کد خبر : 262350
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۵ - 20:03
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

سلیمی‌نمین: اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کنند، گُم می‌شوند

فعال سیاسی اصولگرا مدعی شد: عدم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات قطعا به زیان خودشان خواهد بود چون نمی توانند از ساختارهای داخلی بهره مند شوند و بعد مدتی در فضای سیاسی گم می شوند.

سلیمی‌نمین: اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کنند، گُم می‌شوند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فردانیوز نوشت: عباس سلیمی‌نمین درباره سرنوشت شکاف درون اردوگاهی جریان اصلاحات گفت: جریانی امروز در اردوگاه اصلاحات با اپوزیسیون خارج کشور همراهی نشان می دهد و این اتفاق مغایر با رویکرد جریان دیگری از اردوگاه اصلاحات است که می خواهد در چارچوب نظام کار کند و توسعه سیاسی را به شکل نظامند پیگیری کند.

وی افزود: جریان هنجارشکن در اردوگاه اصلاحات خیلی جنجالی رفتار می کند و امیال خود را با هوچی گری پیش می برد. بسیاری عناصر معقول اصلاحات از جریان هوچی گر خوف دارند و نمی خواهند مورد آماج حملات هوچی گران قرار بگیرند؛ لذا بیشتر آنها ترجیح می دهند سکوت کنند، همین مسئله مقداری میدان را برای جریان اصلاح طلب پیوندخورده با اپوزیسیون خارج کشور مساعدتر می کند تا امیالش را پیش ببرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه تقابل‌های رادیکال‌ها و میانه‌روها در جریان اصلاحات شدیدتر می‌شود، اظهار کرد: آقای بهزاد نبوی نیز چندی پیش به رادیکال ها و تندروهای اصلاح طلب یادآور شد که «خیلی سطحی به عرصه سیاسی می نگرند و ما نمی توانیم عرصه سیاسی را رها کنیم». واقعیت هم همین است اگر جریانی بخواهد هنجارشکنی کند طبیعتا بعد مدت کوتاهی به فراموشی سپرده می شود.

وی با بیان اینکه رادیکال های اصلاح طلب نمی توانند میدان دار باشند، افزود: عدم شرکت آنها در انتخابات قطعا به زیان خودشان خواهد بود چون نمی توانند از ساختارهای داخلی بهره مند شوند و بعد مدتی در فضای سیاسی گم می شوند. وقتی اپوزیسیون خارجی بر اثر بی اطلاعی از اوضاع داخل کشور، خودش به شدت در گِل فرو رفته و با بحران های جدی مواجه است، قطعا نمی تواند کمک حال جریان هنجارشکن اصلاحات در داخل کشور باشد.

وی ادامه داد: تحریم انتخابات یعنی تحریم خود در استفاده از ساختاری که امکان رشد سیاسی را فراهم می کند. رادیکال های اصلاح طلب فکر می کنند حالا اگر حرف تند و هنجارشکنانه بزنند خیلی کار کرده اند اما در عمل خودشان را از یک سرمایه محروم می کنند که ادامه این رویه  آنها را از فهم و درک درست جامعه دور می کند.

سلیمی نمین با بیان اینکه دوقطبی و شکاف درون جریان اصلاحات عمیق تر می شود، تأکید کرد: جریان رادیکال اصلاحات خود را نیازمند هماهنگی با اپوزیسیون خارج کشور می داند اما این اتفاق باعث می‌شود این جریان ظرفیت عقلای اصلاحات را از دست دهد و نتیجه آن می شود بعد مدتی قدرت درک مسائل پیچیده اجتماعی را از دست می دهد. به عبارت بهتر رادیکال های اصلاحات دارند خودشان را از فهم جامعه محروم می کنند که این اتفاق هیچ عایدی برایش ندارد.

 

اخبار مرتبط:
نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد
نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: 45 صندلی نیز میزان کمی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت. این تعداد می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در سامان دادن به بخشی از تصمیمات مجلس مؤثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل‌گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد.

بیژن نوباوه: مشاوران قالیباف در بودجه دخالت می‌کنند
بیژن نوباوه: مشاوران قالیباف در بودجه دخالت می‌کنند

نماینده تهران در مجلس گفت: متاسفانه در مجلس یازدهم ما چند مورد از نزدیک مشاهده کردیم و این مساله بسیار آزاردهنده بود اینکه بعضی از کارمندان مرکز پژوهش‌ها هنگام بررسی بعضی از طرح‌ها و یا لوایح، اعمال نفوذ‌های فردی و سیاسی می‌کردند.

عباسی، نماینده مجلس: خاتمی و روحانی می‌خواستند مردم را به زور به جهنم بفرستند / بی‌حجابی نوعی بیماری است
عباسی، نماینده مجلس: خاتمی و روحانی می‌خواستند مردم را به زور به جهنم بفرستند / بی‌حجابی نوعی بیماری است

نماینده کرج می‌گوید: امروز نیروی انتظامی به خاطر مقابله با بی‌حجابی و به واسطه کوتاهی‌های گذشته، «بد» ماجرا شد. اکنون وضع به نقطه‌ای رسیده که بیماری رشد کرده و باید جراحی صورت بگیرد. به طور مثال در این شرایط به فرد نمی‌توان گفت تو بهداشت خود را رعایت کن و این توصیه برای قبل بیماری است که در دوره اصلاحات و اعتدال رها شده بود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است