کد خبر : 246463
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - 23:57
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

نخستین گروه زائران اصفهانی راهی سرزمین وحی شدند

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: نخستین گروه از زائران استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری روز گذشته فرودگاه اصفهان را به مقصد مدینه ترک کردند.

نخستین گروه زائران اصفهانی راهی سرزمین وحی شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ابوذر ضیایی مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اعزام زائران حج تمتع سال ۱۴۰۲ از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اظهار داشت: نخستین گروه از زائران استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری روز گذشته هشتم خرداد ماه در ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه بامداد فرودگاه اصفهان را به مقصد مدینه ترک کردند.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه تعداد ۷ هزار و ۸۰۰ زائر در این ایام از فرودگاه اصفهان به بیت‌الله الحرام مشرف خواهند شد، افزود: تعداد ۷ هزار و ۳۹۰ زائر از اصفهان در قالب ۵۱ کاروان و همچنین تعداد ۴۱۰ زائر از استان چهارمحال و بختیاری و شهر کاشان در قالب ۴ کاروان از این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

ضیایی بیان کرد: عملیات اعزام حجاج از فرودگاه بین‌‎المللی شهیدبهشتی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۸ خرداد ماه لغایت ۲۲ خرداد ماه در ۲ نوبت انجام خواهد شد که زائران به ترتیب از ۸ خرداد لغایت ۱۴ خرداد ماه به مقصد مدینه و از ۱۷ خرداد لغایت ۲۲ خرداد ماه به مقصد جده اعزام خواهند شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: کلیه تمهیدات لازم از سوی اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان و سایر سازمان‌ها و نهادهای خدمت‌رسان در سطح فرودگاه شهیدبهشتی جهت پذیرش و اعزام مطلوب زائران خانه خدا پیش‌بینی شده و از زائران تقاضا می‌شود با عنایت به تراکم و ازدحام جمعیت کاروان‌ها و در راستای تسهیل در امر خدمت‌رسانی، حتی‌المقدور به صورت گروهی و حداقل سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور بهم رسانند و از همراه داشتن مشایعت‌کنندگان خودداری کنند.

۸۵ هزار زائر در قالب ۵۷۷ کاروان در سال ۱۴۰۲ از کشور به سرزمین وحی برای حج تمتع اعزام می‌شوند. برگشت زائران بیت الله الحرام با ۱۴ پرواز انجام می‌شود و پروازهای برگشت نیز از ۱۷ تا ۲۴ تیر خواهد بود.

اخبار مرتبط:
ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان
ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از این مبلغ از محل اعتبارات ملی تأمین شده و برای ایمن‌سازی به ۱۰ برابر این اعتبار نیاز داریم.

موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان از افتتاح و آغاز بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است