کد خبر : 255691
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۹ - 17:21
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

محمدعلی پورمختار: ریسک ورود حزب اِعتدال و توسعه با برند روحانی به انتخابات مجلس، بالاست

نماینده پیشین مجلس مدعی شد: ورود حزب اعتدال و توسعه با برند آقای روحانی به انتخابات مجلس نشدنی نیست اما ریسکش بالاست چون ذهنیت جامعه و جریان های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلبان درباره عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم منفی است. حتی در دو سال پایانی دولت روحانی میزان انتقادهای جریان اصلاحات به دولت آقای روحانی خیلی بیشتر و تندتر از اصولگراها بود.

محمدعلی پورمختار: ریسک ورود حزب اِعتدال و توسعه با برند روحانی به انتخابات مجلس، بالاست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فردا نوشت: تحرکات گروه ها و احزاب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ماه ها پیش شروع شده است. در محافل سیاسی و رسانه ای این بحث مطرح است که حزب اعتدال و توسعه قصد دارد از ظرفیت وزرا، معاونان وزرا و مدیران ارشد و استانی و شهرستانی دولت حسن روحانی برای ورود به رقابت اسفندماه استفاده کند.

محمدعلی پورمختار درباره تحرکات حزب اعتدال و توسعه برای ورود به انتخابات مجلس گفت: ایرادی به این کار آنها وارد نیست؛ در مجلس دهم نیز آنها تحرک انتخاباتی داشتند، افرادی از کانال این حزب وارد فهرست ائتلاف امید شدند و به مجلس راه یافتند.

وی افزود: آقای روحانی در زمان ریاست جمهوری اش تلاش کرد در کنار جریان اصولگرا و اصلاحات، جریان جدیدی را به نام اعتدال در عرصه سیاسی کشور جا بیاندازد، حالا اگر او احساس می کند جایگاهی در میان مردم دارد، می تواند اسم و عکسش را بالای فهرست نامزدهای مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه قرار دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: ورود حزب اعتدال و توسعه با برند آقای روحانی به انتخابات مجلس نشدنی نیست اما ریسکش بالاست چون ذهنیت جامعه و جریان های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلبان درباره عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم منفی است. حتی در دو سال پایانی دولت روحانی میزان انتقادهای جریان اصلاحات به دولت آقای روحانی خیلی بیشتر و تندتر از اصولگراها بود.

وی افزود: اصلاح طلبان معتقدند «فدایی دولت روحانی شدند چون عملکرد دولت روحانی تمام اعتبار اجتماعی و سیاسی اصلاحات را از بین برد» بنابراین ائتلاف و وفاقی قطعا بین اصلاحات و اعتدال برای ورود مشترک به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به وجود نخواهد آمد.

این نماینده ادوار با اشاره به اختلافات عمیق اصلاح طلبان با حزب اعتدال و توسعه و حسن روحانی یادآور شد: آقای روحانی در دولت دوم خود کمتر از اصلاح طلبان استفاده کرد. در واقع او در دوره دوم ریاست جمهوری اش دست به تصفیه اصلاح طلبان از ارکان مدیریت زد و آنها را از دولت خارج کرد.

پورمختار بیان کرد: حتی وقتی آقای همتی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خود را نامزد اصلاح طلب معرفی کرد، آقای روحانی او را از ریاست بانک مرکزی عزل کرد و حزب اعتدال و توسعه نیز هیچ حمایتی از آقای همتی انجام نداد. در واقع سال هاست که اعتدال و توسعه رسما راه خود را از اصلاحات جدا کرد و بعید است این دو مجموعه دوباره در کنار هم قرار بگیرند و ائتلافی بین آنها تشکیل شود.

اخبار مرتبط:
رشیدی‌کوچی: رئیسی دلش نمی‌خواهد فیلترینگ برداشته شَود / فکر می‌کنند مردم هم نمی‌فهمند
رشیدی‌کوچی: رئیسی دلش نمی‌خواهد فیلترینگ برداشته شَود / فکر می‌کنند مردم هم نمی‌فهمند

یک نماینده مجلس گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

اسحاق جهانگیری: اصلاح‌طلبان هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها از من نخواستند با رهبری ارتباط بگیرم
اسحاق جهانگیری: اصلاح‌طلبان هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها از من نخواستند با رهبری ارتباط بگیرم

معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم گفت: من از اول واقعاً نمی‌دانستم دوستان اصلاح‌طلب با حرف‌هایی که می‌زدند چقدر می‌خواهند در انتخابات جدی وارد شوند. آنها دغدغه‌هایی راجع به انتخابات گذشته داشتند که هیچوقت هم از من از طرف جریان چنین چیزی خواسته نشد. افراد از من خواستند. افرادی که از من خواستند معلوم بود که اسم نوشته بودند و می‌گفتند که مثلاً ما را رد کرده‌اند شما اگر دسترسی دارید منتقل کنید. من هم سعی کردم از کانال‌هایی که دسترسی داشتم به نوعی به مراکز تصمیم‌گیری منتقل کنم. اینکه چقدر مورد قبول واقع شد (با لبخند) نمی‌دانم.

نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است