کد خبر : 104265
انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - 20:55
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

فوت ۲ بیمار مشکوک به کرونا در آستارا

فوت ۲ بیمار مشکوک به کرونا در آستارا

به گزارش سایت خبری مدآرا؛  حسن رستم زاد در جلسه بررسی وضعیت شیوع کرونا در فرمانداری آستارا گفت: فوت شده ها متاسفانه بعد از تشدید بیماری به بیمارستان مراجعه کرده بودند و طبق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت و درمان، اجساد این قبیل بیماران باید در اولین فرصت و تحت مراقبت های بهداشتی خاکسپاری شود و این اقدامات برای تضمین سلامت بازماندگان و سایر شهروندان انجام می گیرد.

وی ادامه داد: مردم همچنان با رعایت نکات بهداشتی و خودداری از ترددهای غیرضروری در شهر، دستگاه های دولتی و خدمتگزاران خود را یاری کنند تا با اقدامات پیشگیرانه، قبل از تعطیلات نوروز بیماری را ریشه کن کنیم.

وی بیان کرد: ماسک های کشف شده، به صورت مساوی در ۹ داروخانه آستارا توزیع خواهد شد تا با قیمت مصوب به مردم ارائه شود و دستگاه های متولی بر عملکرد داروخانه ها نظارت کنند و تامین ۱۰۰ هزار عدد ماسک و ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی پیگیری می شود.

فرماندار آستارا گفت: قلیان سراها تعطیل شود و دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان هستند و هر گونه اهمال در این رابطه قابل قبول نیست.

رستم زاد ادامه داد: آستارا جزو اولین شهرستان هایی بود که به موضوع کرونا عکس العمل نشان داد و تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر در مرز این شهرستان تب سنجی شده اند.

وی از اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت زیرساخت و راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خواست در پایش بهداشتی و ضدعفونی کردن کامیون های ورودی و خروجی در مرز آستارا همکاری کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط:
هاشمی‌طبا: اگر اصولگرایان وجه مشترکی پیدا نکنند، یکدیگر را کنار می‌زنند/تندروها گزینشی به تذکرات و توصیه های رهبری گوش می دهند
هاشمی‌طبا: اگر اصولگرایان وجه مشترکی پیدا نکنند، یکدیگر را کنار می‌زنند/تندروها گزینشی به تذکرات و توصیه های رهبری گوش می دهند

معاون دولت اصلاحات می‌گوید: مجلس یازدهم برای کشور چه اقدامی انجام داد؟ مجلس دوزادهم با فراکسیون‌هایش هم به همین صورت است، یعنی به هر شکلی می‌خواهد باشد در پایان هیچ است چراکه مجلس خودش را هیچ کاره می‌داند.

توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان/آشنا: اسکل نباشید؛ چه برای نظام و چه برای غیرنظام
توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان/آشنا: اسکل نباشید؛ چه برای نظام و چه برای غیرنظام

مشاور رئیس جمهوری در دولت سابق به توهین جنجالی مجری صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان واکنش نشان داد.

واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم
واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم

سرمربی استقلال از پایان فعالیت علی خطیر در سمت مدیرعاملی این باشگاه ابراز خوشحالی کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است