اینکه با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها، کنتور هوشمند و دیسپاچینگ ملی سهم هر حقابه بر را متناسب با موجودی آب مدیریت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر در گذشته چک بلامحل کشیده شده جای خود اما آنچه که در اختیار داریم آب پشت سد و در چاه‌های آب کشاورزان است.

وی با بیان اینکه علی رغم اینکه دو سال بسیار خشک را پشت سر گذاشتیم مخزن سد مدیریت شد، اظهار داشت: هفتگی برای زاینده رود جلسه برگزار کردیم که ما حتی ۱۰ میلیون مترمکعب از این میزان منحرف نشدیم.

وزیر نیرو ابراز داشت: حوضه زاینده رود امروز شرایطی دارد که متناسب با برنامه می‌توانیم آن را مدیریت کنیم. تدوین ترازنامه منابع و مصارف ما مهمترین شیوه مدیریتی است که با استفاده از روش‌های مختلف انجام شده است.

اخبار مرتبط:
ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان
ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از این مبلغ از محل اعتبارات ملی تأمین شده و برای ایمن‌سازی به ۱۰ برابر این اعتبار نیاز داریم.

موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان از افتتاح و آغاز بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است