کد خبر : 225942
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - 03:56
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

برخورد با ترک فعل مدیران در مقابله با زمین خواران در خوزستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با بیان اینکه این دادستانی خود را مکلف به پیگیری حقوق عامه می‌داند گفت: ترک فعل مدیران و همکاری نکردن نهادهای مربوطه در مقابله و مبارزه با زمین‌خواران و متجاوزان به بیت‌المال و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، موجب برخورد قانونی با آنها خواهد شد.

برخورد با ترک فعل مدیران در مقابله با زمین خواران در خوزستان

صادق جعفری چگنی بیان کرد: اعمال رویه‌های مختلف در برخورد با متعرضان به اراضی ملی حاشیه رودخانه‌ها موجب سوء استفاده برخی افراد و کاهش اعتماد اجتماعی در جامعه می‌شود و ضرورت دارد که سازمان آب و برق در این موضوع با جدیت بیشتری ورود کند.

وی گفت:اجرای طرح حدنگار و صدور سند مالکیت برای اراضی دولتی و کشاورزی، از اقدامات قابل توجه قوه قضاییه در سال‌های اخیر است که اجرای بخش اراضی دولتی پیشرفت ۹۹ درصدی در خوزستان داشته است.

جعفری چگنی افزود: با اجرای طرح حدنگار و صدور سند برای اراضی کشاورزی، برخی از اختلافات و تعارضات کاهش، و امنیت جامعه ارتقا می‌یابد که ثمره آن برای همه شهروندان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان ادامه داد: این طرح در خصوص اراضی کشاورزی نیز آغاز شده اما برخی ناهماهنگی‌های بین بخشی مانع از تسریع در روند کار شده که باید هرچه زودتر برطرف شود.

وی بیان کرد: زمین‌خواری، اختلافات ملکی منجر به درگیری فیزیکی و قتل، معارضات نابجا و ممانعت برخی افراد از اجرای طرح‌های عمرانی، از مواردی است که با اجرای کامل و دقیق این طرح کاهش چشمگیری خواهد یافت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان

با بهره برداری از جاده قلعه چنعان، فولاد خوزستان گام مهم دیگری در راستای مسئولیت های اجتماعی خود برای رفاه مردم منطقه برداشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است