کد خبر : 266885
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ - 11:36
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

افزایش زنان معتاد زنگ خطری برای جامعه است

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش زنان معتاد گفت: این وضعیت زنگ خطری برای جامعه ما است و باید سازمان‌ها و نهادهای متولی اقدامی اساسی انجام دهند.

افزایش زنان معتاد زنگ خطری برای جامعه است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جهانگیر کریمی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر مردان معتاد از همسران و کودکان خود به عنوان واسطه خرید و فروش و در برخی مواقع نیز برای جابجایی مواد مخدر استفاده می‌کنند و برای ایجاد وابستگی و سؤاستفاده بیشتر آنها را به دام اعتیاد گرفتار می‌کنند.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه اکثر زنانی که همسران آنها معتاد هستند، به مرور به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند و یا به اجبار همسران و یا پدران معتادشان، معتاد می‌شوند، گفت: به جرأت می‌توان گفت که زنان و کودکان از قربانیان اصلی این پدیده شوم به شمار می‌آیند.

کریمی با اشاره به افزایش زنان معتاد گفت: این وضعیت زنگ خطری برای جامعه ما است و باید سازمان‌ها و نهادهای متولی اقدامی اساسی انجام دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا آمارهایی از تعداد زنان معتاد کشور و استان وجود دارد، عنوان کرد: نمی‌توان آمار دقیقی در این خصوص ارائه داد چرا که مراجعه زنان معتاد به مراکز درمانی و مشاوره کم است و به همین دلیل هم آمار دقیقی از زنان معتاد در پوسته جامعه وجود ندارد و خیلی نمی توان به آمارهای موجود استناد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید زنان، کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیر و در معرض آسیب اعتیاد شناسایی و تحت حمایت‌های ویژه قرار گیرند، تصریح کرد: باید برای مقابله و پیشگیری از گرایش زنان به سمت اعتیاد همت بیشتری از سوی مردم و مسؤولان انجام شود زیرا آثار و عواقب پدیده اعتیاد زنان بر جامعه به دلیل اینکه زنان، مادران و تربیت کنندگان نسل آینده هستند بسیار حائز اهمیت است.

اخبار مرتبط:
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ کاهش یافت.

پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند
پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزیجات و صیفیجات یاریگر این انجمن هستند.

اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است
اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان در تامین درآمد مالیاتی رُتبه دوم اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم کشور را دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است