کد خبر : 227530
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - 16:05
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

بندپی: دولت با حذف ردیف اعتباری قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت «آرامش روانی» آنها را بهم ریخته است

رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از حذف ردیف اعتباری قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: اعتبارات اجرای این قانون باید در ردیف مستقلی دیده شود و منابع آن نیز صد در صد تخصیص یابد.

بندپی: دولت با حذف ردیف اعتباری قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت «آرامش روانی» آنها را بهم ریخته است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدعلی محسنی بندپی  در مورد حذف ردیف اعتباری قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، گفت:  شاید سازمان برنامه و بودجه قصدی برای ادغام اعتبارات این قانون نداشته باشد اما با این اقدام نگرانی هایی را برای جامعه معلولان ایجاد کرد و آرامش روانی آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: بعد از چندین سال توانستیم قانونی ناقص را برای حمایت از افراد دارای معلولیت تصویب کنیم و برای این قانون اعتبارات جداگانه ای در نظر گرفته شد اما متاسفانه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اعتبارات این قانون به صورت کلی آمده است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم ادامه داد: در نشست اخیر کمیسیون بهداشت و درمان از رضا عوض پور رئیس دفتر بخش سلامت سازمان و برنامه و بودجه خواستم با تجدیدنظر در این موضوع آرامش روانی را به این قشر برگردانند.

محسنی بندپی یادآور شد: وقتی دولت اعلام می کند که ۱۰۰ درصد منابع تخصیص پیدا کرده است انتظار می رود ۱۰۰ درصد مصارف هم سر جای خود هزینه شود و اگر برای همه هزینه ها و مصارف پول ندارند حداقل باید برای گروه های آسیب پذیر بودجه را ۱۰۰ درصد تخصیص دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در سال ۱۴۰۰، ۱۷ هزار جان خود را در سوانح رانندگی از دست دادند و همچنین ۲۶۹ هزار مجروح و ۱۰ درصد از این تعداد یعنی ۲۶ هزار نفر با معلولیت مواجه  و ۱۰ درصد یعنی ۲۶۰۰ نیز دچار ضایعات نخاعی می شوند.

رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افراد دارای ضایعات نخاعی و معلولیت تا آخر عمر نیازمند خدمات بهزیستی هستند و به این آمار، سالمندان، زنان بی سرپرست و خانه دار، کودکان خیابانی و معتادان هم افزوده می شود بنابراین می طلبد دولت نه تنها در لایحه بودجه ۱۴۰۲، بلکه در تمامی زمینه ها و لوایح به گروه های آسیب پذیر توجه بیشتری داشته باشد؛ انتظار می رود دولت ردیف اعتباری اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت را به صورت مستقل ببیند و صد در صد منابع آن هم تخصیص یابد.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است
نماینده مجلس: نظر کمیسیون اجتماعی روی تعطیلی شنبه‌ها است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

بهاره هدایت فعلاً به زندان نمی‌رود / وکیل این زندانی سیاسی توضیح داد
بهاره هدایت فعلاً به زندان نمی‌رود / وکیل این زندانی سیاسی توضیح داد

زهرا مینویی نوشت: با مساعدت مقامات قضایی، پرونده پزشکی موکلم بهاره هدایت جهت تصمیم‌گیری به کمیسیون پزشکی ارجاع داده شد. ایشان تا تعیین تکلیف این کمیسیون ادامه روند درمان را در بیرون از زندان پی خواهد گرفت.

معاون امنیتی وزیرکشور: شبکه ایران اینترنشنال تمرکز اصلی خود را روی شکست طرح نور گذاشته /  زنانی که کشف حجاب کرده بودند هم از پلیس کمک می‌خواستند
معاون امنیتی وزیرکشور: شبکه ایران اینترنشنال تمرکز اصلی خود را روی شکست طرح نور گذاشته / زنانی که کشف حجاب کرده بودند هم از پلیس کمک می‌خواستند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: صبر و خویشتنداری و یا کم کاری تدریجا باوری غلطی را ایجاد کرده بود که گویی کشف حجاب از جانب مسئولین پذیرفته شده است و یا در مقابل اقدام تحمیلی دشمن کاری ساخته نیست در حالی که اصلا اینگونه نبود و نیست.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است