کد خبر : 231236
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ - 13:27
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

پرویز فتاح: رهبری اجازه کمک و حمایت بنیاد مستضعفان از حوزه علمیه و مساجد را محدود کرد

رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: در مواقعی از حضرت آقا برای کمک به حوزه علمیه و مساجد اجازه می‌گیریم که رهبری اجازه نمی‌دهند و می‌گویند کمک‌ها در این حوزه محدود و تمرکز بر محرومیت‌زدایی و کمک به مردم و اقشار ضعیف باشد.

پرویز فتاح: رهبری اجازه کمک و حمایت بنیاد مستضعفان از حوزه علمیه و مساجد را محدود کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ پرویز فتاح در مراسم بهره‌برداری از ۷ هزار میلیارد تومان طرح محرومیت زادیی با بیان اینکه تمام اهتمام ما برای آبادانی و پیشرفت مناطق محروم است، اظهار داشت: بنده به عنوان منصوب حضرت آقا موظف هستم در بنیاد مستضعفان برنامه‌ها و اهداف در جهت محرومیت‌زادیی را به اجرا برسانم و هرچند بنیاد مستضعفان کار اقتصادی می‌کند اما همه سود این فعالیت‌های اقتصادی صرف محرومیت زدایی می‌شود.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان در کنار دولت مردمی آقای رییسی است و ۷ هزار میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زادیی با همکاری دولت انجام شده، بنیاد مستضعفان با دولت قبل هم همکاری می‌کرد اما همکاری این دولت بیشتر بوده‌است و امکانات زیادی در اختیار دولت‌ها قرار می‌دهیم.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: اقدامات بنیاد برای محرومیت زادیی فراتر از این ۷ هزار میلیارد تومان است و دو هفته گذشته ۲۲ هزار فقره اسناد علوی را رایگان به مردم تحویل دادیم که ارزش آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است و تا به امروز ۱۳۵ هزار فقره اسناد علوی را به مردم تحویل دادیم و این اموالی بود که خاندان پهلوی به زور از مردم گرفته و غصب کرده بود، امروز بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی این اموال را به صاحب اصلی آن و مردم باز می‌گرداند.

فتاح از تحویل هزار هکتار زمین به دولت برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن خبر دادو گفت: به اذن حضرت آقا و با اجازه ایشان هزار هکتار زمین در اختیار دولت قرار دادیم تا برای مردم و اقشار کم درآمد خانه و مسکن ساخته شود.

وی افزود: همچنین ۲ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای اشتغال در اختیار مردم و متقاضیان قرار دادیم و در حالی که میزان اقدامات بنیاد در جهت محرومیت زادیی در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود امسال این رقم را به ۷ هزار میلیارد تومان رساندیم.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: ما از حضرت آقا اذن داریم اما بی مهابا برای محرومیت زدایی عمل می‌کنیم البته تمام اقدامات با محاسبه و کنترل است اما در محرومیت زدایی تنگ‌نظری نمی‌کنیم و این را از رهبری آموخته‌ایم.

فتاح تاکید کرد: در مواقعی از حضرت آقا برای کمک به حوزه علمیه و مساجد اجازه می‌گیریم که رهبری اجازه نمی‌دهند و می‌گویند کمک ها در این حوزه محدود باشد و تمرکز بر محرومیت‌زدایی و کمک به مردم و اقشار ضعیف باشد و ما هم از این دستور آقا در این شرایط اقتصادی و تورم حسن استفاده را می‌کنیم و از کمک به مردم دریغ نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تنها کسی که می‌تواند ترمز شتاب بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی بگیرد رهبری است که ایشان هم نه تنها اقدامات را متوقف نمی‌کند بلکه هم همواره تشویق کرده، گفت: عده‌ای می‌گویند با این روند تمام دارایی‌ها و سرمایه‌های بنیاد صرف محرومان می‌شود و به اتمام می‌رسد اما به آنها می‌گوییم این یک چشمه است و غلیان می‌کند، هرچه بیشتر به محرومان کمک کنیم این منابع بیشتر غلیان می‌کنند. امروز هم که شعار مولدسازی دارایی‌ها مطرح شده اعلام می‌کنیم، بنیاد این آمادگی را دارد که الگوی مولدسازی اموال خود را در اختیار دولت قرار دهد و این را یک منطق درستی می‌کنیم.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به راهپیمایی ٢٢ بهمن ماه اظهار داشت: در راهپیمایی اخیر مردم دوباره اعجازی را به نمایش گذاشتند که این حماسه تمام تصورات و خیال معاندان را به هم ریخت.

وی ادامه داد: تنها کسانی که همیشه همراه انقلاب هستند همین محرومان هستند و کسانی که طمع فقر را چشیده‌اند و نباید اجازه دهیم مدیران شبیه به مدیران رژیم‌های قبل شوند و دولت و مجلس باید در این باره قانونی وضع کنند که مدیران به این سرنوشت دچار نشوند.

فتاح با بیان اینکه ما سرباز رهبری هستیم مانند سردار سلیمانی و جهاد می‌کنیم و می‌خواهیم در این مسیر برای رهبری بمیریم، گفت: چرا علیه رهبری شعار می‌دهند؟ ما باید سپر رهبری شویم، هزینه کنیم و برای رهبری بمیریم.

اخبار مرتبط:
احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد
احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

هدایت‌الله خادمی: نباید امیدی به کاهش نرخ دلار داشته باشیم
هدایت‌الله خادمی: نباید امیدی به کاهش نرخ دلار داشته باشیم

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: وقتی هیچ کاری در حوزه اقتصاد نکردیم نباید امید داشته باشیم که دلار در آینده ارزان شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که ما در زمینه صنعت تولید و صادرات داشته باشیم تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد
تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

واریز سود سهام عدالت برخی از سهامداران به موقع صورت نگرفت و این موضوع باعث شده تا این پرداخت سود به خردادماه موکول شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است