کد خبر : 238442
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۱ - 04:27
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

معاون استاندار خوزستان: بین اشتغال موجود و فعالیت صنایع بزرگ استان تناسبی وجود ندارد

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: تناسبی بین اشتغال موجود و فعالیت صنایع بزرگ استان وجود ندارد و همین موضوع باعث شده تا خوزستان از آمار بالای بیکاری رنج ببرد.

معاون استاندار خوزستان: بین اشتغال موجود و فعالیت صنایع بزرگ استان تناسبی وجود ندارد

عبداله افرازه شهاوند در آیین معارفه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان که با حضور معاون وزیر کار در محل این اداره کل برگزار شد بیان کرد: آمار بالای بیکاری در استان نشان می دهند که بین دانشگاه و صنعت انسجام لازم شکل نگرفته است.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند که تعدد صنایع بزرگ خوزستان در اقتصاد و اشتغالزایی تاثیرگذاری جدی داشته و به کاهش نرخ بیکاری منجر شود.

شهاوند با بیان اینکه نقش وزارت کار در زمینه اشتغال کم‌رنگ شده است افزود: این وزارتخانه از ماهیت کاری خود در زمینه مدیریت حوزه اشتغال فاصله گرفته و بیشتر شاهد اشتغالزایی از طریق دیگر مجاری هستیم.

وی خوزستان را دومین استان اقتصادی کشور دانست و افزود: با این وجود، این استان در ردیف استانهای با نرخ بالای بیکاری قرار دارد که برای اصلاح این شرایط باید برنامه ریزی های کاربردی و کارشناسی در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: با بکارگیری از ظرفیت ها و برنامه ریزی های کاربردی می بایست بین فعالیت صنایع موجود و ایجاد اشتغال تناسب لازم را ایجاد کرد.

وضعیت سرمایه اجتماعی کشور نیاز به تقویت دارد

وی در بخش دیگری از این آیین اظهارکرد: در نظام های سیاسی هر حکومتی یکسری قابلیت هایی برای پایداری، ثبات سیاسی و اجتماعی آن کشور وجود دارد و پایه و ثبات سیاسی یک مملکت بحث سرمایه اجتماعی آن است که شاخص هایی دارد.

شهاوند افزود: از جمله این شاخص ها میزان رضایتمندی افراد از دستمزد، شرایط زندگی فردی و اجتماعی و همچنین رفاه عمومی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت سرمایه اجتماعی کشور نیاز به تقویت دارد که با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تورم و تحریم ها باید مراقب سرمایه های اجتماعی کشور باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: در چند سال اخیر مقداری سرمایه اجتماعی کشور با فراز و نشیب هایی مواجه شد که ضروری است بیشتر به این موضوع رسیدگی شود؛ لذا سرمایه اجتماعی ارتباط کلیدی با حوزه کار و اشتغال دارد.

شهاوند و امید با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی ایجاد چالش در حوزه کار و کارگری استان را در برنامه های کاری خود دارند گفت: خوزستان از جمله استان هایی است که در حوزه کارگری و تولید قطب بوده و به همین دلیل دشمنان همواره برای اختلال در جامعه کاری و کارگری به خوزستان توجه می کنند.

وی با بیان اینکه مسائل خوزستان ملی و بین المللی است افزود: به همین دلیل در تصمیم گیری های کارشناسی برای خوزستان نیاز به نگاه ویژه است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: مسائل استان به قدری زیاد است که هر چقدر هم کار شود باز هم‌ در بسیاری از حوزه ها خلاء دیده می شود.

روز پنجشنبه با حضور معاون امور مجلس و حقوقی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان معارفه شد.

در خوزستان ۲ هزار واحد تولیدی وجود دارد و از نظر آمار بیکاری این استان همواره در رده های بالای کشور است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان

با بهره برداری از جاده قلعه چنعان، فولاد خوزستان گام مهم دیگری در راستای مسئولیت های اجتماعی خود برای رفاه مردم منطقه برداشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است