کد خبر : 258676
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ - 15:18
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مراقب اطلاعات ذخیره شده در تلفن‌های همراه باشید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان نسبت به سوءاستفاده از اطلاعات کاربران توسط تعمیرکاران غیرمجاز رایانه و تلفن همراه هشدار داد.

مراقب اطلاعات ذخیره شده در تلفن‌های همراه باشید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: افراد با تبلیغ و انتشار آگهی‌ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان تعمیر رایانه، گوشی‌ تلفن همراه در محل‌کار یا در منزل با کمترین هزینه، به منزل یا محل‌کار فرد تماس گیرنده رفته و پس از تعمیر با روش‌های مختلف اطلاعات حساب‌ بانکی، عکس‌ها و اطلاعات شخصی آنان را بدست آورده و سپس اقدام به سرقت از حساب و یا اخاذی از قربانی می‌کنند.

به نوشته فارس؛ وی افزود: شهروندان برای تعمیرسیستم‌های رایانه‌ای و گوشی‌های هوشمند خود حتما به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و پس از تعمیر از عدم نصب نرم‌افزارهای غیرمجاز بر روی آن اطمینان حاصل کنند.

مرتضوی تصریح کرد: شهروندان مراقب باشند قبل از مراجعه به تعمیرکاران، اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را پاک کرده و همچنین برای تمامی برنامه‌های داخل سیستم رایانه و تلفن همراه خود، رمز عبور مناسب انتخاب کنند و امکان دسترسی به اکانت شبکه‌های اجتماعی خود را نیز محدود کنند، چون این احتمال وجود دارد که افراد فاقد صلاحیت اقدام به فعال‌سازی اکانت کرده و سپس اقدام به سوء استفاده و سرقت اطلاعات و یا اخاذی از آنان کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای‌مجازی، نظیر کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل عنوان، وب سایت‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

اخبار مرتبط:
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت
شاخص مرگ مادران باردار در اصفهان کاهش یافت

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ کاهش یافت.

پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند
پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله مشارکت دارند

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزیجات و صیفیجات یاریگر این انجمن هستند.

اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است
اصفهان در تامین درآمد مالیاتی کشور، دوم اما در دریافت اعتبارات، هفتم است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان در تامین درآمد مالیاتی رُتبه دوم اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم کشور را دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است