کد خبر : 230476
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ - 10:10
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

وزیر ارشاد: انقلاب اسلامی به هنر مشروعیت بخشید / سینمای ایران باید عهده دار ارتقای فضایل اخلاقی در جامعه باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره باید زایش و نوآوری داشته باشد و این دوره از جشنواره فیلم فجر این ویژگی‌ها را داشت.

وزیر ارشاد: انقلاب اسلامی به هنر مشروعیت بخشید / سینمای ایران باید عهده دار ارتقای فضایل اخلاقی در جامعه باشد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدمهدی اسماعیلی شامگاه شنبه در آیین پایانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اظهار داشت: جشنواره چهل و یکم حائز ویژگی های منحصر به فردی بود. اولین ویژگی آن ادای دین به ساحت هنری مردم ایران بود.

وی افزود: جشنواره سینمایی متعلق به مردم و انقلاب است و انقلاب اسلامی به هنر مشروعیت بخشید.

وی اظهار داشت: آغاز چهل و پنجمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران را گرامی می‌داریم. امروز مردم ایران حماسه‌ای بزرگ را در بهار انقلاب اسلامی پدید آوردند. ایام ماه رجب را تبریک عرض کرده و از نفحات الهی این ماه همه جمع حاضر بهره مند باشند. خدای متعال را شاکرم که جشنواره چهل و یکم فجر امروز با این شکوه و با این استقبال به منزل پایانی خود می رسد.

اسماعیلی افزود: دوستان و همکاران من دوره پرتلاشی را پشت سر گذاشتند. من از همه کسانی که در این جشن بزرگ ملی سینمای ایران نقش آفرینی کردند. از هنرمندان عزیز، عوامل تولید، کارگردانان، تهیه کنندگان و همه عناصری که در جای جای سینمای ایران فعالیت کردند برای این جشن باشکوه تشکر می کنم.

وی همچنین از هیات های انتخاب و داوری، اساتید و هنرمندان برجسته ای که دعوت را پذیرفتند و مسوولیت داوری این جشنواره بزرگ را بر عهده گرفتند تشکر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلمسازان عزیز در جشنواره چهل و یکم از نقاط مختلف ایران سرزمین افتخار آمیز که جای جای آن پر از عناصر فرهنگی و هنری است، در این جشنواره حاضر شدند. از سیستان و بلوچستان، خوزستان، کردستان، آذربایجان، شمال و جنوب. عدالت فرهنگی که شعار ما بود دارد خود را نشان می دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه بدخواهان می‌خواهند مردم را از گذشته نادم و به آینده ناامید کنند تاکید کرد: سینمای ایران به عنوان مهمترین عنصر هنری در ساحت فرهنگی در جهاد تببین مقام معظم رهبری باید عهده دار ماموریت بزرگ امیدبخشی و ارتقای فضایل اخلاقی در جامعه ایرانی باشد و انشالله این اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: از همه دوستان، مردم، اهالی فرهنگ و هنر، که امشب با این استقبال پرشکوه جمع را بسیار گرم کردند، از کسانی که پشت درها ماندند و نتوانستند به سالن های جشنواره راه یابند، عذرخواهی و از تک تک شما تشکر و برای ملت بزرگ ایران آرزوی سعادت، بهروزی و رسیدن به قله بزرگ حماسه و الهام بخشی در همه گیتی را آرزومندم.

اخبار مرتبط:
جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت
جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت

رئیس سازمان صداوسیما گفت: تعامل با مخاطبان و میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف همان‌طور که دیدیم، ان‌شاالله تقویت خواهد شد.

بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد
بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد

پرویز جاهد نویسنده و منتقد سینما با انتشار تصویری از بهرام بیضایی نوشت: «عکس ظاهرا غیر متعارفی از بهرام بیضایی در فضای مجازی تکثیر شده و دوستانی درباره‌اش تحلیل و نظریه‌پردازی کرده و می‌کنند. تا جایی که اطلاع دارم متاسفانه آقای بیضایی مدتی است گرفتار هیولای وحشتناکی شده‌اند و با آن می‌جنگند.»

همسر کیومرث پوراحمد: من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایل و لباس‌هایت‌ دست بزنم
همسر کیومرث پوراحمد: من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایل و لباس‌هایت‌ دست بزنم

مهرانه ربی نوشت: کیو جان من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایلت، به لباس‌هایت‌ دست بزنم. حوله‌ات هنوز پشت در حمام آویزان است و من هربار که از آنجا رد می‌شوم دلم پایین می‌ریزد. کتاب‌هایت را دست نزده‌ام و فکر می‌کنم شاید این‌طور بشود حداقل حضورت را در امتداد شعور حیاتی که تو را به آن‌ها دوخته احساس کنم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است