کد خبر : 187799
انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - 10:07
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

استیضاح عبدالملکی رأی نمی‌آورد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در حال حاضر تعداد امضاها برای طرح استیضاح درباره وزیر کار حد نصاب را پشت سر گذاشته اما به نظر بنده چنانچه حتی استیضاح صورت بگیرد، این استیضاح رأی نمی‌آورد.

استیضاح عبدالملکی رأی نمی‌آورد

غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به طرح سوال از وزیر کار به خبرنگار سایت خبری مدارا گفت: بنده معتقدم اینکه چه تعداد افرادی خواستار استیضاح هستند، مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد این است مواردی که به عنوان دلایل استیضاح مطرح می‌شود است که در نهایت بیش از نیمی از نمایندگان سوالات را سوالات واردی تشخیص می‌دهند و توضیحات وزیر را کافی می‌دانند یا نمی‌دانند.

وی افزود: به نظر بنده این پنج، شش ماه برای اینکه عملکرد وزیری را ارزیابی کنیم و به این کیفیت بخواهیم او را استیضاح کنیم، کافی نیست. طبیعتاً قانون تاکید دارد وقتی امضاها به تعداد مقرر برسد و اعلام وصول شود، با توجه به مواردی که در آیین نامه پیش‌بینی شده، طبیعتاً در صحن مطرح می‌شود. لذا در حال حاضر تعداد امضاها برای طرح استیضاح درباره وزیر کار حد نصاب را پشت سر گذاشته اما به نظر بنده چنانچه حتی استیضاح صورت بگیرد، این استیضاح رأی نمی‌آورد.

رضوانی در پایان یادآور شد: تفاوت بسیار عمیقی میان روش‌های عبدالملکی، طرز برخورد او با نمایندگان با سایر وزرا وجود ندارد، به این معنی که آن کیفیتی که در مورد ارتباط وزرا با نمایندگان وجود دارد، به اینگونه نیست که نمایندگان برای افراد مختلف کابینه تفاوت فراوانی قائل شوند، لذا تفاوت معناداری وجود ندارد و اگر دلایل درباره سوال و استیضاح اقناع کننده باشد، از وزیر کار هم سوال می‌شود اگر هم مورد خاصی بقیه وزرا دارند که عبدالملکی ندارد، بنده چنین چیزی را سراغ ندارم.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: مدعی‌العموم باید به ماجرای کاظم صدیقی ورود کند
نماینده مجلس: مدعی‌العموم باید به ماجرای کاظم صدیقی ورود کند

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت قوه قضائیه باید به ماجرا و پرونده کاظم صدیقی ورود کرده و به مردم توضیح بدهد.

عباس عبدی: گروهی از اصولگرایان دروغگو، بی‌شخصیت، و هتاک هستند
عباس عبدی: گروهی از اصولگرایان دروغگو، بی‌شخصیت، و هتاک هستند

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور نوشت: گروهی از اصولگرایان هستند که به راحتی دروغ می‌گویند و تهمت می‌زنند و حرف خود را تغییر می‌دهند، حقیقت مسلم و روشن را نفی می‌کنند، در تاریخ ایران وجود گروهی مشابه آنها یا بی‌سابقه است یا کم‌سابقه.

سلیمی نمین: در مسئاله حجاب نباید جامعه را به سمت لجبازی بِبریم
سلیمی نمین: در مسئاله حجاب نباید جامعه را به سمت لجبازی بِبریم

تحلیلگر اصولگرا گفت: آنچه مسلم است، این است که ۹۹ درصد بانوان کشور با هر نوع الزام در حجاب نسبت حساسیت ویژه‌ای دارند به این معنی که نمی‌خواهند نگاه پست به آنها شود و نمی‌خواهند ملعبه امیال دیگران باشند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است