کد خبر : 206933
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۵ - 10:02
دسته‌بندی : بین الملل، اخبار ویژه
چاپ

دبیر کل سازمان ملل حمله به حرم شاهچراغ را محکوم کرد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم و با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد.

دبیر کل سازمان ملل حمله به حرم شاهچراغ را محکوم کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سخنگوی سازمان ملل چهارشنبه شب به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد که دبیر کل سازمان ملل حمله تروریستی روز چهارشنبه به حرم مطهر شاهچراغ در شیراز در ایران را که مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت، به شدت محکوم می کند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد تصریح کرد چنین اقداماتی که اماکن مذهبی را هدف قرار می‌دهند، شنیع و تاثر آور هستند.

دبیر کل سازمان ملل بر لزوم محاکمه عاملان این جنایت علیه غیرنظامیانی که در حال انجام فرائض مذهبی بودند، تاکید کرد.

گوترش با ابراز همدردی با خانواده های داغدار و قربانیان این جنایت و نیز مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره واکنش این نهاد بین المللی به حمله تروریستی به مردم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ایران گفت: اقدامات تروریستی به خصوص حمله به مراکز مذهبی را محکوم می کنیم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی می کنیم.

سخنگوی سازمان ملل افزود: از حمله شیراز مطلع هستیم و آن را محکوم می کنیم . هرگونه حمله تروریستی مستحق محکومیت است.

ساعت ۱۷:۴۵ روز چهارشنبه فرد یا افراد مسلح به شیوه تروریستهای تکفیری با تیراندازی از بیرون حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) علیه السلام به مردم داخل حرم حمله کردند.

طبق گفته شاهدان عینی تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی وارد حرم شدند و در همان محل، خدام‌ و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بستند.

این حمله تروریستی در یکی از شلوغ‌ترین ساعات در حرم شاهچراغ روی داده است.

آمار شهدای اقدام تروریستی حرم شاهچراغ (ع) به ۱۵ نفر رسید اورژانس از مردم شیراز خواست برای امدادرسانی سریعتر نیروهای امدادی به مجروحان حمله تروریستی از تجمع در نزدیکی حرم شاهچراغ خودداری کنند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که گروهک تروریستی داعش مسؤولیت حمله به حرم شاهچراغ شیراز را به عهده گرفته است.

اخبار مرتبط:
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است