کد خبر : 191714
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - 13:42
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

علیرضابیگی: علت عصبانیت هواداران تیم تراکتور، ناعدالتی‌های داور بود/ امید عالیشاه هواداران تراکتور را تحریک کرد

نماینده مردم تبریز در مجلس انقلابی یازدهم در واکنش به حواشی بازی بین دو تیم پرسپولیس و تراکتور گفت: در یک استادیوم 70 هزار نفری، ممکن است تعداد اندکی از تماشاگران مرتکب چنین اعمال نژادپرستانه‌ای شوند و این چیز عجیبی نیست و تعمیم دادن برخی اقدامات نژادپرستانه به همه هواداران تراکتور، درست نیست!

علیرضابیگی: علت عصبانیت هواداران تیم تراکتور، ناعدالتی‌های داور بود/ امید عالیشاه هواداران تراکتور را تحریک کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره درگیری هواداران تیم تراکتورسازی تبریز با بازیکنان تیم پرسپولیس و پرتاپ سنگ به سمت آن‌ها، گفت: به طور کلی استادیوم، یک محیط کاملاً ملتهبی است و ممکن است حرکات و رفتارهای کنترل نشده‌ فراوانی از طرفداران هر کدام از تیم‌ها سر بزند و این چیز عجیبی نیست!

وی درباره علت پرتاب کردن سنگ توسط هواداران تیم تراکتورسازی گفت: هواداران باشگاه تراکتور سازی، به دلیل اشتباهات متعدد داوری، نگرفتن پنالتی برای تیم تراکتور و همچنین عدم پذیرش یک گل توسط داور، عصبانی شدند و دست به این کار زدند که البته این عمل از سوی هواداران اصلی تیم تراکتورسازی سر نزده و این سنگ اندازها طرفدار واقعی تراکتور نبودند.

او ادامه داد: بسیار جای تقدیر دارد که هواداران تیم تراکتور سازی با وجود همه ناداوری‌هایی که شد بدون درگیری از استادیوم خارج شدند!

علیرضابیگی درباره حرکت عالیشاه کاپیتان تیم پرسپولیس در رابطه با این اتفاق، اظهار کرد: با توجه به خبری که بنده از مسئولان دریافت کرده ام نوع رفتار و عمل آقای عالیشاه، کاپیتان تیم پرسپولیس باعث شد هواداران تیم تراکتور تحریک شوند.

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم در واکنش به این خبر که «ابتدا هواداران تراکتورسازی اقدام به سنگ پراکنی» کردند، گفت: اگر قبول کنیم که عده ای تماشاگرنمای بی هویت مرتکب چنین عملی شده اند اما این قابل قبول نیست که شخصی مثل «امید عالیشاه» که هویتش کاملاً مشخص است و کاپیتان تیم بزرگی مثل پرسپولیس است، نباید چنین رفتاری می کرد و به سوی هواداران تیم تراکتور سنگ پرتاپ می‌کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با تاکید بر اعمال نظارت و کنترل شدید بر تماشاگران، گفت: ما باید به سمت کنترل هر چه بیشتر ورزشگاه‌ها و کسانی‌که به اسم هوادار برای تماشای دیدار وارد استادیوم ها می شوند، برویم!

علیرضابیگی در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که در بزرگ‌ترین استادیوم‌های اروپا هم چنین حوادث و درگیری‌های اتفاق می‌افتد تصریح کرد: در یک استادیوم ۷۰ هزار نفری، ممکن است تعداد اندکی از تماشاگران مرتکب چنین اعمال نژادپرستانه‌ای شوند و این چیز عجیبی نیست و تعمیم دادن برخی اقدامات نژادپرستانه به همه هواداران تراکتور، درست نیست! نباید رفتارهای نژادپرستانه برخی را به سایر هواداران شریف تیم تراکتور نسبت داد!

این نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: باید دستگاه‎‌های امنیتی آن عده‌ای که قصد تفرقه انداختن و درست کردن چنین آشوبی را دارند، شناسایی و دستگیر کنند. ما باید مانع شویم که این اتهامات ناروا متوجه همه هواداران تراکتور نشود. مبادا در این وادی بیفتیم که تمام مردم تبریز را هوادار کشورهای بیگانه هستند! چنین چیزی اصلا درست نیست.

علیرضابیگی همچنین ضمن اظهار بی اطلاعی از تعداد بازداشت‌شده‌های این دیدار گفت: بنده اطلاعی از آمار بازداشتی‌ها ندارم اما خیلی مشخص است که چه کسانی مرتکب چنین اعمالی می‌شوند! و البته که افراد خاطی باید بازداشت شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اتفاقات چند ماه گذشته مقابل استادیوم امام رضا مشهد خاطرنشان کرد: شما اتفاقی که در استادیوم امام رضا مشهد را به یاد بیاورید! هیچ دلیل و توجیهی برای انجام آن اقدامات وجود ندارد! وزارت کشور و ورزش مسئول رسیدگی به اتفاقات داخل استادیوم‌‎ها هستند.

نماینده مردم تبریز در پایان تصریح کرد: پس از اتمام بازی تیم‌های تراکتور و پرسپولیس، طرفداران تراکتور در کمال متانت و با وجود همه اشتباهات داوری و ناعدالتی‌ها، ورزشگاه را بدون هیچ تنش و درگیری‌ای ترک کردند که جداً جای تقدیر دارد.

اخبار مرتبط:
جهان‌آبادی، نماینده مجلس: رئیسی چیزی از اقتصاد نمی‌داند
جهان‌آبادی، نماینده مجلس: رئیسی چیزی از اقتصاد نمی‌داند

رحیمی جهان آبادی گفت: تنها کاری که می‌شود کرد این است که مجموعه‌ای از اقدامات چه در سیاست خارجی و چه در حوزه داخلی و چه در حوزه اقتصادی اتفاق بیفتد تا ارزش پول ملی تقویت شود و به توازن معقولی بین ریال و دلار برسیم.

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت پرویز داودی را تسلیت گفتند.

۱۰ کشته در سیل جنوب سیستان و بلوچستان / سعیدی، نماینده مجلس: بسیاری از روستاها برق ندارند/ راه‌ها تخریب شده‌اند / هر چه مَردم داشتند را سیل از بین برد
۱۰ کشته در سیل جنوب سیستان و بلوچستان / سعیدی، نماینده مجلس: بسیاری از روستاها برق ندارند/ راه‌ها تخریب شده‌اند / هر چه مَردم داشتند را سیل از بین برد

نماینده مجلس، درباره وضعیت فعلی سیل جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ما در جنوب استان سیستان و بلوجستان ۱۰ نفر تلفات جانی بابت سیل داشتیم. راه‌های ترانزیتی و روستایی در برخی از شهرستان‌ها تا حدود ۷۰ درصد تخریب شده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است