کد خبر : 294763
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - 11:14
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها

رئیس پلیس راهور اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور نسبت به توقیف خودروهای دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد و نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این قبیل خودروها اقدام می‌کنند.

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور اصفهان با اشاره تغییر‌های غیرقانونی در ظاهر خودرو اظهار داشت: هرگونه تغییر در وضعیت خودرو از جمله افزایش یا کاهش ارتفاع باعث برهم خوردن حالت آیرودینامیک وسیله نقلیه می‌شود و آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند.

به نوشته فارس؛ وی افزود: این‌گونه می‌شود که در مواقع توقف و تغییر مسیر به طرفین، علاوه بر سیستم تعلیق خودرو، سیستم ترمز به‌خوبی عمل نمی‌کند و باعث بروز تصادف می‌شود؛ جدا از اعمال قانون، خودرو در این وضعیت به پارکینگ منتقل می‌شود و بعد از بازگشت به وضعیت قبل اجازه تردد دارد.

زارع با اشاره به چراغ‌های ممنوعه در خودرو گفت: افرادی که از چراغ‌های رنگی یا نور زنون نیز استفاده می‌کنند جریمه می‌شوند زیرا استفاده از این نوع چراغ‌ها و نور‌ها باعث آزار و اذیت دیگر کاربران ترافیکی به ویژه آن‌هایی که از عینک استفاده می‌کنند و آن دسته افراد که مشکل بینایی در شب دارند می‌شود، همچنین باعث خیره شدن چشم عابر پیاده و اختلال در بینایی او می‌شود.

رئیس پلیس راهور اصفهان با اشاره به تخلف شیشه دودی عنوان کرد: داخل خودرو باید واضح پیدا باشد، نصب هر‌گونه برچسب بر شیشه و بدنه وسیله نقلیه خلاف قانون است، البته خودرو‌هایی که از کارخانه شیشه‌رنگی دارند از این قاعده مستثنی هستند.

وی تصریح کرد: کارشناسی‌های ترافیکی بعد از تصادفات به این نکته اشاره کرده است که افرادی که شیشه‌های خودروشان را دودی می‌کنند در مواقع تاریکی یا برودت هوا برای دید مناسب به مشکل می‌خورند، زیرا راننده با نداشتن دید کافی و مناسب به محیط اطراف خود اشراف ندارد و باعث بروز تصادفات احتمالی می‌شود.

اخبار مرتبط:
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است
بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در سطح کشور، نیروهای امدادی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور
مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور

رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: مجلس موظف است که شرایط حقوق کارگران را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است