کد خبر : 211227
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ - 02:49
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

پیگیری راه‌اندازی خانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خوزستان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از پیگیری راه‌اندازی خانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان خبر داد.

پیگیری راه‌اندازی خانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خوزستان

جاسم حسینی‌زاده با اشاره به نحوه ارائه برنامه‌های پرورشی و فرهنگی به دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموز امروز با دانش‌آموز دیروز متفاوت است و طبیعتا باید برنامه‌ها هم متناسب با دانش‌آموزان امروز باشد و همکاران نیز آماده باشند. برنامه‌ریزی در این حوزه نیز زمان‌بر است.

وی در خصوص برنامه‌های پرورشی آموزش و پرورش خوزستان افزود: در حوزه عترت و نماز، در بهمن‌ماه میزبان جشنواره کشوری همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی خواهیم بود؛ این نوع برنامه‌ها می‌توانند تاثیر مثبتی روی دانش‌آموزان داشته باشند و با رویکردی تبیینی این جشنواره‌ها را برگزار خواهیم کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل اموزش و پرورش خوزستان گفت: در حوزه فرهنگی و هنری کانون‌های تربیتی و اردوگاه‌ها فعال هستند. برای اردوگاه‌های دانش‌آموزی بازتعریفی در نظر گرفته شده است و در حال پیگیری تجهیز اردوگاه‌ها برای برنامه‌های یک روزه و نیم روزه یا چند روزه هستیم. با همکاری اوقاف، ارشاد، تبلیغات و دیگر ارگان‌های فرهنگی و غیر فرهنگی نیز قصد داریم برای دانش‌آموزان اردوهای برون استانی برگزار کنیم.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی دانش‌آموزی افزود: کانون‌های تربیتی و فرهنگی، چالش‌های زیادی دارند که باید برطرف شوند و با رویکردی جدید به دانش‌آموزان خدمات دهند. وجود خانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز در آموزش و پرورش بسیار ضرورت دارد که مکان آن انتخاب شده و با هماهنگی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمک وزارت آموزش و پرورش، این کار در حال انجام است.

حسینی‌زاده گفت: مسیری طولانی در پیش داریم و در این جنگ چندجانبه که بخش فرهنگی کشور به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌های ما را هدف قرار داده است، باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که با کمک قرآن و اهل بیت و برنامه‌ریزی پیروز و سربلند باشیم.

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است