کد خبر : 221294
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۸ - 13:40
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مه صبحگاهی دید افقی را در اصفهان به کمتر از یک کیلومتر کاهش داد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت:مه صبحگاهی آسمان بیشتر مناطق این استان را فرا گرفت و دید افقی را در برخی مناطق کوهستانی به کمتر از یک کیلومتر کاهش داد.

مه صبحگاهی دید افقی را در اصفهان به کمتر از یک کیلومتر کاهش داد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد رضا رفیعی افزود: امروز به‌دلیل کاهش محسوس دما، افزایش رطوبت و پایداری مه آلودگی در بیشتر مناطق استان وجود دارد بطوری‌که در برخی از مناطق دید به کمتر از یک کیلومتر هم رسید.

وی ادامه داد: شرایط مه آلودگی با افزایش دما و گرم شدن هوا کاسته خواهد شد.

به نوشته ایرنا؛ کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به هفت درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به منفی ۶ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: چوپانان با دمای ۱۰ و بویین و میاندشت با دمای منفی ۲۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

رفیعی خاطرنشان کرد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم منفی پنج درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته ۶ درجه سردتر شده است.

وی گفت:شرایط پایداری جو و سکون نسبی دما و افزایش غلظت آلاینده ها از امروز (پنجشنبه) تا روز یکشنبه در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان مهیاست که به افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد و در صورت کنترل منابع آلاینده در برخی از ساعات به ناسالم برای عموم می‌رسد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان به شهروندان توصیه کرد از تردد گروه‌های حساس بویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی در فضای باز خودداری کنند و از انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضاهای باز اجتناب کنند.

رفیعی خاطرنشان کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

اخبار مرتبط:
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج همرفتی و بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در مناطقی از استان خبرداد.

چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: مرطوب شدن بخشی از تالاب گاوخونی سبب شد تا فلامینگوها برخلاف سال‌های قبل به این تالاب بیایند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است