کد خبر : 207870
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ - 14:22
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

محمدصادق کوشکی: در صورت ادامه‌دار شدن اعتراضات حافظان امنیت فرسوده می‌شوند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اینکه کارشناسان می‌گفتند این آشوب‌ها سریع باید تمام شود به همین دلیل بود که در صورت ادامه‌دار شدنش امنیت کاهش می‌یابد و حافظان امنیت آسیب می‌بینند و فرسوده می‌شوند و همین شرایط بهترین موقعیت را برای سوءاستفاده دشمنان فراهم می‌کند که ترور یکی از مواردی است که دشمنان در دستور کار دارند.

محمدصادق کوشکی: در صورت ادامه‌دار شدن اعتراضات حافظان امنیت فرسوده می‌شوند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ وضعیت داخلی کشور هنوز آرام نشده است و در این شرایط باید به این پرسش پاسخ دهیم که زمینه‌های شکل‌گیری چنین شرایطی چیست؟

محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «امنیت یک کل واحد است که وقتی در گوشه‌ای از کشور ناامنی ایجاد شود، در کل کشور امنیت کاهش می‌یابد. در طول این چهل‌وچند روز نیروهای امنیتی و انتظامی و نظامی مشغول کنترل آشوب‌ها بوده‌اند و توان آنها در این بخش متمرکز بوده است و طبیعی است به همین میزان توجه‌شان به سایر مسائل امنیتی کاهش می‌یابد و این یعنی کاهش سطح عمومی امنیت. چرا داعشی‌ها شش ماه پیش این کار را نکردند؟ چون سطح عمومی امنیت این طور کاهش نیافته بود».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «تضعیف کارکرد نیروهای امنیتی باعث می‌شود آنها نتوانند کارکرد خود را به درستی ایفا کنند. دیدیم نیروهای امنیتی و انتظامی یا به تعبیری حافظان امنیت توسط آشوبگران و در برخی رسانه‌ها و البته در فضای مجازی مورد حمله و اهانت قرار گرفتند حتی ترور شدند. اینکه کارشناسان می‌گفتند این آشوب‌ها سریع باید تمام شود به همین دلیل بود که در صورت ادامه‌دار شدنش امنیت کاهش می‌یابد و حافظان امنیت آسیب می‌بینند و فرسوده می‌شوند و همین شرایط بهترین موقعیت را برای سوءاستفاده دشمنان فراهم می‌کند که ترور یکی از مواردی است که دشمنان در دستور کار دارند».

کشوکی در پایان گفت: «اگر کسی بیاید و از سعودی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بپرسد که آیا این ناآرامی‌ها منجر به سرنگونی نظام می‌شود، همه می‌گویند نه. یعنی آنها هم می‌دانند که نتیجه آشوب‌ها سرنگونی جمهوری اسلامی نیست وهدفشان هم لزوما این نیست بلکه هدف آن است که حرکت ما به سمت حل مشکلات است، کند شود و نتوانیم از فرصت‌های اقتصادی پدیدآمده مانند ارتباطات منطقه‌ای و پیمان شانگهای استفاده کنیم. آنها می‌خواهند به ما آسیب بزنند و اگر ناآرامی‌ها ادامه یابد کسب و کار مردم دچار مشکل می‌شود، بر حجم مشکلات معیشتی مردم افزوده می‌شود و در نهایت روح و روان مردم نیز نیز دچار آسیب می‌شود».

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است