کد خبر : 220430
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ - 11:10
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

گزارش‌های وزارت نیرو برای حل خشکی زاینده‌رود، مُستند نیست

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گزارش‌های وزارت نیرو با موضوع حل چالش آب اصفهان و جاری سازی رودخانه زاینده‌رود مُصوب و مُستند نیست و در عمل شاهد هیج اقدام رسمی در این زمینه نیستیم.

گزارش‌های وزارت نیرو برای حل خشکی زاینده‌رود، مُستند نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رودخانه زاینده‌رود در دهه‌های اخیر بر اثر بی‌توجهی و دخالت بی‌حساب و کتاب در نظام طبیعت، گرفتار خشکی شده و جریان دوره‌ای، نه دائم آن، مشکلات مُتعددی را در حوزه محیط ‌زیست، پوشش گیاهی و گُونه‌های جانوری، بخش کشاورزی و تامین آب آشامیدنی منطقه ایجاد کرده است.

به نوشته ایرنا؛ محمد نورصالحی در جلسه علنی شورای شهر اصفهان افزود: برغم مُطالبه و دغدغه‌ همیشگی مردم برای حل چالش خشکسالی در استان و جاری سازی دائم زاینده‌رود و وعده مسوولان کشور برای رفع مشکلات آبی استان، شاهد هیچ اقدام رسمی و دستوری، تهیه صورت جلسه‌ یا تخصیصی در این زمینه نیستیم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و دستور صریح رییس جمهور برای حل مشکل زاینده‌رود گفت: گزارش‌هایی مبنی بر اینکه وزارت نیرو چنین و چنان خواهد کرد، وجود دارد اما هیچکدام عملیاتی نیست.

رییس شورای شهر به جلسه اعضای شورای شهر و نمایندگان اصفهان در مجلس اشاره و تصریح کرد: در آخرین جلسه تشکیل شده در باره اقدامات نمایندگان، اعضا و کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای شهر با محوریت ضرورت جاری‌ سازی آب در زاینده‌رود، بحث و تبادل نظر شد.

نورصالحی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به حمل و نقل عمومی گفت: در بودجه امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی و خرید اتوبوس پیش‌ بینی شده بود که با تلاش شهرداری این رقم به ۲ برابر افزایش یافت.

وی اضافه کرد: اکنون ۸۰۰ دستگاه اتوبوس آماده بکار وجود دارد و تا پایان سال این تعداد به یک هزار دستگاه افزایش می‌یابد و قرار است حدود ۱۸۵ دستگاه دیگر نیز سال آینده به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه شود.

رییس شورای شهر با بیان اینکه خط نخست قطار شهری اصفهان به تعمیرات نیاز دارد، تصریح کرد: خط ۲ مترو نیز در حال تکمیل است.

نورصالحی با اشاره به مُصوبه‌ خرید قطعات مترو در شورای پنجم اظهار داشت: این موضوع را در این دوره نیز بررسی و مصوب کردیم و هیات انطباق فرمانداری هم آن را تایید کرد اما با وجود مکاتبات مورد نیاز، این مصوبه هنوز سرانجامی نداشته است.

پرهیز از اقدام ضربتی در باره گذر فرهنگی چهارباغ

عضو شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه بر ضرورت پرهیز از اقدام ضربتی و اتخاذ تصمیمات اضطراری برای گذر فرهنگی و تاریخی چهارباغ تاکید کرد و افزود: هرگونه تصمیم درباره این گذر باید با بررسی تمام جوانب و ابعاد آن باشد.

سید امیر سامع ادامه داد: دستگاه‌های مختلف باید زمینه حضور فعال هنرمندان، دانشجویان و عالمان و بطورکلی شهروندان در اماکن عمومی شهر را مهیا کنند و این اماکن باید محل مناسبی برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های متعدد باشد.

احمد شریعتی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه، پیگیری وضعیت بازنشستگی رانندگان خدمات موتوری و آتش نشانی شهرداری و جلوگیری از بازنشستگی پیش از موعد آنان را خواستار شد.

اهمیت رفع معضل بیکاری و مسکن در اصفهان

رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر نیز در جلسه امروز پارلمان شهری اصفهان به معضل بیکاری و مسکن در این خطه اشاره و تصریح کرد: استاندار اصفهان برای حل این چالش باید به میدان بیاید و از توانمندی همه دستگاه‌ها برای حل آن بهره گیرد.

عباس حاج‌رسولی‌ها با تاکید بر ضرورت زدودن قوانین دست و پاگیر افزود: برای مثال طرح جامع ارتفاعات در طرح تفصیلی شهر حدود ۱۰ سال در اصفهان اجرا شد اما این روزها نارضایتی شهروندان را رقم زده که نیازمند اصلاح است.

اخبار مرتبط:
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است
بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در سطح کشور، نیروهای امدادی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور
مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور

رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: مجلس موظف است که شرایط حقوق کارگران را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است