کد خبر : 264435
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۶ - 11:00
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۴۰۰ نقطه عشایری استان اصفهان با تانکر سیار آبرسانی شد

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفت: ۴۰۰ نقطه سخت گذر و مسیرهای عشایری این منطقه درطول فصل تابستان امسال با ۱۰ دستکاه تانکر آب آبرسانی شد.

۴۰۰ نقطه عشایری استان اصفهان با تانکر سیار آبرسانی شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: با وجود اینکه برخی از مسیرهای عشایر منطقه سمیرم بسیار سخت گذر و دسترسی به سیاه چادرهای عشایر دشوار بود، مدیریت بحران استان اصفهان با تانکر به این نقاط آبرسانی کرد.

به نوشته ایرنا؛ وی با اشاره به اینکه تمامی نکات ایمنی و مقابله با بحران برای عشایر در نظر گرفته شده بود، افزود: تامین آب باغ‌ها و نیز تولید دام، ایمنی و پیشگیری از حریق و دستورالعمل‌های لازم به عشایر در مدت استقرار آنان در استان آموزش داده شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: حدود چهار هزار خانوار عشایری از ایل قشقایی در شهرستان‌ سمیرم به کشاورزی و تولید سیب‌درختی اشتغال دارند که سالانه حدود ۱۵۰هزار تُن محصول تولید می‌کنند.

وی افزود: این عشایر با توجه به اینکه اواخر تابستان و اوایل پاییز مشغول برداشت سیب هستند ، دیرتر از سایر عشایر و اواخر آبان از استان اصفهان به سمت استان‌های گرم جنوبی فارس، خوزستان، بوشهر و کُهگیلویه و بویر احمد کوچ می‌کنند.

شیشه‌فروش گفت: عشایر استان اصفهان همچنین حدود ۲۸ درصدگوشت قرمز و حدود ۳۵ درصد از صنایع دستی استان اصفهان را از جمله گلیم، جاجیم، قالی و چادر تولید می‌کنند که گلیم ایل قشقایی ثبت جهانی شده است و در آینده نیز چادر عشایر نیز ثبت ملی می‌شود.

وی ادامه داد: عشایر استان اصفهان سالانه حدود ۷۰۰ تن عسل ارگانیک و هفت هزار تن لبنیات تولید می‌ کنند و عمده کندوهای زنبور عسل از قشر در شهرستان‌های فریدون شهر، دهاقان، چادگان، بوئین و میاندشت و شهرضا مستقر است.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: رویشگاه‌های مرتعی زیادی در اختیار عشایر است که علاوه بر تولید عسل ، امکان تولید داروهای گیاهی با کیفیت را برایشان امکان پذیر کرده است.

وی تاکید کرد: سازمان صنایع دستی و گردشگری می‌تواند مکان‌های مشخصی را برای عرضه محصولات عشایری به کمک سازمان جهاد کشاورزی ایجاد کندتا گردشگران به صورت ملموس به محل زندگی و فعالیت عشایر سر زده و از آنها خرید کنند و ایجاد این کمپ‌ها فقط مختص ایام عید نوروز نباشد.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان تاکید کرد: تمامی کنترل‌های بهداشتی و دامی عشایر با تلاش معاونت غذا و دارو، جهاد کشاورزی و دامپزشکی انجام می‌شود.

شمار عشایر استان اصفهان بالغ بر ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار است، عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند، همچنین عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.

اخبار مرتبط:
پساب غسالخانه باغ‌رضوان اصفهان تصفیه می شود/ اوقاف مانع ممنوعیت دفن در بقاع‌متبرکه
پساب غسالخانه باغ‌رضوان اصفهان تصفیه می شود/ اوقاف مانع ممنوعیت دفن در بقاع‌متبرکه

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: پساب غسالخانه باغ رضوان طی دو سال اخیر تصفیه و برای آبیاری درختان غیرمثمر این آرامستان استفاده می شود.

عملیات اجرایی قطار شهری اصفهان – نجف‌آباد آغاز می‌شود
عملیات اجرایی قطار شهری اصفهان – نجف‌آباد آغاز می‌شود

جلسه مشترک نمایندگان مردم در شهرستان‌های نجف‌آباد و خمینی‌شهر برای بهره برداری از قطار شهری اصفهان- نجف آباد برگزار شد.

۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۶ هزار و ۳۱۳ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان از بیماری‌های خاص و صعب العلاج رنج می‌برند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است