کد خبر : 218803
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ - 09:58
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

انتقاد تند روزنامه سپاه از علی شکوری راد/ شما از کجا می‌دانید دلایل بازداشت «ترانه علیدوستی» چیست؟!

روزنامه جوان در مطلبی علیه ترانه علیدوستی و یک چهره اصلاح طلب نوشت: علی شکوری‌راد بارها نشان داده صرف هیجان یا مطابق سیاست استادیومی موضع‌گیری می‌کند و کنشگری سیاسی‌اش مبتنی بر ادله و منطق نیست.

انتقاد تند روزنامه سپاه از علی شکوری راد/ شما از کجا می‌دانید دلایل بازداشت «ترانه علیدوستی» چیست؟!

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه جوان نوشت: علی شکوری‌راد، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در توئیتی به احضار و بازداشت ترانه علیدوستی، یکی از فعالان مجازی حامی آشوب‌های اخیر در کشور واکنش نشان داده است.

او نوشته «بازداشت موقت ابزار قضایی برای ارعاب مردم و تنبیه متهم نیست. بیم فرار، تبانی و امحای آثار جرم دلایل قانونی صدور قرار بازداشت است. وقتی تنها دلیل اتهام، اظهارات و ظاهر یک فرد است، بازداشت او غیرقانونی است. ترانه علیدوستی به چه دلیل بازداشت شده است؟ ترساندن چه بسا شجاعت می‌آفریند!»

شکوری‌راد گفته تنها دلیل اتهام علیدوستی، «اظهارات و ظاهر» اوست. روشن نیست چرا او چنین ادعایی کرده، در حالی که اگر قرار بود علیدوستی به خاطر نوع پوشش غیرقانونی خود بازداشت شود، افراد دیگری مثل او هم باید بازداشت می‌شدند و خود او هم زودتر از این‌ها باید بازداشت می‌شد. از سویی، آن ادعای بازداشت به خاطر اظهارات هم تقلیل موضوع است. اگر کسی شکوری‌راد را در استوری اینستاگرام تهدید به قتل کرد، آیا نباید با او برخورد قضایی شود و باید بگوییم صرف اظهارات نمی‌شود کسی را احضار کرد؟ اگر کسی با نوشته و متن تهمت زد، چون صرف اظهارات بوده، نباید اعتنایی کرد؟ از قضا «گفتار» هم همچون رفتار باید در چارچوب قانون باشد. خصوصاً وقتی افراد، مشهور هستند، تأثیرگذاری بیشتری در جامعه دارند و باید بیشتر مواظب موضع‌گیری‌های خود باشند که تشویش آفرین یا کذب نباشد.

علی شکوری‌راد بارها نشان داده صرف هیجان یا مطابق سیاست استادیومی موضع‌گیری می‌کند و کنشگری سیاسی‌اش مبتنی بر ادله و منطق نیست. یکی از دلایل بازداشت موقت مطابق قانون این است: «جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور که مجازات قانونی آن‌ها درجه ۵ و بالاتر است.» شرایط آن هم اینگونه در قانون آمده است: «۱- آزاد بودن متهم موجب از بین رفتن آثار و ادله جرم یا باعث تبانی با متهمان دیگر یا شهود و مطلعان واقعه گردد و یا سبب شود شهود از اداء شهادت امتناع کنند؛ ۲- بیم فرار یا مخفی شدن متهم باشد و به طریق دیگر نتوان از آن جلوگیری کرد و ۳- آزاد بودن متهم مخل نظم عمومی، موجب به خطر افتادن جان شاکی، شهود یا خانواده آنان و خود متهم باشد.»

شکوری‌راد می‌خواهد همه بندهای قانونی را نبیند و تحلیل هم بنویسد و نظر هم بدهد و یک نفر هم لابد نپرسد شما از کجا می‌دانید دلایل بازداشت فلانی چیست!

اخبار مرتبط:
صادق زیباکلام: مسئولیت‌ناپذیری و پاسخگو نبودن، مهمترین ویژگی دولتِ رئیسی است
صادق زیباکلام: مسئولیت‌ناپذیری و پاسخگو نبودن، مهمترین ویژگی دولتِ رئیسی است

استاد دانشگاه تهران گفت: ویژگی مهم دیگری که در این دولت دیده می‌شود، مخالفت با جریانات آزادی‌خواه و دموکراسی‌خواه بوده و اینکه همه مشکلات را به گذشتگان نسبت دهند. در واقع مسئولیت‌ناپذیری و پاسخگو نبودن، مهمترین ویژگی دولت آقای رئیسی است و هیچ طرح و برنامه‌ای از ابتدای این دولت وجود نداشت که عده‌ای براساس آن بگویند درباره مسائل مختلف بعد از مطالعه، برنامه‌ریزی، همفکری با دانشگاهیان و مدیران با تجربه وعده‌هایی را مطرح کنند.

رئیسی: اغتشاشات خیابانی راه انداختند و تحریم کردند، ولی زهی خیال باطل / در عملیات وعده صادق دماغ دشمن را به خاک مالیدیم
رئیسی: اغتشاشات خیابانی راه انداختند و تحریم کردند، ولی زهی خیال باطل / در عملیات وعده صادق دماغ دشمن را به خاک مالیدیم

سید ابراهیم رئیسی گفت: برخی می خواستند در کشور اعلام کنند که باید سایه جنگ را کوتاه کرد و روی موشک و توان نطامی خود معامله کرده و برجام ۲ و ۳ را روی میز بگذاریم، ولی رهبری گفتند برجام ۱ چه شد که ۲ و ۳ را روی میز بگذارید و موشک قابل معامله نیست. در عملیات وعده صادق دیدید چگونه دماغ دشمن به خاک مالیده شد. گفتمان ما عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی.

محمد مهاجری: رئیسی تنها کاری که می‌کند این است که کاغذی را که به دستش می‌دهند،‌ می‌خواند
محمد مهاجری: رئیسی تنها کاری که می‌کند این است که کاغذی را که به دستش می‌دهند،‌ می‌خواند

تحلیلگر سیاسی اصولگرا به گفت: «صحبت رئیس‌جمهور با رسانه ملی به‌صورت کلی مسئله‌ای نادرست نیست اما اینکه این رسانه به مثابه یک تریبون یک‌‌طرفه و بدون چالش برای بیان گفته‌های رئیس‌جمهور باشد، نه برای شخصیت رئیس‌جمهور امتیازی محسوب می‌شود و نه برای صداوسیما به لحاظ شأن حرفه‌ای و رسانه‌ای ارزشی به حساب می‌آید.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است