کد خبر : 209671
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ - 12:06
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

امکان پهلوگیری کشتی سانی در بنادر قطر برای میزبانی مسابقه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ منتفی شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از کشتی تفریحی سانی گفت: با اعلام دولت قطر، امکان پهلوگیری کشتی سانی و شناورهای مسافربری ایرانی در بنادر قطر برای میزبانی مسابقه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ منتفی شد.

امکان پهلوگیری کشتی سانی در بنادر قطر برای میزبانی مسابقه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ منتفی شد
به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید عزت الله ضرغامی عصر پنجشنبه در بازدید از کشتی تفریحی سانی در بندرعباس افزود: قرار بود مسافران جام جهانی فوتبال در قطر را به وسیله کشتی سانی جابه‌جا کنیم اما دولت قطر به دلایل مشکلات داخلی خود امکان پهلودهی این کشتی و شناورهای ایرانی را ندارد و مسوولان قطری از به وجود آمدن این شرایط و اینکه نمی‌توانند گردشگر دریایی جذب کنند، عذرخواهی کردند.
وی تاکید کرد: طرف قطری مشکل جدی اقامت دارد و تنها تعداد محدودی از کشتی‌های بسیار بزرگ که در عمل هتل هستند، در آنجا پهلو می‌گیرند و مشکل اقامتی تماشاگران را برطرف می‌کنند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در۲ هفته اخیر با وجود هماهنگی‌های قبلی انجام شده، دولت قطر اعلام کرد نمی‌تواند در این حوزه (گردشگری) همکاری کنند.
ضرغامی ادامه داد: در طول یکسال گذشته موانع رشد این حوزه از صنعت گردشگری مورد بررسی قرار گرفت، همچنین سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده که یکی از آن‌ها اورهال (تعمیرات اساسی) کشتی‌ها، ساخت کشتی‌ها و شناورها انجام شده و دانش فنی که در اینجا شاهد آن هستیم، بسیار ارزشمند است.
 گفتنی است کشتی سانی  یکی از بزرگترین شناورهای مسافری خاورمیانه می باشد که در خط کشتیرانی  کرانه لاین مشغول به فعالیت است.

این شناور مجموعا دارای ۴۱۷ تخت می باشد که در کابین ها و اتاق های یک ، دو ، سه و چهار تخته در طبقات ۲ ،۵ ، ۶ و ۸ مستقر شده است. ظرفیت کشتی ۳۰۰ نفر مسافر در مسافت های طولانی به همراه شب خوابی و در مسافت های کوتاه ظرفیت حداقل  ۹۲۵ نفر مسافر را بدون تخت و کابین خواهد داشت.

رستوران ۳۰۰ نفره ، کافی شاپ ۱۵۰ نفره ،سینما ، اتاق بازی کودکان ،سالن بدنسازی ، بازی های کامپیوتری ،فروشگاه به مساحت ۳۵۰ متر مربع ، آشپزخانه ، پیشرفته کلینیک پزشکی و… از دیگر امکانات این شناور می باشد.

اخبار مرتبط:
جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت
جبلی: فضای تبادل و تضارب افکار در صداوسیما ادامه خواهد داشت

رئیس سازمان صداوسیما گفت: تعامل با مخاطبان و میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف همان‌طور که دیدیم، ان‌شاالله تقویت خواهد شد.

بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد
بهرام بیضایی به سرطان مبتلا شد

پرویز جاهد نویسنده و منتقد سینما با انتشار تصویری از بهرام بیضایی نوشت: «عکس ظاهرا غیر متعارفی از بهرام بیضایی در فضای مجازی تکثیر شده و دوستانی درباره‌اش تحلیل و نظریه‌پردازی کرده و می‌کنند. تا جایی که اطلاع دارم متاسفانه آقای بیضایی مدتی است گرفتار هیولای وحشتناکی شده‌اند و با آن می‌جنگند.»

همسر کیومرث پوراحمد: من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایل و لباس‌هایت‌ دست بزنم
همسر کیومرث پوراحمد: من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایل و لباس‌هایت‌ دست بزنم

مهرانه ربی نوشت: کیو جان من هنوز جرئت نکرده‌ام به وسایلت، به لباس‌هایت‌ دست بزنم. حوله‌ات هنوز پشت در حمام آویزان است و من هربار که از آنجا رد می‌شوم دلم پایین می‌ریزد. کتاب‌هایت را دست نزده‌ام و فکر می‌کنم شاید این‌طور بشود حداقل حضورت را در امتداد شعور حیاتی که تو را به آن‌ها دوخته احساس کنم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است