کد خبر : 204632
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۱ - 08:45
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

حمید صفت بار دیگر محاکمه می‌شود

پرونده حمید صفت، خواننده‌ای که از اتهام قتل پدرخوانده‌اش تبرئه شده، بار دیگر به دادگاه کیفری فرستاده می‌شود تا او از لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه برود.

حمید صفت بار دیگر محاکمه می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که حکم تبرئه رپر معروف از اتهام قتل عمدی از سوی دیوان‌عالی کشور تایید شده بود اما زمانی که پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد، مشخص شد که نقصی در پرونده وجود دارد که برای رفع آن حمید صفت باید بار دیگر محاکمه شود.
بر اساس این گزارش، پرونده حمید صفت که پیچ و خم‌های زیادی را طی کرده از مرداد سال۹۶ به جریان افتاد.آن روز حمید پس از آنکه فهمید مادرش با شوهرش درگیر شده و سیلی‌خورده است خودش را به خانه آنها رساند. او تلاش کرد بین مادر و پدرخوانده‌اش میانجی‌گری کند اما بین آنها درگیری اتفاق افتاد و در نهایت مرد ۶۶ساله که از بیماری‌های زمینه‌ای نیز رنج می‌برد به بیمارستان منتقل شد و چند روز بعد جانش را از دست داد. فرزندان متوفی حمید را در فوت پدرشان مقصر می دانستند و به همین دلیل به اتهام قتل عمد از او شکایت کردند.

خواننده جوان بازداشت و زندانی شد اما در همه مراحل تحقیق مدعی شد که در فوت متوفی نقشی نداشته است. او نخستین بار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و در دفاع از خودش گفت: من اتهام قتل را قبول ندارم. حاج آقا(متوفی) و مادرم ۱۰سال بود که ازدواج کرده بودند. در این سال‌ها من و حاج آقا به یکدیگر علاقه زیادی پیدا کرده بودیم. او برایم مثل پدر بود. با این رابطه خوب دلیلی وجود نداشت که من بخواهم او را بکشم. از طرفی من تا پیش از حادثه اطلاع دقیقی از بیماری‌های او نداشتم.
هرچند او اصرار داشت که در مرگ ناپدری اش نقشی نداشته است ولی قضات دادگاه پس از پایان جلسه وی را به قصاص محکوم کردند اما این پایان کار نبود؛ چراکه با اعتراض متهم و وکلای مدافعش این رای در دیوان‌عالی کشور نقض و او دوباره محاکمه شد.

دور دوم محاکمه که در شعبه هشتم دادگاه و به ریاست قاضی رحمانی برگزار شد به شکل دیگری رقم خورد. در این جلسه حمید بار دیگر در دفاع از خودش گفت که از بیماری زمینه‌ای متوفی و داروهایی که مصرف می‌کرده به طور دقیق اطلاع نداشته و از سویی ضربه‌ای به او نزده است که باعث مرگش شود. با این وجود او از رابطه خوبش با متوفی پیش از حادثه گفت و از خانواده او طلب بخشش کرد.

در این شرایط بود که قضات دادگاه وارد شور شدند و بر اساس محتویات پرونده حمید را از اتهام قتل عمد تبرئه کرده و نوع جرم را قتل شبه عمد تشخیص دادند. به این ترتیب او به پرداخت دیه محکوم شد. پس از صدور این حکم اولیای دم به رای دادگاه اعتراض کردند و پرونده به مرجع بالاتر یعنی دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات شعبه۵۱ دیوان عالی کشور بررسی های خود را در این پرونده آغاز کردند تا اینکه سرانجام مهر تایید بر حکم دادگاه کیفری یعنی برائت متهم از قتل عمدی زدند. به این ترتیب حمید رپر معروف که در مخمصه‌ای گرفتار شده بود از مجازات فاصله گرفت و به اتهام قتل شبه عمدی به پرداخت دیه محکوم شد.

اخبار مرتبط:
روزنامه اصولگرا: حجابی که به خاطر ترس از مجازات و پلیس رعایت شود، فایده نَدارد
روزنامه اصولگرا: حجابی که به خاطر ترس از مجازات و پلیس رعایت شود، فایده نَدارد

روزنامه جوان نوشت: در نظام تربیتی شایسته تراز انقلاب اسلامی، فرزندان این سرزمین باید به گونه‌ای تربیت شوند که وقتی نوجوانان ما به سن انتخاب می‌رسند، بین سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غیراسلامی، سبک زندگی اسلامی را با اختیار و انتخاب خود برگزینند. اگر چنین نشد، فرزند ما یا به اجبار و از ترس خانواده مجبور به انتخاب پوشش اسلامی خواهد شد یا به اجبار قانون و پلیس و دستگاه قهریه مجبور به رعایت خواهد گردید که این دو اعتبار چندانی ندارد.

قاسم رضایی، مداح: متاسفانه بعضی مداحان لباس‌های تنگ می‌پوشند / مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و برخی از روحانیون سرچ گوگل شده/ بعضی از مناسبت‌هایی که جدیداً باب شده جای تردید دارد
قاسم رضایی، مداح: متاسفانه بعضی مداحان لباس‌های تنگ می‌پوشند / مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و برخی از روحانیون سرچ گوگل شده/ بعضی از مناسبت‌هایی که جدیداً باب شده جای تردید دارد

قاسم رضایی گفت: روزی جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث داشتند اما امروز بعضی مداحان در پوشش خود دچار مشکل هستند، بعضی همین حکم ساده تشبه به کفار نداشتن را رعایت نمی‌کنند لباس‌های تنگ یا خارج از شأن یک مداح می‌پوشند و کار خود را هم درست می‌دانند. متأسفانه مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است، حتی مقتل را هم از سرچ گوگل به دست می‌آوردند و همین عدم مطالعه باعث شده تا برخی اطلاعات غلط را به مخاطب خود انتقال دهند

وزیر بهداشت: پزشکانی که در شیراز مشروب تقلبی مصرف کرده‌اند عالمان بدون عمل هَستند
وزیر بهداشت: پزشکانی که در شیراز مشروب تقلبی مصرف کرده‌اند عالمان بدون عمل هَستند

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در واکنش به مسمومیت الکلی جمعی از پزشکان در شیراز گفت: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. او گفت: کلا در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است