کد خبر : 258700
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ - 11:31
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

محمدحسن آصفری: مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف نکرد، دولت حَذف کرد

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: مجلس ارز ترجیحی را حذف نکرد بلکه اجازه آنرا داد تا دولت چنانچه توانست زیر ساخت ها و عدالت اقتصادی فراهم کند اقدام به انجام نماید اما با حذف این ارز شاهدیم که ورود نهاده های دامی به کشور با مشکل مواجه شد و نتوانست در اختیار تولیدکنندگان مرغ و دام قرار گیرد.

محمدحسن آصفری: مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف نکرد، دولت حَذف کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اقتصاد۱۰۰ نوشت: محمدحسن آصفری نماینده اراک با بیان اینکه بدون هیچ زمینه سازی، ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد افزود: مجلس ارز ترجیحی را حذف نکرد بلکه اجازه آنرا داد تا دولت چنانچه توانست زیر ساخت ها و عدالت اقتصادی فراهم کند اقدام به انجام نماید اما با حذف این ارز شاهدیم که ورود نهاده های دامی به کشور با مشکل مواجه شد و نتوانست در اختیار تولیدکنندگان مرغ و دام قرار گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا قیمت مرغ با شیوه دستوری دولت تثبیت می شود تصریح کرد: تثبیت قیمت مرغ با دستورشدنی نیست. ما از چند ماه پیش درمورد قیمت اعلام خطر کردیم وگفتیم که مرغداریها جوجه ریزی نمی کنند وبا مشکل قیمت بالای نهاده ها مواجه هستند.

آصفری خاطر نشان کرد:مرغ کالایی اساسی است که مورد استفاده فقیر،متوسط وغنی است، به دلیل بالا بودن قیمت گوشت قرمز بیشتر اقشار آسیب پذیر از این پروتئین استفاده می کنند لذا افزایش قیمت مرغ بالای ۱۰۰ هزار تومان توجیه پذیر نیست.

وی با بیان اینکه قوه مجریه باید مرغداری ها را حمایت کند گفت:‌اگر دولت توان حمایت ندارد باید با ارزی که در اختیار دارد نسبت به واردات مرغ اقدام کند تا بتواند بازار را اشباع کرده و کمبود بازار که منجر به افزایش قیمت شده را کنترل کند.

نماینده اراک در مورد دخالت مجلس در امور اجرایی افزود:وقتی مردم به نمایندگان مراجعه می کنند وظیفه ما است که دخالت کنیم ودرهیچ جای قانون ، برای مجلس منعی نیست چون از وظایف نظارتی نمایندگان محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۲ هفته پیش جلسه ای با تولید کنندگان مرغ و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده تصریح کرد: ایشان در این جلسه گفتند که اقداماتی در مورد واردات نهاده ها صورت گرفته و شرایط بازار بهتر خواهد شد.

اخبار مرتبط:
احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد
احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

هدایت‌الله خادمی: نباید امیدی به کاهش نرخ دلار داشته باشیم
هدایت‌الله خادمی: نباید امیدی به کاهش نرخ دلار داشته باشیم

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: وقتی هیچ کاری در حوزه اقتصاد نکردیم نباید امید داشته باشیم که دلار در آینده ارزان شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که ما در زمینه صنعت تولید و صادرات داشته باشیم تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد
تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

واریز سود سهام عدالت برخی از سهامداران به موقع صورت نگرفت و این موضوع باعث شده تا این پرداخت سود به خردادماه موکول شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است