کد خبر : 193099
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ - 01:22
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

روایت صداوسیما از زندگی زهرا امیرابراهیمی

شب گذشته در برنامه «سینمادو» که به گفته تهیه‌کننده‌اش یک ویژه‌نامه برای بررسی اتفاقات جشنواره کن بوده, صدا و سیما با پخش گزارش به بررسی حواشی فیلم عنکبوت مقدس پرداخت.

روایت صداوسیما از زندگی زهرا امیرابراهیمی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ در این گزارش تریلر فیلم «عنکبوت مقدس» و بخش‌هایی از این فیلم پخش شد و در باره زهرا امیرابراهیمی و مهاجرتش از ایران گفته شد:

*برخلاف حقیقت ماجرا، شخصیت زنی به داستان «عنکبوت مقدس» اضافه شده تا فیلم دایره خشونت علیه زنان ایرانی را گسترده‌تر نشان دهد.‌

*برای این نقش هم سراغ کسی رفته‌اند که در دهه هشتاد بخاطر بازی در سریال‌های تلویزیونی به شهرت رسید اما به علت انتشار فیلم خصوصی‌اش توسط یکی از همکارانش و در عین امکان زندگی و فعالیت در ایران به فرانسه مهاجرت کرد.

*نه انتشار آن فیلم در میانه دهه هشتاد توسط مذهبیون جامعه ایرانی انجام شد نه خانم امیرابراهیمی هدف تهدید عمومی یا متحمل توبیخ رسمی قرار گرفت اما او پس از سکوت ده‌ساله به عنوان هنرمند در تبعید و شخصی آسیب‌دیده از حاکمیت ایران معرفی می‌شود.

اخبار مرتبط:
جزئیات کامل مراسم تشییع پیکر سعید راد l تصاویر
جزئیات کامل مراسم تشییع پیکر سعید راد l تصاویر

مراسم تشییع سعید راد با حضور جمعی از طرفداران فوتبالی و سینمایی این بازیگر در حالی برگزار شد که اعلام شد طبق وصیت، این بازیگر در کنار محمد علی فردین به خاک سپرده می‌شود و همچنین دخترش از «برخی قضاوت‌ها و بی فکری‌ها» که درباره ماه‌های آخر زندگی پدرش از سوی برخی مطرح شده است، انتقاد کرد.

سعید راد درگذشت
سعید راد درگذشت

سعید راد، بازیگر مطرح سینمای ایران پس از تحمل یک دوره بیماری، درگذشت. راد بازیگری در سینما را از اوایل دهه ۵۰ و با آثاری چون فاتحین صحرا و خداحافظ رفیق آغاز کرده بود. منش لوطی‌وار راد در کنار فیزیک بدن و میمیک خاص چهره، وی را خیلی زود به جوان اول سینمای ایران تبدیل کرد.

پانته‌آ بهرام ممنوع‌الفعالیت و ممنوع‌التدریس شد
پانته‌آ بهرام ممنوع‌الفعالیت و ممنوع‌التدریس شد

پانته‌آ بهرام بازیگر ۵۴ ساله سینما و تلویزیون از ممنوع الفعالیتی خود در زمینه بازیگری خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است