کد خبر : 192207
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - 13:15
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: شهرداری بدون بازدید نظام مهندسی به آقای عبدالباقی مجوز ساخت داده بود

نماینده مردم شهرستان های خاش،میرجاوه،تفتان و بخش های کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی درباره بازدیدش از محل ریزش ساختمان متروپل گفت: ماجرا را بررسی می کنیم، تا دو هفته دیگر گزارش مبسوط خود را در خصوص مقصران اصلی این اتفاق، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهیم کرد.

نماینده مجلس: شهرداری بدون بازدید نظام مهندسی به آقای عبدالباقی مجوز ساخت داده بود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اسماعیل حسین‌زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی که چند روز پیش به دلیل ریزش ساختمان متروپل آبادان، به همراه هیئتی از مسئولان به این شهر سفر کرده بود، گفت وگویی انجام داده ایم که مشروح ان را در ادامه می‌خوانید.

 

*آقای حسین‌زهی! شما در مصاحبه‌ روزگذشته خود با یکی از خبرگزاری‌های دولتی اذعان داشتید که همه دستگاه های خدمات رسان در صحنه حاضر بودند و نیروهای مردمی نیز از نیروهای امدادی پشتیبانی می کردند تا عملیات امداد رسانی زودتر به نتیجه برسد.” اما با توجه به گزارشاتی که از طرف مردم آبادان به دست ما رسیده، کمبود نیروهای امدادی و امکانات مربوط به آواربرداری به‌شدت احساس می‌شود به طوری‌که خود مردم مجبور به آواربرداری شدند! نظر شما در این باره چیست؟

 

شما اجازه دهید ما بررسی کنیم. تا دو هفته دیگر گزارش مبسوط خود را در خصوص مقصران اصلی این اتفاق، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهیم کرد.

 

*منظور من این بود که براساس گزارشات مردمی، کمبود نیروهای امداد و امکانات مربوط به آواربرداری، به‌شدت در آبادان احساس می‌شود؛ شما این اظهارات را تایید می‌کنید؟

 

خیر؛ بنده قویا کمبود امکانات و نیروهای امدادی را رد کرده و این مطالب و اظهارات کذب محض است. جا دارد همین جا از تک تک نیروهای امدادی و به‌ویژه نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، بسیج و وزارت نفت، به‌دلیل تلاش و زحمتی که می‌کشند، تقدیر و تشکر به عمل آورم. ما اصلا کمبودی در زمینه آواربرداری در آبادان نداریم. دلیل کند بودن روند آواربرداری این است که این کار باید به‌گونه‌ای انجام شود که خدایی نکرده اتفاق به مراتب بدتری برای عزیزان محبوس در زیر آوار، نیفتد. مردم تمام قد پشت نیروهای امدادی هستند؛ این اظهارات به هیچ عنوان صحت ندارد.

 

*آقای حسین‌زهی! خبرگزاری فارس در گزارشی اذعان کرده که خبرنگاران حق ورود به آبادان برای تهیه گزارش و خبر از حادثه متروپل را ندارند؛ شما این مطلب را تایید می‌کنید؟

 

بنده اصلاً از این ممنوعیت باخبر نیستم. این تصمیمات با استاندار و وزیر کشور است و بنده از این قضایا خبر ندارم. تا چند روز پیش خبری از این ممنوعیت‌ها نبود.

 

*از دلیل منع خبرنگاران به آبادان مطلع هستید؟

 

خیر؛ بنده هیچ چیزی در این خصوص نمی‌دانم.

 

*از چند ساعت پس از وقوع حادثه متروپل آبادان، اخبار ضد و نقیضی در خصوص مرگ حسین عبدالباقی، مالک و پیمانکار این ساختمان منتشر شد؛ بالاخره این فرد کشته شده یا خیر؟

 

جواب دادن به این سوالات در حوزه وظایف ما نیست. این سوالات را از دادستان آبادان بپرسید.

 

*آقای حسین‌زهی! شما روز گذشته گفتید که ” پروانه هایی که برای ساخت متروپل صادر شده بود در جلسات مورد بررسی قرار گرفت. قبل از صدور پروانه، احداث بنا، آغاز شده بدون آنکه سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی در جریان باشند.” چگونه یک ساختمانی مثل آن ساختمان بدون مجوز توانسته خیلی راحت شروع به ساخت کند؟

 

جا دارد بنده در همین جا اظهاراتی که در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا، عنوان کردم، اصلاح کنم. شهرداری بدون بازدید نظام مهندسی به آقای عبدالباقی مجوز ساخت داده بود. ماجرا از این قرار بود “پس از اینکه چندین طبقه از ساختمان ساخته می شود، سازمان نظام مهندسی موضوع را پیگیری می‌کند سپس ناظرین مشخص می شود اما ناظرین منتخب استعفا داده و یک گروه ناظر دیگر تعیین می شود.”

 

*سازمان نظام مهندسی پس از اطلاع از وضعیت ساخت متروپل چه اقدامی انجام داد؟

 

دیگر به سوالات شما پاسخ نمی‌دهم بقیه سوالات‌تان را از سخنگوی حادثه متروپل بپرسید نه بنده.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است