کد خبر : 189335
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - 13:55
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

ثبت نخستین عفو قصاص در سال جدید/ چوبه دار از گردن یک جوان دیگر رها شد

در قالب پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» با پادرمیانی رئیس کل دادگستری گلستان یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم بخشیده شد.

ثبت نخستین عفو قصاص در سال جدید/ چوبه دار از گردن یک جوان دیگر رها شد

به گزارش مدارا، حیدر آسیابی در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه در زندان گرگان که با حضور اولیای دم یکی از مقتولین و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یک محکوم به قصاص در سال ۱۳۹۷ در پی دعوای لفظی در یکی از روستاهای کمالان مرگ دوست صمیمی خود را رقم زد که پس از رسیدگی پرونده و با درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص صادر و در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته بارها ریش‌سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف برای رهایی این محکوم به قصاص از چوبه دار پادرمیانی کردند اما خانواده داغدار حاضر به گذشت نشدند، افزود: شب گذشته در سومین شب از لیالی قدر بار دیگر نشستی با حضور بزرگان و اعضای شورای حل اختلاف در زندان گرگان برگزار شد که این بار اولیای دم به حرمت امام علی(ع) و شب های قدر، بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان این که نخستین بخشش محکوم به قصاص در سال جدید ثبت شد، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۱ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم و پادرمیانی شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

آسیابی به اجرای پویش «به حرمت علی(ع) می بخشم» در گلستان اشاره کرد و یادآور شد: در قالب این پویش، از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با گذشت شاکیان و کمک خیران ۱۵۴ بدهکار که در آستانه ورود به زندان بودند آزاد شدند.

احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف گلستان نیز در این نشست گفت: تلاش همکاران ما در جلب رضایت اولیای دم در پرونده هایی است که محکومان ناخواسته و اتفاقی مرتکب قتل شده اند.

اخبار مرتبط:
یسنا، دختر گلستانی پیدا شد
یسنا، دختر گلستانی پیدا شد

«یسنا» دختر بچه چهار ساله اهل کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در حالی که همراه مادرش در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله بوده با غفلت مادر مفقود شده بود، زنده پیدا شد.

رئیسی نه تنها مشکلات کارگران را حل نکرد، بلکه به مشکلات آنها اضافه هَم کرد
رئیسی نه تنها مشکلات کارگران را حل نکرد، بلکه به مشکلات آنها اضافه هَم کرد

ناصر چمنی، رئیس سابق کانون انجمن صنفی کارگران ایران گفت: دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات جامعه‌ی کارگری اضافه کرد. در دو سال گذشته افزایش دستمزد‌های کمتر از تورم تصویب شد و سال ۲۷ درصد و امسال ۳۵ درصد، بدون امضای نماینده کارگران اجرایی شد.

قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس: طبقه متوسط در حال از بین‌رفتن است / جامعه ایران به ۲ بخش طبقه بالا و طبقه پایین تقسیم شده
قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس: طبقه متوسط در حال از بین‌رفتن است / جامعه ایران به ۲ بخش طبقه بالا و طبقه پایین تقسیم شده

یک جامعه‌شناس گفت: کارکرد طبقه متوسط آن است که نقش سپر مقاومتی برای جلوگیری از شکاف میان مردم و حاکمیت را ایفا می‌کند و به تعبیری نمی‌گذارد میان طبقات پایین و طبقات بالا شکاف ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است