کد خبر : 226897
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - 10:17
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

تاراج آب و آلوده‌ کردن هوا؛ ثمره صنایع در اصفهان

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ثمره‎ایی که تا امروز از صنایع به اصفهان رسیده، از یک طرف تاراج آب و از سوی دیگر آلوده‌ کردن هوا بوده است.

تاراج آب و آلوده‌ کردن هوا؛ ثمره صنایع در اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدتقی نقدعلی، با اشاره به آلودگی هوا و موضوع مازوت‌سوزی، اظهار کرد: از روزهای ابتدایی که بحث مازوت‌سوزی در اصفهان مطرح شد، به این موضوع ورود کرده و برای بررسی میدانی، بازدیدی از نیروگاه شهید منتظری داشتیم. گزارشی از بحث ناترازی گاز در صحن علنی ارائه نیز و پیشنهاداتی برای رفع این ناترازی مطرح شد که اساساً مسئله سوختن مازوت را برطرف می‌کرد.

به نوشته ایسنا؛ وی افزود: طرحی در دستور کار پالایشگاه قرار دارد که با تبدیل مازوت تولیدی به فرآورده و لغو تولید مازوت، مازوت‌سوزی را منتفی می‌‏کند. همچنین در طرح توسعه نیروگاهی، فناوری‌هایی را در دستورکار داریم که با یک سوم مصرف گاز فعلی، برقی معادل برق امروز تولید شود.

این نماینده مجلس گفت: مسئله‌ای که اخیراً توسط مسئولین استان مطرح شده، تصویب موضوع لغو مازوت‌سوزی در اصفهان است، اما متأسفانه نگاهی که مسئولان محیط زیست به شهر اصفهان و شهرستان‌های متأثر از آلاینده‌ها دارند، نگاهی از سر ساده‌انگاری است و این سهل‌انگاری و ساده‌انگاری مسئولین محیط‌زست نسبت به معضلات زیست‏ محیطی، غیرقابل تحمل است.

وی تصریح کرد: انچه امروز مردم اصفهان را رنج می‌دهد، این است که مقامات ارشد محیط‌زیست، با موضوع هوای اصفهان و مازوت‌سوزی ساده‌‎انگارانه برخورد می‌کنند و ما در مجلس شورای اسلامی هم در قالب سؤال و هم در جریان پیگیریی‌های نظارتی، مسئله محیط زیست اصفهان را پیگیری می‌کنیم، که از یک سو آب اصفهان را به تاراج بردند و از سوی دیگر هوای اصفهان را این چنین ساده و بی‌پاسخ با خطرناک‌ترین آلاینده‌ها آلوده می‌کنند.

نقدعلی تأکید کرد: ثمره‎ای که تا امروز از صنایع به اصفهان رسیده، از یک طرف تاراج آب و از سوی دیگر آلوده‌ کردن هوا بوده است. ما به‌عنوان نمایندگان مردم، این مسئله را در مجلس به جد دنبال می‌‎کنیم و در کوتاه مدت اجازه نخواهیم داد که مسئله مازوت‌سوزی ادامه پیدا کند.

اخبار مرتبط:
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند
رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است