کد خبر : 260402
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۱ - 23:38
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

دولت به دنبال ممنوعیت انتشار آگهی خانه در دیوار و شیپور

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی از ارائه درخواست این وزارتخانه جهت اتصال بخش مسکن سکوهای اینترنتی نظیر شیپور و دیوار به سامانه املاک و اسکان خبر داد.

دولت به دنبال ممنوعیت انتشار آگهی خانه در دیوار و شیپور

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایرنا نوشت: سید جواد سادات فریزنی رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی درباره انتشار آگهی‌های فروش و اجاره مسکن در سکوهای اینترنتی نظیر شیپور و دیوار توضیح داد: برخی از آگهی‌های منتشر شده در حوزه مسکن وجود خارجی ندارند، برخی دیگر نیز مربوط به مساکن حمایتی و طرح‌های دولتی هستند که فروش و واگذاری آنها غیرقانونی است و برخی نیز مربوط به پیش فروش مسکن هستند که در صورت انتشار نیاز به استعلام مجوز راه و شهرسازی است.

وی افزود: اکثر این آگهی‌ها توسط واسطه‌ها منتشر می‌شوند که موجب سرگردانی مردم علی الخصوص در فصل اجاره می‌شود. قیمت سازی بر اساس آگهی‌های غیرواقعی و دامن زدن به التهاب بازار از دیگر مواردی است که اثر افزایشی آن بر بازار ملموس است.

سادات فریزنی خاطرنشان کرد: در هشت ماه اخیر جلساتی با سکوهای منتشر کننده آگهی‌های مسکن برگزار کردیم تا درخصوص عدم درج آگهی‌های نادرست، مبهم و یا خلاف قانون تصمیم گیری شود.

از مشکلات مربوط به آگهی‌ها مشخص نبودن موجودیت یا ملک آگهی شده، درج و آنتشار آگهی مسکن طرح‌های حمایتی دولت که خلاف قانون است و یا آگهی‌های مربوط به پیش‌فروش مسکن که باید مجوزهای از وزارت راه و شهرسازی داشته باشند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: در همین جلسات سکوها پیشنهاد دادند که دسترسی آن‌ها جهت استعلام موجودیت ملک و مالک ملک برقرار شود.

سادات فریزنی بیان کرد: این جلسات در هشت ماه اخیر برگزار شد و در ششمین جلسه شورای عالی مسکن موضوع الزام به ساماندهی آگهی‌های حوزه مسکن از سوی رئیس جمهور مطرح شد و بر اساس دستور رئیس جمهور، بررسی و تصمیم‌گیری در این خصوص به شکل مشترک توسط وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی باید انجام شود.

اخبار مرتبط:
احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد
احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

هدایت‌الله خادمی: نباید امیدی به کاهش نرخ دلار داشته باشیم
هدایت‌الله خادمی: نباید امیدی به کاهش نرخ دلار داشته باشیم

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: وقتی هیچ کاری در حوزه اقتصاد نکردیم نباید امید داشته باشیم که دلار در آینده ارزان شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که ما در زمینه صنعت تولید و صادرات داشته باشیم تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد
تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

واریز سود سهام عدالت برخی از سهامداران به موقع صورت نگرفت و این موضوع باعث شده تا این پرداخت سود به خردادماه موکول شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است