کد خبر : 263718
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۷ - 02:41
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

سومین واحد نیروگاهی صنایع کشور در اصفهان بهره برداری می‌شود

وزیر نیرو گفت: فاز اول سومین واحد نیروگاهی صنایع کشور امروز در اصفهان بهره برداری می‌شود.

سومین واحد نیروگاهی صنایع کشور در اصفهان بهره برداری می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید علی اکبر محرابیان در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشت: در شروع کار دولت سیزدهم، دولت با ناترازی قابل توجه برق رو به رو بود و خاموشی‌های گسترده تابستان ۱۴۰۰ را در بخش‌های خانگی، صنعتی و …به یاد داریم.

به نوشته مهر؛ وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در شروع کار خود، برنامه تحولی در حوزه انرژی ارائه کرد که این برنامه شامل سه محور توسعه نیروگاهی، مدیریت مصرف و ارتقا و توسعه شبکه برق بود، خاطرنشان کرد: در توسعه نیروگاهی ۳۰ هزار مگاوات برنامه‌ریزی کردیم که ۱۰ هزار مگاوات آن توسط وزارت نیرو باید انجام شود و خوشبختانه تا امروز هفت هزار و ۳۰۰ مگاوات آن به بهره برداری رسیده است‌و تا پایان دولت حتماً از احداث ۱۰ هزار مگاوات عبور خواهیم کرد.

محرابیان اضافه کرد: احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع و ۱۰ هزار مگاوات نیز نیروگاه‌های تجدید پذیر باید صورت گیرد که در بخش نیروگاه تجدید پذیر تاکنون عملیات اجرایی حدود ۶ هزار مگاوات آغاز شده است.

وی ابراز داشت: در بخش توسعه نیروگاهی صنایع نیز بر اساس تاکید رئیس جمهوری و حمایت دولت و همت بلند صنایع و مدیران صنعتی، ۱۴ هزار مگاوات تفاهم نامه امضا شد که تا امروز عملیات احداث پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات نیروگاه توسط صنایع آغاز شده و تا این لحظه ۲ واحد نیروگاهی در سمنان به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو افزود: سومین واحد نیروگاهی صنایع نیز امروز در اصفهان به بهره برداری خواهد رسید.‌

محرابیان ادامه داد: امید است تکلیف قانونی که در ماده چهار قانون مانع زدایی نیز بر آن تاکید شده است هر چه سریع‌تر توسط صنایع انجام شود زیرا قانون ملزم کرده که تأمین برق صنایع انرژی بر تا ۱۰ هزار مگاوات بر عهده این صنایع باشد.

وزیر نیرو ضمن تقدیر از وزیر و مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان به سرعت احداث ۲ واحد گازی را در سطح کلاس (اِف) شروع کردند که واحد اول فردا به شبکه متصل می‌شود و واحد دوم هم بزودی بهره برداری خواهد شد، واحد سوم این نیروگاه که واحد بخار است مقدمات ساخت آن شروع شده است.

قرار است روز جمعه هفت مهر ماه ۱۴۰۲ و با حضور رئیس جمهوری سومین واحد نیروگاهی صنایع کشور با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری برسد.‌

اخبار مرتبط:
ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان
ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از این مبلغ از محل اعتبارات ملی تأمین شده و برای ایمن‌سازی به ۱۰ برابر این اعتبار نیاز داریم.

موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان از افتتاح و آغاز بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است